برند سونی

برند سونی شرکت جدیدی برای تسهیل ارتباطات لیزری تأسیس می کند

پایگاه خبری دنیای برند، سونی دیروز اعلام کرد شرکت جدیدی را ایجاد خواهد کرد که به ماهواره‌های کوچک در مدار زمین اجازه می‌دهد تا از طریق پرتوهای لیزر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به نقل از رویترز، ابداع فناوری ارتباط ماهواره‌ها با لیزر آنها را از ارتباط با زمین برای تبادل پیام با یکدیگر بی نیاز کرده و انقلابی در صنعت ارتباطات فضایی ایجاد خواهد کرد.

شرکت ارتباطات فضایی سونی که در روز چهارشنبه ثبت شد، قرار است از فناوری لیزر برای مقابله با محدودیت‌های فرکانس‌های رادیویی استفاده کند. دستگاه‌های مورد نیاز بدین منظور بر روی ماهواره‌های موجود در فضا و ماهواره‌هایی که با ایستگاه‌های زمینی در ارتباط هستند نصب خواهند شد.

این شرکت نگفت که چه زمانی اولین دستگاه تجاری خود را بدین منظور در فضا راه اندازی می‌کند، آیا مشتریانی برای این خدمات وجود دارند یا اینکه تا به امروز چقدر برای این فناوری سرمایه گذاری کرده است.

تقریباً ۱۲۰۰۰ ماهواره در مدار زمین وجود دارد، این تعداد در سال‌های آینده به سرعت افزایش خواهد یافت زیرا شرکت‌های فعال در این حوزه هزینه پرتاب سفینه به فضا را کاهش می‌دهند و شرکت‌هایی مانند آمازون و اسپیس ایکس شبکه‌های گسترده ماهواره‌ای ایجاد می‌کنند. ماهواره‌های زمینی هم برای تسهیل ارتباطات اینترنتی در سراسر جهان به کار گرفته می‌شوند.

کیوهی ایواموتو، رئیس شرکت جدید تأسیس شده توسط سونی، در بیانیه‌ای گفت: «میزان داده‌های مورد استفاده در مدار زمین سال به سال در حال افزایش است، اما میزان امواج رادیویی موجود محدود است». اسپیس ایکس دستگاه‌های ارتباط لیزری ساخت خود را اولین بار در اواخر سال گذشته بر روی ماهواره‌های استارلینک نصب کرد.

سونی گفت یکی از اولین آزمایش‌های موفقیت آمیزش در سال ۲۰۲۰ انجام شد که طی آن داده‌های تصویری با وضوح بالا را توسط لیزر از ایستگاه فضایی بین‌المللی به ایستگاه زمینی در ژاپن مخابره کرد.

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با حمایت همراه اول عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیایی قرقیزستان را از آن خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *