آمازون

شوک آگهی استخدام برند آمازون به بازار رمزارزها

پایگاه خبری دنیای برند، انتشار یک آگهی استخدام مرتبط با رمزارزها از سوی برند آمازون قیمت بین‌کوین را در جریان معاملات روز دوشنبه به بالاترین حد در ۴۰ روز گذشته رساند.

در حالی که معاملات روز دوشنبه ۲۶ ژوئیه بازار رمزارزها با قیمت ۳۴ هزار و ۳۱۰ دلار برای هر بیت‌کوین آغاز شده بود، این نرخ در میانه روز تا ۳۹ هزار و ۱۰۰ دلار صعود کرد ولی سپس در نزدیکی ۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار نوسان کرد. بدین ترتیب قیمت بیت‌کوین روز دوشنبه بیش از ۱۲ درصد افزایش یافت. قیمت هر بیت‌کوین آخرین بار در جریان معاملات ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) گذشته بالاتر از ۳۹ هزار دلار معامله شده بود.

همچنین قیمت سایر رمزارزها از جمله اتریوم و دوج‌کوین نیز روز دوشنبه به ترتیب ۹.۵ و ۱۴.۴ درصد بالا رفت.

رشد قیمت روز دوشنبه رمزارزها پس از آن رخ داد که انتشار آگهی استخدام مدیر توسعه استراتژی بلاکچین و ارز دیجیتال از سوی شرکت آمازون رسانه‌ای شد. سپس برخی از تحلیل‌گران بازار رمزارزها گمانه‌زنی‌های خود را در مورد آغاز تلاش آمازون برای پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت رایج شروع کردند؛ گمانه‌زنی‌هایی که بدون اظهارنظر قطعی آمازون در مورد هدف از انتشار آگهی استخدام مورد بحث، به تهییج بازار دامن زد.

قیمت بیت‌کوین پس از آن که در ۱۵ آوریل گذشته با عبور از مرز ۶۳ هزار دلار، رکورد تاریخی خود را بر جای گذاشت، در مجموع دچار نوسان نزولی شد و طی داد وستدهای ۲۱ ژوئن به ۳۱ هزار و ۶۷۶ دلار رسید.

انتقادها از تبعات زیست محیطی استخراج رمزارزها و نگرانی روزافزون بانک‌های مرکزی جهان از چین گرفته تا اروپا و آمریکا در مورد رشد پولشویی با استفاده از رمزارزها که به وضع قوانین سخت‌گیرانه در مورد معاملات آن منجر شده، موجب شد تا معاملات انواع رمزارزها به رهبری بیت‌کوین طی سه ماه گذشته دچار رکود نسبی شود.

منبع: یورو نیوز

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x