ثبت برند تجاری

مدارک لازم برای ثبت برند تجاری

پایگاه خبری دنیای برند، وقتی شرکتی تجاری ثبت می گردد، مالکین آن می توانند در امر تجارت و بازرگانی در داخل و خارج از کشور فعالیت کنند.
این شرکتها بسته به نوع کارکردشان طبقه بندی و ثبت می شوند. موارد مختلفی بعد ثبت شرکت از جمله ثبت برند تجاری، وجود دارد که می تواند انجام گیرد.
مدارک لازم برای ثبت و ثبت برند تجاری بین المللی موارد مطروحه در این بخش است.

مدارک لازم برای ثبت برند تجاری

مدارک ثبت برند تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی

ثبت برند تجاری برای اشخاص حقیقی کمی متفاوت با اشخاص حقوقی است. به این منظور مدارک لازم جهت انجام این کار که باید تحویل اداره ثبت مالکیت معنوی و صنعتی گردد، برای هر دو مورد به شرح زیر ارائه می گردد.
توصیه ما به متقاضیان ثبت برند ؛ این است که به دلیل فرآیند گاه طولانی ثبت برند؛ قبل از انجام هرگونه اقدام در این خصوص با مشاوران خبره ما ارتباط برقرار کنید، تا با کمترین هزینه در زمان و مبلغ، برند تجاری شما ثبت گردد.

مدارک لازم برای ثبت برند تجاری اشخاص حقیقی:

۱- رونوشت از کارت ملی متقاضی حقیقی که برابر با اصل شده باشد.

۲- رونوشت از شناسنامه متقاضی حقیقی که برابر با اصل شده باشد.

۳- در صورتی که متقاضی حقیقی درخواست نام لاتین برای برند خود کرده باشد، یک رونوشت برابر با اصل از کارت بازرگانی خود را نیز باید ارائه دهد.

۴- رونوشت از مجوز فعالیت تجاری، که برابر با اصل شده باشد.

۵- ارائه اطلاعات مربوط به شخص حقیقی از قبیل؛ نشانی، شماره تلفن و کد پستی محل فعالیت تجاری، شماره تلفن همراه و ایمیل شخص متقاضی.

Documents required to register a trademark 01 - مدارک لازم برای ثبت برند تجاریمدارک لازم برای ثبت برند تجاری اشخاص حقوقی:

۱- رونوشت برابر با اصل از شناسنامه کلیه اعضاء اعم از سهامداران و شرکاء و مدیران شرکت که دارای حق امضاء می باشند.

۲- رونوشت برابر با اصل از کارت ملی کلیه اعضاء اعم از سهامداران و شرکاء و مدیران شرکت که دارای حق امضاء می باشند.

۳- رونوشت از ثبت شرکت که در روزنامه رسمی چاپ شده باشد.

۴- رونوشت از مجوز فعالیت تجاری شرکت که برابر با اصل شده باشد.

۵- رونوشت از آخرین تغییرات شرکت که در روزنامه رسمی چاپ شده باشد.

۶- در صورتی که متقاضی حقوقی درخواست نام لاتین برای برند خود کرده باشد، یک رونوشت برابر با اصل از کارت بازرگانی خود را نیز باید ارائه دهد.

۷- ارائه اطلاعات مربوط به اشخاص حقوقی از قبیل؛ نشانی، شماره تلفن و کد پستی محل فعالیت تجاری، شماره تلفن همراه و ایمیل کلیه اشخاصی که در شرکت حق امضاء دارند.

آیا ثبت برند تجاری در خارج از کشور، امکان پذیر است؟

مزایای ثبت برند تجاری بین المللی

ثبت برند و علائم تجاری در سطح بین المللی هم برای اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی امکان پذیر است؛ اما قبل از هرگونه اقدام در این زمینه، ابتدا برند تجاری باید در داخل کشور به ثبت رسیده باشد تا بتوان در مرحله ثبت بین المللی نیز اقدام به ثبت برند تجاری نمود.
برای ثبت برند بین المللی تجاری؛ در گام اول باید با مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری، نسبت به تکمیل فرم اظهارنامه، نسبت به درج مشخصاتی چون اندازه، رنگ و نوع نام تجاری، اقدام نمایید. متقاضی ثبت برند بین المللی در این فرم مخصوص؛ بایستی در طبقه بندی علائم تجاری، طبقه مربوط به فعالیت تجاری خود را انتخاب و در جای مخصوص درج نماید.

بعد از انجام تشریفات مربوط به ثبت بین المللی برند، اکنون نوبت به ثبت در سازمان جهانی مالکیت معنوی است که با علامت اختصاری WIPO شناخته می شود. با این کار، فرد متقاضی می تواند برند تجاری خود را در کلیه کشورهایی که با آنها وارد معامله شده، به ثبت برساند.

لازم به ذکر است که اغلب کشورهای دنیا، دارای سازمان یا اداره ای برای ثبت علائم تجاری یا مالکیت معنوی هستند و به این خاطر برای ثبت برند تجاری خارجی، ابتدا باید از این کانال عبور کرد.

برای تسهیل در امر علائم تجاری کشورهای مختلف دنیا؛ سیستمی با عنوان سازمان جهانی مالکیت معنوی با نام لاتین ((Word Intellectual Property Organization تاسیس شد، تا مالکین برندهای تجاری و حتی غیر تجاری بتوانند از یک حاشیه امنیت لازم برای حفظ دستاوردهای تجاری یا غیر تجاری خود برخوردار باشند.

ثبت برند تجاری در سیستم مالکیت معنوی چه مزایای دارد؟

۱- از خدمات بین المللی بهره مند خواهید شد.

۲- فرآیند ثبت به سرعت و به سهولت انجام می گیرد.

۳- مقرون به صرفه شدن ثبت برند.

۴- با هزینه ای اندک، امکان تغییرات لازم در مشخصات برند ثبت شده در سطح بین المللی، برای شما فراهم می گردد.

برای ثبت برند تجاری بین المللی خود، با ثبت ونک همراه باشید

اکنون امیدواریم تا به اینجا توانسته باشیم مسائل و موارد مربوط به ثبت برند تجاری در سطوح داخلی و بین المللی را به خوبی برای شما ارائه داده باشیم. اکنون مفتخریم اعلام کنیم؛ شرکت ثبت ونک به همراه مشاوران و کارشناسان خبره خود، آماده است تا در تمامی مراحل مربوط به ثبت برند تجاری داخلی و بین المللی، در کوتاه ترین زمان ممکن، شما را در انجام این کار یاری کند. کارشناسان ما از صفر تا صد مراحل ثبت برندهای تجاری بین المللی شما، با انجام تمامی امور اداری و پرداخت تمام هزینه های مربوط، این امکان را به شما می دهند تا رضایت خاطرتان با بهترین کار ممکن، حاصل گردد.

Documents required to register a trademark 02 - مدارک لازم برای ثبت برند تجاری

توصیه ما به شما این است که در این مرحله از کار، با کارشناسان خبره ما مشورت کنید؛ تا آنها در سریع ترین زمان، کوتاه ترین راه مربوط به ثبت برند تجاری داخلی و بین المللی شما را به آسانی به انجام برسانند.

با شماره تماس و آدرس اینترنتی زیر، با ما تماس و ارتباط برقرار کنید. اپراتورهای حرفه ای شرکت ثبت ونک در تمام ساعات اداری، آماده هدایت شما به بخش مشاورین ما می باشند.

۰۲۱۸۷۷۹۰

vanak.org

nikregister.com

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *