ایران خودرو

تلاش ایران خودرو برای ادامه تولید پژو پارس

پایگاه خبری دنیای برند، عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری صداوسیما، از تلاش برای ادامه تولید پژو پارس خبر داد.

به نقل از دیجیاتو، پژو پارس ازجمله خودروهای محبوب و پرفروش بازار ایران است. تولید و فروش این خودرو سود سرشاری را نصیب ایران خودرو می‌کند، از این رو طبیعی است که شرکت خودروساز تمایلی به توقف تولید پژو پارس نداشته باشد. مدیرعامل ایران خودرو نیز این گفته را تأیید کرده است.

عظیمی مدیرعامل ایران خودرو در روز هشتم بهمن‌ماه و طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری صداوسیما، از تلاش برای ادامه تولید پژو پارس خبر داد. عظیمی در این مصاحبه اعلام کرد که ایران خودرو به تعهدات خود برای پژو پارس عمل خواهد کرد. مجوز سازمان استاندارد برای تولید این خودرو تا پایان سال ۱۴۰۲ است. هم‌اکنون ایران‌خودرو درحال رایزنی با سازمان استاندارد است تا تولید این خودرو محبوب را در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دهد.

خودروهای جایگزین پس از توقف تولید پژو پارس چه هستند؟

درصورتی‌که سازمان استاندارد با ادامه تولید پژو پارس موافقت نکند، ایران‌خودرو محصولات جایگزین را برای پرکردن جای خالی آن در نظر گرفته است. سورن پلاس و دنا پلاس، خودروهای جایگزین پژو پارس خواهند بود. بنابراین متقاضیان سامانه یکپارچه که خواهان تحویل پژو پارس بودند و موعد تحویل خودرو آن‌ها سال ۱۴۰۳ اعلام شده است، درصورت عدم تولید این خودرو باید منتظر تحویل سورن پلاس یا دنا پلاس باشند. البته ایران خودرو پیش از این نیز سورن پلاس XU7P را به‌عنوان جایگزین پژو پارس معرفی کرده بود.

سورن پلاس XU7P‌ را می‌توان نسخه بهینه‌ای از سمند LX معروف دانست که تولید آن در سال ۱۴۰۱ متوقف شد. تمامی خودروهای یادشده یعنی سمند LX، سورن پلاس XU7P‌، دنا پلاس و پژو پارس براساس یک پلتفرم شکل گرفته‌اند. همچنین به‌جز دنا پلاس، سایر این خودروها با پیشرانه XU7‌ یا XU7P به تولید رسید‌ه‌اند. درنتیجه جایگزینی آن‌ها برای خطوط تولید ایران خودرو دشواری چندانی نخواهد داشت. این خودروها از نظر عملکرد فنی نیز به یکدیگر شبیه هستند، هرچند در بخش امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد.

همچنین ببینید

امضای ایرانی

امضای ایرانی جهانی شد

با اشاره به موفقیت کشورمان در جهانی شدن امضای ایران گفت: از این پس بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی، محصولات و کالاهای ایرانی را به دنیا صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *