Introducing the top 10 Amazon books in the past year - معرفی ۱۰ کتاب برتر آمازون در سالی که گذشت

معرفی ۱۰ کتاب برتر آمازون در سالی که گذشت

پایگاه خبری دنیای برند، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یواس‌ای تودی، مدیر تحریریه بخش کتاب آمازون با انتشار فهرست ۱۰ کتاب پرفروش سال ۲۰۲۳ گفت: این‌فهرست متنوعی است که در آن از کتاب‌های داستانی و غیرداستانی، رمان‌های عاشقانه و کتاب‌های جنایی درباره قتل پیدا می‌شود. آن‌چه در همه این کتاب‌ها مشترک است، توانایی کشیدن خواننده و رها نکردن آن تا آخر کتاب است.

وی افزود: امسال درباره کتابی که در رده اول قرار گرفت، یک پیروز با رای جمعی وجود داشت.

فهرست مورد اشاره و معرفی کوتاه آثار آن به این‌ترتیب است:

۱. «فروشگاه مواد غذایی بهشت و زمین» نوشته جیمز مک براید

کتابی که فوری به یک اثر کلاسیک بدل شد و در میان رمان‌های بزرگ آمریکایی جای گرفت. این کتاب که نویسنده‌اش قبلاً برای «کینگ‌کونگ شماس» برنده جایزه ملی کتاب سال شده، درباره اسرار یک شهر کوچک است. در سال ۱۹۷۲ در پوتستاون پنسیلوانیا، کارگرانی که زمین را حفر می‌کنند، اسکلتی را در انتهای چاه پیدا می‌کنند. اینکه اسکلت متعلق به چه کسی بود و چگونه به جایی رسید که محله فراریان یهودی و سیاهپوستانی بود که در حاشیه جامعه زندگی می‌کردند، مرکز این رمان است. مک برید شخصیت‌های متفاوتی را در کتابش جای داده است و خواننده احساس می‌کند بخشی از این محله است. امیدها، رویاها و اسرار شخصیت‌ها را می‌دانید.

۲. «توت جمع‌کن‌ها» نوشته آماندا پیترز

داستان کتاب در سال ۱۹۶۲ می‌گذرد و یک دختر ۴ ساله پس از سفر با خانواده خود از نوا اسکوشیا به ماین، در حال جمع کردن توت ناپدید می‌شود. برادرش جو ۶ ساله در زمان ناپدید شدن او، آخرین کسی است که او را می‌بیند و سال‌های آینده را با این فکر سر می‌کند. در ماین دختری به نام نورما در یک خانه مرفه با پدری که از نظر عاطفی به او نزدیک نیست و مادری حساس بزرگ می‌شود. او رویاهایی دارد که برایش شبیه خاطره هستند و او ده‌ها سال را صرف کشف این خاطرات می‌کند. کتابی غم انگیز با پایانی امیدوار است و شاد.

۳. «سارق هنر: یک داستان واقعی از عشق ، جرم و وسواس خطرناک» نوشته مایکل فینکل

این کتاب داستان واقعی یک استاد سرقت فرانسوی به نام استفان بریت‌وایزر را روایت کرده است. او با کمک نامزدش بیش از ۲۰۰ سرقت از موزه‌ها و کلیساهای اروپا انجام داد. این کتاب نه‌تنها داستان سرقت‌های او را روایت می‌کند بلکه درباره این است که چرا او هرگز سعی نکرد هیچیک از آنچه به غارت برده را به فروش برساند و به جای آن این گنجینه را در یک اتاق واحد نگه داشت تا بتواند آنها را تحسین کند. این کتاب غیرداستانی که مانند یک رمان پرکشش است داستان دیوانه‌وار مردی است که آثار هنری به ارزش ۲ میلیارد دلار را به سرقت برد و این کار را به روشی اساسی انجام داد.

۴. «بال چهارم» نوشته ربکا یاروس

این کتاب فانتزی درباره ویولت سورنگیل ۲۰ ساله است. او که در دنیای خود سر می‌کند، پس از آنکه نمی‌پذیرد تا اژدها ران بعدی باشد، علی‌رغم میلش، به رای مادرش که ژنرال فرمانده نخبگان است، راهی کالج جنگ باگیاتیت می‌شود؛ جایی که از شوخ طبعی خود برای نبرد با دیگر افراد، اژدها و رهبران مخفی استفاده می‌کند. یک سریال تلویزیونی با اقتباس از این رمان توسط آمازون در دست ساخته است. این کتاب به نوعی «بازی‌های گرسنگی» است که با «بازی تاج و تخت» در هم آمیخته می‌شود و عنصر زندگی و مرگ در جایی که جوان‌ها برای زنده ماندن یکدیگر را می‌کشند با اژدها و فانتزی دیده می‌شود.

۵. «کینگ: یک زندگی» نوشته جاناتان ایگ

این کتاب که نامزد دریافت جایزه کتاب ملی بود، بیوگرافی پدر بنیانگذار آمریکای مدرن و اولین کار بزرگی است که با بررسی پرونده‌های اف‌بی‌آی که به تازگی از طرح طبقه‌بندی محرمانه خارج شده‌اند، نوشته شده است. ایگ با تحقیقات جامع، پرتره‌ای از مارتین لوتر کینگ را به عنوان مردی تصویر می‌کند که خواستار اعتراض مسالمت‌آمیز برای حرکت خود بود اما به ندرت با خودش در صلح بود. یونیورسال امتیاز این کتاب را خرید تا به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ و به کارگردانی کریس راک فیلمی بر این مبنا ساخته شود. آنچه این کتاب انجام می‌دهد این است که نشان می‌دهد او واقعاً چگونه مردی است: یک انسان با کاستی‌های انسانی، با نوعی معایب انسانی، با ایده‌های رادیکال و آنچه قطعی است و همه اسناد اف‌بی‌آی نشان می‌دهد این است که چگونه هوور بانی اف‌بی ای، واقعاً به دنبال او می‌رفت و چگونه روانش را درهم می‌ریخت.

۶. «سلامتی» نوشته ناتان هیل

نویسنده پرفروش هیل با رمانی در مورد آشتی دادن (که امیدواریم با واقعیت بزرگسالی هم تطبیق یابد) برگشته است. جک و الیزابت به عنوان دانشجویان کالج در صحنه‌های هنری شیکاگو در دهه ۱۹۹۰ دیدار می‌کنند. ۲۰ سال بعد آنها با بچه‌ها و خانه‌ای در حومه، تلاش می‌کنند خود و دیگری را بشناسند. آیا می‌توانند راه بازگشت به یکدیگر را پیدا کنند، یا عشق آنها به دلیل جاه‌طلبی‌های غیرقابل تحقق و خانواده‌های ناکارآمد آسیب می‌بیند؟ نیمه اول کتاب خواننده را با صدای بلند به خنده می‌آورد و در نیمه دوم گریه می‌رسد. واقعیت اینکه تاریخ و غم و اندوه زیادی پشت سر مردم و چگونگی رسیدن به جایی که هستند وجود دارد.

۷. «میثاق آب» نوشته ابراهیم وِرقز

نویسنده پرفروش کتاب «برش سنگ» با یک داستان نسلی بازگشته است. داستان در کرالا واقع در ساحل مالابر جنوبی هند بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۷۷ می‌گذرد. در مرکز داستان خانواده‌ای است که حداقل یک نفر از آن در هر نسلی از غرق شدن در آب جان می‌بازد. در کرالا، آب همه جا هست. در مرکز خانواده، مادر بزرگ به معنای واقعی کلمه مادر بزرگ است؛ زنی که در ۱۲ سالگی در حالی که سوگوار مرگ پدر است، برای ازدواج با یک مرد ۴۰ ساله فرستاده می‌شود. زندگی او پر از شادی و پیروزی، سختی و از دست دادن، ایمان و عشق است. این رمان ۷۰۰ صفحه‌ای با ظرافت شخصیت‌هایش را تصویر می‌کند و مخاطب هرگز در انتظار پایان آن نیست.

۸. «هالی» نوشته استیون کینگ

جدیدترین کتاب استاد ژانر ترس و تعلیق درباره هالی است، اما «هالی» یک رمان پلیسی معمولی نیست، زیرا شرورها در فصل اول معرفی می‌شوند: رودنی و امیلی هریس دانشگاهیان نیمه بازنشسته سالخورده‌ای هستند که کارهایی که چندین سال است در زیرزمین خود انجام می‌دهند، کاملاً جهنمی است. یک کتاب مهیج کاملاً عجیب و غریب، اکتشافی محکم از شخصیت به عنوان یک چراغ روحانی از امید، و یادآوری اینکه چقدر مهم است که هنگام رسیدن امید برای دریافت آن اماده باشید.

۹. «الون ماسک» نوشته والتر ایزاکسون

ایزاکسون که شرح حال «استیو جابز» را نوشت و یک فیلم زندگینامه‌ای در سال ۲۰۱۵ با بازی مایکل فاسبندر به عنوان بنیانگذار اپل با اقتباس از آن ساخته شد، این بار با مطالعه‌ای عمیق در یک میلیاردر دیگر عرصه تکنولوژی بازگشته است. او ۲ سال ماسک را دنبال کرد و به جلسات او رفت، با خانواده، دوستان، همکاران و مخالفان او صحبت کرد و هدفش در کتاب این است که به این سوال پاسخ دهد: آیا شیطان است که باعث می‌شود ماسک مدام به دنبال نوآوری باشد؟ گفته شده اقتباسی سینمایی از این کتاب هم به کارگردانی دارن آرونوفسکی سازنده «نهنگ» در استودیوی مستقل A۲۴ در دست ساخت است. والتر ایزاکسون یکی از بهترین زندگینامه‌نویس‌های امروز است. توانایی وی در ارایه این غول‌های صنعت، ظرافت آنها، نبوغ و راه‌های متفاوت آنها در آثار او نمایان است. او این کار را در این کتاب نیز به خوبی انجام داده است.

۱۰. «رحمت‌های کوچک» نوشته دنیس لهان

در بوستون در تابستان سال ۱۹۷۴، در میان موجی از خشونت ناشی از جداسازی این شهر در مدارس دولتی آن، یک دختر نوجوان سفیدپوست ناپدید و جسد یک مرد جوان سیاه‌پوست پیدا می‌شود. مادر این دختر در جستجوی ناامید کننده برای دخترش به پروژه‌های مسکن «سوتی» یک پروژه ایرلندی آمریکایی می‌رسد. دنیس لهان در این کتاب لحظه‌ای از تاریخ را می‌گیرد و به آن جنبه داستانی می‌دهد: مدرسه در منطقه بوستون. یک راز قتل در مرکز داستان وجود دارد و این چیزی که به وفور در آمریکا اتفاق می‌افتد. مادر که می‌فهمد چه اتفاقی افتاده انتقام می‌گیرد.

همچنین ببینید

19245780 236 310x165 - روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری

روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ مهدی زمانپور کیاسری نویسنده، تهیه کننده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *