ورق

آشنایی با ورق گالوانیزه، رنگی و اسیدشویی در آهن۱۱۸

پایگاه خبری دنیای برند، ورق‌های  فولادی کاربرد مهمی در صنایع مختلف دارند. در بسیاری از مواقع از انواع ورق به منظور محصول پایه جهت تولید محصولات دیگر بکار برده می‌شود. انواع ورق‌های  فولادی شامل ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق اسیدشویی، ورق استیل، ورق روغنی، ورق سیاه و… هستند. هر یک از این ورق‌ها از جنس و روش‌های  مختلفی تولید می‌شوند و کاربرد هر کدام با دیگری متفاوت است. در این بخش قصد داریم در مورد سه مورد از پرکاربردترین محصولات آهن۱۱۸ یعنی ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق اسیدشویی صحبت کنیم. جهت آشنایی با این محصولات و خرید آن‌ها با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه یکی از پرکاربردترین ورق‌ها هستند که در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی ورق‌های  فولادی با دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می‌شوند. ورق گالوانیزه از جمله ورق هایی است که به روش نورد گرم تولید می‌شود.

به منظور تولید این ورق، یک لایه نازک از فلز روی، بر سطح این ورق کشیده می‌شود. فلز روی بر سطح این ورق خواص مهمی در خصوص ضدزنگ بودن و ضد خوردگی ایجاد می‌کند. به طور کلی گالوانیزاسیون یا روی اندود کردن، سبب افزایش مقاومت ورق‌های  فولادی در برابر زنگ زدگی می‌شود. در نتیجه ورق و تمام محصولاتی که از آن ساخته می‌شود مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت.

ورق گالوانیزه از ویژگی‌های  بی‌شماری برخوردار است. از جمله مهم‌ترین این ویژگی‌ها شامل صرفه جویی در وقت و هزینه، مقاومت بالا در برابر خوردگی، قابلیت جوشکاری، فرم دهی و شکل دهی و… است. کاربرد ورق گالوانیزه نیز متنوع است. از این ورق به منظور ساخت مخازن ساکن یا متحرک مانند مخازن تانکرها، ساخت بدنه سالن‌های  بزرگ از جمله سوله‌های  صنعتی و غیر صنعتی، ساخت تجهیزات آشپزخانه، یخچال، لباسشویی و… استفاده می‌شود.

آشنایی با ورق رنگی

Familiarity with galvanized sheet color and acid washing 0 - آشنایی با ورق گالوانیزه، رنگی و اسیدشویی در آهن118نوع دیگری از ورق ها، ورق‌های رنگی هستند. ورق‌ رنگی به صورت فلزی بوده و با پوشش رنگ الکترواستاتیک پوشیده می‌شود. تنوع رنگی مربوط به این محصول حدودا ۱۵ رنگ است. ضخامت آن‌ها نیز از ۰.۱۸ میلی متر تا ۰.۷ میلی متر است. از این ورق به طور گسترده در پوشش سقف و شیروانی استفاده می‌شود. انواع ورق‌های  رنگی در قالب کرکره ای، شادولاین ، طرح سفال، هلالی، سینوسی، هشتی و شیروانی تولید می‌شوند.

پایه تولید ورق رنگی، همان ورق‌های  گالوانیزه هستند. در واقع ورق‌های  گالوانیزه در طی مراحلی چربی زدایی می‌شوند و از غلتک‌های  مخصوص عبور داده می‌شوند. پس از اینکه سطح آن‌ها صاف و یکدست شد، در مرحله نهایی رنگ‌های  خاص روی آن‌ها زده می‌شود. در نهایت ورق‌های  رنگی تولید می‌شوند.

مهم‌ترین کاربرد ورق رنگی استفاده از آن‌ها در سقف‌های  شیروانی و سوله است. اما کاربردهای دیگر این ورق ساخت صنایع ساختمانی، ساخت لوازم خانگی، صنایع فلزی، صنعت حمل و نقل و…است. استفاده از ورق رنگی مزایای زیادی را به همراه دارد. اصلی‌ترین مزایای آن‌ها نصب سریع و آسان، زیبایی و قیمت مناسب، وزن سبک و ایمنی بالا، عدم تغییر رنگ، مقاومت در برابر رطوبت و عدم شکستگی است.

آشنایی با ورق اسیدشویی

Familiarity with galvanized sheet color and acid washing 1 - آشنایی با ورق گالوانیزه، رنگی و اسیدشویی در آهن118

نوع دیگری از ورق‌های فولادی، ورق‌های اسیدشویی هستند. ورق اسیدشویی در واقع دسته‌ای از ورق‌ها هستند که به روش نورد گرم تولید می‌شوند و با اسیدهای مخصوص شسته شده تا ناخالصی از سطح آن‌ها جدا شود. این ورق‌ها در واقع ورق‌های  سیاه هستند که در وان اسید قرار گرفته تا ناخالصی از سطح آن‌ها جدا شود. در مقایسه با ورق‌های  سیاه، سطح این ورق صاف و صیقلی است. از این رو کیفیت مناسب تری دارد. به دلیل صاف بودن سطح آن‌ها قیمت این ورق گران تر از سایر ورق‌های  سیاه است. اگرچه با استفاده از فرآیند اسیدشویی تمام ناخالصی‌ها از سطح این ورق جدا می‌شوند، اما به مرور زمان و در اثر مجاورت با آب و هوا ممکن است سطح آن‌ها زنگ بزند.

استفاده از ورق اسیدشویی در مصارف مختلف رایج است. اما اصلی‌ترین کاربرد این ورق‌ها شامل ساخت و ساز به منظور تولید لوله و پروفیل، ساخت قطعاتی مانند بدنه، شاسی، چرخ و سایر قطعات خودروسازی، استفاده در مخازن گاز مایع، انتقال آب، گاز، نفت و… رایج است.

آهن۱۱۸، مرکزی معتبر به منظور فروش انواع آهن آلات، پروفیل، لوله، نبشی، ناودانی، سپری و… است. به منظور خرید انواع محصولات و ورق با کیفیت و قیمتی مناسب با شماره ۰۲۱۵۴۴۷۳ تماس بگیرید و یا به وب سایت آهن۱۱۸ مراجعه نمایید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *