جک پارکینگی

جک پارکینگی

پایگاه خبری دنیای برند، در این محتوا می خواهیم توضیح دهیم جک پارکینگی چیست و دارای چه کاربردی می باشد ، با ما همراه باشید .

جک پارکینگی چیست؟

برای خرید جک پارکینگی , جک برقی درب یا جک درب ریموت کنترلی؛ نام های متنوعی می باشد که  این وسیله کاربردی و مفید را با این عنوان ها صدا می زنند .

جک پارکینگی وسیله ای برای راحت تر کردن زندگی و ایجاد رفاه بیشتر برای مردم می باشد.ساخت این وسیله به سال ها پیش برمیگرده اما به تازگی ساخت این وسیله با کیفیت بسیار بالاتری صورت می گیرد .

جک درب ریموتی دستگاهی محکم و مکانیکی محسوب می شود و نصب آنها به این صورت می باشد که روی درب های لولایی پارکینگ و کارگاه ها قرار می گیرد و سبب می شود افراد بتوانند به آسانی با بهره گیری از ریموت کنترل درب را باز و بسته کنند.

این شرایط سبب می شود دیگر برای باز کردن درب پارکینگ لازم نباشد از وسیله نقلیه خود فاصله نگیرید و تنها با فشار دادن یک کلید درب پارکینگ باز می شود.

در این محتوا قصد داریم به بررسی همه چیز درباره جک های پارکینگی و نحوه استفاده از آنها می پردازیم.

درب ریموت کنترلی (جک پارکینگ) چیست ؟

جک پارکینگی ، درب جک برقی (درب ریموتی) از لحاظ تولید دارای قدمتی طولانی می باشد اما در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است .

تمامی افراد خواهان این مسئله هستند که درب‌های مکان‌های مختلف شامل منازل، مجتمع‌های مسکونی و یا اداری و غیره را اتوماتیک کنند. درب ریموت کنترلی مناسب ترین گزینه می باشند.

یکی از بهترین نمونه‌های خارجی این وسیله، ساخت ایتالیا می باشد.

به علاوه نمونه‌های خارجی، نمونه‌های داخلی جک پارکینگی نیز وجود دارد که تولیدایران بوده و از لحاظ کیفیت و کارایی بسیار مطلوب می باشند .

این جک ها از توانایی  نصب در درب های تک لنگه و دو لنگه با ابعاد، وزن و رفت و آمد های مختلف برخوردار هستند .به این گونه که بازوهای آن ها در یک طرف درب های تک لنگه و دو طرف درب های دو لنگه به شما کمک می کند تا عملیات باز شدن راحت درب ها به راحتی صورت گیرد.

بنابراین در این گونه درب ها با فشار دادن دگمه ای به راحتی می توانید درب را به آسانی باز و بسته کنید و دیگر لازم نیست که برای هر بار باز و بسته کردن درب از ماشین خود پیاده شوید. محل نصب جک بازویی به طور معمول روی درب پارکینگ ها و درب حیات و یا درب ویلا می باشد .

Parking Jack - جک پارکینگی

 

تاریخچه نصب جک‌های درب پارکینگی در ایران:

جک درب پارکینگ جزو محصولاتی می باشد که در حدود ۱۵ تا ۲۰ سال است، به بازار کشورمان راه پیدا کرده است .

نصب این محصول در گذشته فقط برای ساختمان‌های لوکس به کار می رفت، ولی اکنون برای تمام ساختمان‌ها یک الزام محسوب می شود و هر ساختمانی که ساخته می‌شود، باید از درب ریموتی برخوردار باشد.

برای خرید جک میلان کلیک کنید.

مزایای درب اتوماتیک :

از مزیت‌های نمایان درب اتوماتیک و جک پارکینگی این است که دیگر احتیاجی نیست به صورت دستی درب را باز و بسته کنید و این عمل به طور اتوماتیک شکل می گیرد.

باعث بالا رفتن رفاه و آسایش به خصوص در روزهای سرد و یا بارانی بدون نیاز به فاصله گرفتن از خودرو در زمان ورود و خروج که باعث راحتی افراد ساختمان می شود.

اکنون بیشتر افراد خواهان اتوماتیک شدن درب ها شدند و تا آن‌ها از راحتی بیشتری برخوردار باشند. درب‌های اتوماتیک این راحتی را برای افراد ایجاد می کنند.

باعث پیش گیری از باز ماندن درب حیات یا پارکینگ با تنظیم زمان بسته شدن خودکار درب

قیمت مناسب درب اتوماتیک و جک پارکینگی است که سبب شده مورد توجه بسیاری قرار گیرد. لذا تمام افراد می توانند به راحتی آن را خریداری کنند.

اجزای تشکیل دهنده جک درب پارکینگ:

  • جک بازویی : جک بازویی درواقع ابزاری برای انتقال نیروی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی محسوب می شوند.
  • ریموت کنترل : ریموت کنترل وسیله ارتباطی کاربر با مرکز فرمان می‌با شد که به طور معول ۲ ریموت کنترل در پکیج وجود دارد.
  • چشمی : چشمی به دلیل داشتن سیستم مادون قرمز اگر خودرو، عابری یا مانعی در مقابل چشمی حس کند، از باز و بسته شدن درب جلوگیری می‌کند و مانع از صدمه زدن درب به خودرو می شود.
  • مرکز فرمان : همانگونه که از اسم آن مشخص می باشد وظیفه فرمان برای باز و بسته شدن و توقف جک‌ها را دارد و در آخر رابط بین ریموت کنترل و جک پارکینگ می‌ باشد.
  •  فلاشر : فلاشر درواقع با علایم و آلارم هشدار دهنده مختلف مانند چشمک زدن، پیام مرکز فرمان را نشان می‌ دهد.

همچنین برای خرید جک پارکینگی سیماران فراز S کلیک کنید.

تقسییم بندی انواع جک های پارکینگی :

۱. .جک های پارکینگ الکترومکانیکی :

کاربرد این مدل جک ها برای درب های سبک نظیر درب ساختمان های مسکونی که در مقایسه با مکان های عمومی کم رفت و آمد هستند ، می یاشد.

اپراتئرهای این مدل جک ها از قیمت پایین تری در مقایسه با جک های هیدرولیکی برخوردار هستندو به همین سبب بیشتر انتخاب می شود و عمر مفید استفاده از این جک ها ۸ تا ۱۰ سال می باشد.

۲. جک های پارکینگ هیدرولیکی :

 این نوع جک ها برای درب های سنگین مکان های پررفت و آمد گزینه مناسبی محسوب می شود مانند پارکینگ های عمومی و ادارات . جهت افزایش امنیت درب های هیدرولیکی و جفت شدن لنگه ها روی هم ، قفل برقی به کار گرفته می شود.

علت اینکه گار کردن این نوع درب ها با فشار هوا و روغن می باشد به سرویس و نگهداری کمتری نیاز پیدا می کند. این جک ها در مقایسه با جک های الکترومکانیکی گران تر می باشند و عمر مفید استفاده از این نوع درب ها ۱۰ تا ۱۵ سال می باشد.

طبق کارکردهای مختلف, جک پارکینگی یه طور معمول به سه دسته جک پارکینگی ریلی ، جک پارکینگی بازویی ، سکشنال ( زیرسقفی ) تقسیم بندی می شود.

جهت حفاظت از جک پارکینگ چه کارهایی باید انجام دهیم؟

  • گاهی اوقات چشمی را  تمیز کنید
  • تعویض به موقع باتری ریموت کنترل
  • در تابستان برای چشمی یک سایبان در نظر بگیرید(آفتاب به صورت مستقیم به آن نخورد)
  • در زمستان به منظور جلوگیری از یخ زدگی موتور درب اتوماتیک را با پشم شیشه بپوشانید
  •  در زمستان تمامی قسمت ها (ریل، غلتک، جک و فنرها) با روغن مناسب روغن کاری کنید
  • به شیوه باز شدن درب ها و صدای آن توجه کنید، در صورت صدای اضافه و خلل در باز و بسته شدن، درب ها تراز نیستند و باید تراز بشوند

 

Parking Jack 0 - جک پارکینگیاز شما عزیزان که تا پایان محتوا جک پارکینگی چیست و دارای چه کاربردی می باشد ،با ما همراه بودید متشکریم.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *