برندسازی سوغات

تأکید بر برندسازی سوغاتی های رشت

پایگاه خبری دنیای برند، معاون ارتباطات و امور مشارکت های یونسکو گفت: باید در برند سازی سوغات بیشتر کار شود و این مهم می تواند موجب جذب گردشگر شود.

روشن بخش امروز در نشست شهرهای خلاق ایران در ساختمان شهرداری رشت اظهار کرد: شهرداری به عنوان سازمانی برآمده از مردم، مدیریت تمامی امور شهرها را بر عهده ندارد افزود: حدود چهل سال گذشته که مسیر مدیریت شهری به سمت ساخت و سازها رفت ما از روح شهری غافل شدیم.

وی با تاکید به اینکه در دنیا به این مبحث که شهروند باید از برنامه های بلند مدت در شهرها بهره‌مند شود، توجه دارند تصریح کرد: برندهای مختلفی برای شهرها در یونسکو تعریف شده است که یکی از آن ها شهر خلاق خوراک است.

معاون ارتباطات و امور مشارکت های یونسکو با اشاره به اینکه مزیت رقابتی یکی از حوزه هایی است  که در شهرهای خلاق یونسکو به آن می پردازند گفت: ما معتقدیم غذا می تواند یک شهری را به مقصد گردشگری تبدیل کند و در شهر رشت پروژه هایی که برای برندسازی مطرح شوند بسیار فراوان است.

روشن بخش به کمیته جهانی موزه اشاره کرد و گفت: می توانیم برای ثبت رشت در موزه جهانی غذا کمک کنیم و همچنین آمادگی برگزاری نشست های مشترک ما بین شهرهای خلاق یونسکو را به میزبانی دو شهر رشت و کرمانشاه داریم.

وی با اشاره به اینکه رشت با ظرفیت هایی که در این حوزه دارد یک کشور محسوب می شود بیان کرد: در کمیسیون ملی یونسکو با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت یونسکو در حال تلاش هستیم و اراده شهرها برای معرفی داشته هایشان و ثبت در این جایگاه بسیار مهم است.

روشن بخش با بیان اینکه برای جذب گردشگر برنامه ریزی هایی  در دست اجرا داریم افزود: باید در برند سازی سوغات بیشتر کار شود و این مهم می تواند موجب جذب گردشگر شود.

گشاده رویی مردمان رشت از ارکان جذب گردشگر

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با بیان اینکه رشت به عنوان دروازه اروپا شناخته می شود، گفت: شهر رشت در بسیاری از امورات به عنوان شهر اولین ها در کشور ثبت شده است اما متاسفانه نتوانستیم برخی از این داشته ها را حفظ کنیم که عمده دلایل آن به عملکرد برخی از مسوولان برمی گردد.

وی با تاکید به اینکه باید تمامی داشته هایمان را از گذشته های دور تا به امروز در معرض دید قرار دهیم خاطرنشان کرد: مردمان متمدن، فرهیخته، نجیب و اصیل رشت رشت در تمامی مباحث از گذشته تا کنون حرفهای زیادی برای گفتن داره و ما بعنوان منتخبین مردم شهر بارانهای نقره ای بر خود وظیفه می دانیم داشته هایمان را با افتخار در معرض دید جهانیان قرار دهیم.

وی گفت: امیدورایم بتوانیم دستاوردهای خوبی در این حوزه به منظور توسعه هر چه بیشتر شهرهای خلاق کسب کنیم.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

پلتفرم ایکس

مهلت دادگاه عالی برزیل به پلتفرم ایکس

ک دادگاه عالی در برزیل تا روز جمعه به پلتفرم ایکس مهلت داده توضیح دهد چرا به طور کامل از دستورات برای مسدودسازی برخی حساب های کاربری پیروی نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *