دیجیتال

برندینگ دیجیتال آینده کسب و کارهای نوپا

پایگاه خبری دنیای برند، با رشد فضای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، کسب و کارهای نوپا موقعیت بی‌بدیلی برای معرفی بیشتر خود به مخاطبان برایشان فراهم گردیده است. موقعیتی که تا قبل از این تنها در اختیار شرکت‌های بزرگی بود که پول و سرمایه قابل توجهی برای تبلیغات در رسانه‌هایی نظیر رادیو، تلویزیون، بیلبورد و نشریات چاپی در اختیار داشتند.

امروزه یک کسب و کار کوچک و متوسط می‌تواند برای خود یک رسانه دیجیتال در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کند و با تولید محتوای وایرال ، به محرفی محصولات یا خدمات خود به مشتریان بپردازد. معمولا هزینه راه‌اندازی یک چنین رسانه‌ای زیاد نیست و با داشتن کمی اشستراتژی می‌توان محتواهایی تولید کرد که بیشترین بازخورد را از مردم بگیرند.

برندینگ دیجیتال چیست؟

برندینگ دیجیتال(Digital Branding) یک تکنیک برای مدیریت برند در یک کسب وکار می‌باشد که در آن با استفاده از اینترنت، سایت، شبکه‌های اجتماعی و روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای رشد فضای بازار یک کسب و کار تلاش‌هایی صورت می‌پذیرد.
امروزه هر کسب وکاری برای رشد خود نیاز به حضور در فضای دیجیتال دارد. برندینگ دیجیتال به کسب وکارها کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنند. برندسازی دیجیتال تنها ابزاری برای افزایش فروش نیست بلکه راهکاری برای افزایش آگاهی و تصویرسازی از برند در ذهن مخاطبان می‌باشد.

چرا به دیجیتال برندینگ  نیازمندیم؟

اگر یک کسب و کار نوپا را برای خود راه‌اندازی کردید حتما با مشکلات متعددی در زمینه بازاریابی و عدم شناخت کافی از مشتریان مواجه هستید. برای اینکه بتوانید مشتریان خود را مجاب به خرید از محصولات یا خدمات‌تان بنمایید باید بتوانید یک ارتباط موثر با مشتریان برقرار کنید و با ارائه یک ارزش ویژه به آنها، مشتریانی وفادار را برای خود ایجاد کنید.
وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، محتواهای تولیدی، محصولات و خدمات و حتی نیروی انسانی یک سازمان باید به دنبال تحقق این هدف باشند تا کسب وکار را به سمت تحول دیجیتالی و استفاده از برندینگ سازمانی سوق دهد.

نقش نیروی انسانی در توسعه دیجیتالی

اگر قصد دارید در کسب وکار خود به رشد حداکثری برسید و دیجیتال برندینگ را به عنوان یک استراتژی در کار خود پیاده‌سازی کنید باید به نیروی انسانی توجه داشته باشید. نیروی انسانی می‌تواند باعث توسعه دیجیتالی سریعتر در یک کسب وکار شود که به ارزش دیجیتال مارکتینگ پی برده باشد.
توجه به مهارت‌های نرم نیروی انسانی در حوزه دیجیتال می‌تواند رشد سریع یک کسب وکار را رقم بزند. در استخدام پرسنل جدید باید توجه داشت که افرادی را برای سازمان‌مان به کار بگیریم که امکان یادگیری و هماهنگ شدن با فناوری‌های سطح بالا را داشته باشند تا بتوانند خیلی سریع در توسعه برندینگ سازمانی ما نقش مثبت و سازنده‌ای را ایفا کنند.

مزایای دیجیتال برندینگ برای کسب وکارها

 

Digital branding is the future of start ups - برندینگ دیجیتال آینده کسب و کارهای نوپاتوسعه یک برند مهمترین فعالیت تجاری برای هر کسب وکاری می‌تواند باشد زیرا مهمترین دارایی یک سازمان، ارزش برند آن خواهد بود. مهمترین مزایایی که برندینگ دیجیتال می‌تواند برای ما به همراه بیاورد عباتند از:

۱- رقابت پذیری

در بازارهای رقابتی، ایجاد تمایز در محصول یا خدمات کار سختی است. بر فرض که این تمایز ایجاد بشود هم باید زیرساخت‌های لازم برای نمایش این تفاوت‌ها به مشتریان بوجود آید. با استفاده از دیجیتال برندینگ می‌توان تمایزها را با سایر رقبا به مشتریان نمایش داد و قدرت رقابت‌پذیری در کسب وکار را به شکل قابل‌توجهی افزیش داد.

۲- تغییر در شیوه خرید

مشتریان امروزی کسب وکارها با گذشته تفاوت دارند. معمولا خریدهای آنلاین جایگزین خریدهای سنتی شده است. به همین دلیل استفاده از برندینگ دیجیتال می‌تواند جایگزین شیوه‌های قدیمی و سنتی برندینگ باشد. هر چند که هنوز هم مفاهیمی همچون برندسازی شخصی(Personal brand)، برندینگ سازمانی و .. می‌تواند بر روی رشد  برند یک سازمان تاثیر بگذارد.

۳- ارتباطات موثر

برندینگ تنها مربوط به معرفی یک محصول یا خدمت نیست بلکه مشارکت اجتماعی، خدمات مشتریان، فرآیندهای فروش، مدیریت نیروی انسانی و بسیاری از موارد دیگر را در بر می‌گیرد. دیجیتال برندینگ بر روی تمامی موارد فوق تاثیر گذاشته و با بهبود ارتباطات بین صاحبان یک کسب وکار با مشتریان توانسته پیوند قوی بین مشتری و برند ایجاد کند.

۴- تبلیغات هدفمند

وجود فضای دیجیتال باعث شده است تا کسب و کارها بتوانند تبلیغاتی هدفمند و موثر را داشته باشند. بر خلاف فضاهای سنتی که در آن کنترل دقیقی بر روی تبلیغات وجود نداشت، در فضای آنلاین می‌توان لحظه به لحظه تبلیغات را کنترل کرد و رفتار مشتریان را با یک تبلیغ سنجید. به همین دلیل است که ارتباط نزدیکی بین دیجیتال مارکتینگ و برندینگ دیجیتال وجود دارد. بطوری که در بسیاری از  مواقع این دو مفهوم با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند.

۵- توجه به احساسات مشتری

فضای دیجیتال کمک موثری به مدیران بازاریابی نموده است تا به احساسات مشتریان خود توجه بیشتری داشته باشند. معمولا مشتریان زمانی محصول یا خدمتی را خریداری می‌کنند که برند آن محصول توانسته باشد احساسات آنها را با خود درگیر کند.

۶- محتوا و برندینگ

وقتی صحبت از برندینگ می‌شود نمی‌توان درباره نقش محتوا بی‌تفاوت شد. اگر می‌خواهیم در فضای دیجیتال یک برندینگ موثر را ایجاد کنیم باید توجه کافی به محتوا و اثربخشی آن داشته باشیم. اینکه ما چه محتوایی را تولید می‌کنیم و در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهیم بطور مستقیم بر روی برندینگ ما تاثیر خواهد گذاشت.

۷- امکان کنترل استراتژی

در برندینگ دیجیتال می‌توان به خوبی یک استراتژی کسب و کاری را تدوین و با استفاده از ابزارهای دیجیتال آن را کنترل و مدیریت کرد. وجود سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین، محتواهای دیجیتال و.. به مدیران بازاریابی و برندینگ کمک می‌کند تا بتوانند به ساده‌ترین شکل ممکن استراتژی مدنظر خود را پیاده‌سازی کنند.

در پایان دکر این نکته  ضروری است که کسب وکارها در عصر دیجیتال باید به دنبال برندینگ و پیاده‌سازی آن بر روی تک‌تک اجزای کاری خود باشند تا بتوانند در بازارهای پیچیده و  با شدت رقابت بالا حضوری موفق و با دوام را تجربه کنند.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *