139209231710483141738294 660x330 - برنامه ریزی برای صادرات برنج ایرانی

برنامه ریزی برای صادرات برنج ایرانی

پایگاه خبری دنیای برند، مجتبی شیرقاضی دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: در این مقطع زمانی که واردات برنج ممنوع است، با توجه به نیاز کشور، انجمن واردکنندگان برنج به مساله خرید محصولات داخلی به منظور حمایت از تولید و تلاش کشاورزان ورود کرده و در این خصوص خرید با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این امر منجر به بهبود بازار شده است، افزود: ورود انجمن برنج سایر فعالان این حوزه را نیز ترغیب کرده و فروش برنج داخلی در هفته‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و تا حدودی نگرانی کشاورزان و شالی‌کاران کشور رفع شده است.

وی ادامه داد: همچنین بازار برنج هم با افزایش و رواج خرید از کشاورزان و توزیع برنج داخلی شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. بدون شک وزارت جهاد کشاورزی هم به این مسئله توجه جدی دارد و تعامل دوسویه انجمن و وزارتخانه وضعیت بازار برنج تولید داخل و وارداتی را بهبود می‌بخشد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: خرید برنج داخلی در این مقطع تنها هدف و رویکرد انجمن در تعامل با کشاورزان و فعالان این حوزه به شمار نمی‌رود. انجمن واردکنندگان با بهره‌گیری از توان و ارتباطات بین‌المللی موجود، آمادگی خود را به منظور تبادل اطلاعات با تولیدکنندگان و شرکت‌های خارجی در حوزه الگوی کاشت، ارتقای بهره‌وری زمین‌های کشاورزی و نظارت‌های مرتبط با حوزه ارزیابی سلامت برنج اعلام کرده است.

وی اظهار داشت: ارتباطات برون مرزی اعضای انجمن می‌تواند بسترهای مناسب به  برای صادرات برنج با کیفیت ایرانی و رقابت با سایر تولیدکنندگان شاخص برنج آسیا و جهان را فراهم کند تا در کنار واردات، بستر مناسب در زمینه ارزآوری برای این محصول پرمصرف نیز ایجاد شود.

منبع: تسنیم

همچنین ببینید

برند شیائومی

برند شیائومی در تلاش برای ثبت رکورد

برند شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *