برند نایک

برند نایک با فروش کمتر در چین مقابله کرد

پایگاه خبری دنیای برند، شرکت نایک از تخمین‌های درآمد سه ماهه پیشی گرفت زیرا تقاضای شدید برای لباس‌های ورزشی و کفش‌های کتانی آن در اروپا به این شرکت کمک کرد تا با فروش کمتر در چین به دنبال قرنطینه‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر در این کشور مقابله کند.

سهام این شرکت پس از زنگ خطر، حدود یک درصد افزایش یافت و به ۱۱۱.۸۰ دلار رسید. مشتریان ثروتمند عمدتا تحت تاثیر تورم بالای دهه‌ها قرار نگرفته‌اند و محصولات با قیمت بالاتر را می خرند و به نایک کمک می‌کنند تا رونق ناشی از بیماری همه‌گیر را در فروش لباس‌های ورزشی حفظ کند.

فروش این شرکت در اروپا، خاورمیانه و آفریقا با ۹ درصد افزایش به ۳.۲۵ میلیارد دلار در سه ماهه گزارش شده رسید اما فروش در چین بزرگ ۱۹ درصد کاهش یافت که به دلیل محدودیت‌های سختگیرانه کووید-۱۹  آسیب دیده است.

تحلیلگران در مورد چشم‌انداز این شرکت در چین در سال جاری حتی در شرایطی که محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر در چندین شهر بزرگ برداشته شده است، مخالف هستند زیرا مردم هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند و تمایل به برندهای داخلی دارند. بر اساس داده‌های IBES از Refinitiv، نایک درآمد سه‌ماهه چهارم را ۱۲.۲۳ میلیارد دلار گزارش کرد که بیش از برآوردهای ۱۲.۰۶ میلیارد دلاری بود.

درآمد خالص شرکت از ۱.۵۱ میلیارد دلار یا ۹۳ سنت به ازای هر سهم در سه ماهه منتهی به ۳۱ می به ۱.۴۴ میلیارد دلار یا ۹۰ سنت برای هر سهم کاهش یافت. نایک هزینه‌ای حدود ۱۵۰ میلیون دلاری را در رابطه با تصمیم خود برای خروج از روسیه و انتقال مدل‌های تجاری در چند کشور آمریکای جنوبی ثبت کرد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

 این شرکت افزود که موجودی‌های آن با افزایش ۲۳ درصدی به ۸.۴ میلیارد دلار رسیده است زیرا تعداد بیشتری از محصولات آن در ترانزیت به دلیل اختلالات عرضه باقی مانده است. نایک همچنین پیش‌بینی کرد که درآمد سال مالی ۲۰۲۳ افزایش یابد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x