لوازم یدکی تقلبی

فروش لوازم یدکی تقلبی و بازیافتی به نام برند در یاسوج!

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج گفت: در این شهر لوازم یدکی تقلبی و بازیافتی به نام برند به مردم فروخته و روی خودرو آنها نصب می شود.

“حکمت الله بختیاری” با بیان اینکه قیمت لوازم یدکی خودرو در شهر یاسوج نسبت به سایر استان ها کمتر است، افزود: قیمت یک جفت لنت پیکان در شهر یاسوج هم اکنون ۱۱۰ هزار تومان است در حالی که در سایر استانها زیر ۱۲۵ هزار تومان نمی دهند. واحدهای صنفی لوازم یدکی می توانند هر قطعه را حداکثر تا ۱۵ درصد می توانند روی ان بکشند و بفروشند و بیشتر از این تخلف است.

وی اظهارکرد: طی سه ماهه اخیر قیمت یک چسب مزدا ۴۵ هزار تومان بوده که هم اکنون به ۷۵ هزار تومان رسیده است. قیمت یک بلبرینگ خودرو یک ماه پیش ۱۱۰ هزار تومان بوده که هم اکنون ۱۶۵ هزار تومان است و دیروز چه برای خرید درخواست داده‌ایم قیمت را ۱۸۵ هزار تومان به ما گفته‌اند.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج با بیان اینکه قطعه دیسک صفحه خودرو افزایش قیمت ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی داشته است، خاطرنشان کرد: دیسک صفحه شرکتی خودرو قبل از تعطیلات نوروز یک میلیون تومان بوده و هم اکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد، دیسک صفحه تقویت شده خودرو قبل از تعطیلات نوروز یک میلیون ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان بوده اما هم اکنون به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده و و دیسک صفحه معمولی خودرو از یک میلیون و ۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بختیاری در خصوص لوازم یدکی تقلبی در بازار تصریح کرد: وجود لوازم یدکی تقلبی را نمی شود انکار کرد اما زیاد نیست و در برخی موارد تعمیرکاران اقدام به تعویض قطع می‌کنند و قطعه تقلبی یا اوراقی و جای آن روی خودرو نصب می‌کنند.

وی ادامه داد: ۴۵۰ واحد صنفی لوازم یدکی در سطح شهر یاسوج فعالیت دارند که اکثر این واحدها به علت افزایش لحظه ای قیمت ها توان خرید کالای جدید ندارند و برخی از آنها ورشکسته شدند.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو یاسوج در پاسخ به این سوال که اگر به کسی قطعات لوازم یدکی تقلبی فروخته شد چکار کند، تصریح کرد: به اتاق اصناف و اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو مراجعه کرده و گزارش دهند تا بررسی شود و با متخلف برخورد قانونی انجام شود.

بختیاری در خصوص بیشترین گزارشات و تخلفات صنف لوازم یدکی در یاسوج بیان کرد: بیشترین گزارشات و تخلفات در خصوص کیفیت و جواب ندادن قطعات لوازم یدکی گزارش شده است اما این صنف در رابطه با قیمت کمترین تخلفات را دارند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

 وی بیان کرد: بزرگترین مشکل صنف لوازم یدکی در شهر یاسوج، فروش قطعه لوازم یدکی از سوی تعمیرکاران و مکانیک‌هاست که به اسم بِرند به مشتریان فروخته و روی خودروی آنها نصب می‌شود که وقتی با مشکل مواجه شده و بررسی های لازم صورت می گیرد، مشخص می شود که قطعه نصب شده تقلبی یا بازیافتی است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *