برندسازی

ثبت ۲۰ مورد برندسازی در صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی لرستان

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۳۹ واحد راکد و نیمه تعطیل صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به چرخه تولید بازگشته که با این اقدام ۷۹۴ فرصت شغلی این واحدها دوباره احیا شده است.

سید عماد شاهرخی روز یکشنبه ضمن بیان اینکه سهمیه تعهد شده اشتغال ایجادی و تثبیتی ۱۴۰۲ جهاد در سامانه ” رصد” سه هزار و ۳۸ نفر بود، تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۱۳ نفر معادل ۷۳ درصد در این سامانه ثبت و محقق شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد موافقت های اصولی صادر شده در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی لرستان ۵۳۴ مورد است که ۴۷۴ واحد از این تعداد به مجوز تاسیس دست یافته اند و ۲۰۶ پروانه بهره برداری صادر شده است.

شاهرخی با اشاره به ز گفت: ۱۳ واحد جدید در دولت سیزدهم احداث شده است و پنج واحد نیز همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

پرداخت یک هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸

وی همچنین بیان کرد: سهم این سازمان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ (وام ارزان اشتغالزایی) یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۱۲۵ طرح با برآورد اعتبار سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال به بانک های عامل کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق امید معرفی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۵۹ طرح موفق به دریافت یک هزار میلیارد ریال وام شده اند و مابقی این اعتبارات نیز تا ۲ هفته آینده به ۲ طرح پیشران بزرگ کشاورزی استان پرداخت می شود.

۳۳ میلیون قطعه جوجه ریزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین گفت: امسال ۳۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸/۳ درصد افزایش یافت و هم اکنون نیز قیمت مرغ در استان نسبت به بسیاری از مناطق کشور و استان های هم جوار پایین تر است.

شاهرخی میانگین روزانه مصرف گوشت مرغ در استان را ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن برشمرد و بیان کرد: تولید روزانه مرغ در استان معادل ۱۹۷ تن است که بخشی از تولید مازاد برای تنظیم بازار برخی استان ها مانند یزد و کرمان ارسال می شود.

وی اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته اقدامات قابل توجهی برای ارتقای شاخص های بخش کشاورزی و افزایش تولیدات استان صورت گرفته است و سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ تن عسل از ۴۳۵ هزار کلونی در استان برداشت شد که این میزان امسال به چهار هزار تن از سطح ۴۹۲ هزار کلونی رسید و برخی برند( نام تجاری) عسل نیز در استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ۲۷ هزار تن تولید گوشت قرمز در استان طی سال جاری بیان کرد: سال ۱۴۰۰ گندم خریداری شده در استان ۱۲۲ تن، سال گذشته ۲۷۵ تن و امسال ۵۳۰ هزار تن بوده و تمام مطالبات کشاورزان تسویه شده است.

شاهرخی با بیان اینکه این میزان خرید به معنای افزایش چهار برابری تولید گندم در دولت سیزدهم است اظهار داشت: همچنین جذب سه برابری ادوات کشاورزی، کسب رتبه سوم جهش تولید در دیمزارها، بازگشت ۱۰۰ واحد تولیدی بخش کشاورزی به مدار، احیای ۲ واحد غیر فعال تولید تخم مرغ و افزایش ظرفیت این کالای اساسی از هشت به ۱۱ هزار تن از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی لرستان است.

به گفته وی در راستای اجرای طرح جهش تولید در استان سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۸۵ و ۲۸۵ دستگاه ادوات مورد نیاز کشاورزان استان خریداری و تامین شده که هدفگذاری برای سال زراعی جاری ۶۰ دستگاه است و در حال حاضر جذب ۹۷ دستگاه در مرحله نهایی می باشد

تفاهم نامه ۶۸ هزار میلیارد ریالی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ، رقمی معادل ۵۵۰ میلیارد ریال در اختیار بسیج قرار گرفته است و طرح های مختلف از جمله ایستگاه پمپاژ «کلین» کوهدشت با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، برای افتتاح در دهه فجر تکمیل می شود.

شاهرخی همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی «ع» گفت: این قرارگاه با کار و تلاش جهادی و هدف توسعه و آبادانی بخش کشاورزی تاثیر قابل توجهی در رشد تولید، افزایش راندمان و بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با مبلغ ۶۸ هزار میلیارد ریال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که بر اساس آن طرح‌های مشمول آب و خاک سازمان اعم از کانال‌های آب‌بر، انتقال آب با لوله، احداث استخر، بندهای آب‌بندان و ایستگاه‌های پمپاژ طی پنج سال عملیاتی خواهد شد که از این مبلغ، ۹۳۰میلیارد ریال ابلاغ و پروژه ها مشخص شده است و ضمن توافق ضمنی نسبت به سایر استان ها جلو هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: در سفر ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان هشت هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان تخصیص یافت که نسبت به سایر استان ها کم بود و عقب ماندگی ها را جبران نمی کرد.

شاهرخی افزود: به دلیل وفاق و همدلی مدیران در دولت سیزدهم، با تلاش یکساله، پیگیری و دیدارهای مختلف ۱۰ هزار میلیارد ریال متمم سفر به بخش کشاورزی لرستان اختصاص یافت و رقم سفر ۱۸ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت که به محض پرداخت متمم ها، لرستان نیز از این اعتبار بهره مند می شود.

۱۶۰ هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی لرستان هستند و سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی از سطح ۸۰۰ هزار هکتار زمین و ۶۰ هزار هکتارباغات استان برداشت می شود.

منبع: ایرنا

همچنین ببینید

برند شیائومی

برند شیائومی در تلاش برای ثبت رکورد

برند شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *