حمل و نقل

مزایا و معایب حمل و نقل جاده ای

پایگاه خبری دنیای برند، امروزه شاهد شیوه های مختلفی به منظور حمل و نقل هستیم که این مسئله باعث شده تا افراد بتوانند متناسب با نیاز خود به سراغ هر یک از این روش های حمل و نقل رفته و از این طریق اقدام به انجام فرایند ترانزیت کنند.

در این بین یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که مزایا و معایب حمل و نقل جاده ای که یکی از روش های حمل و نقل است چه بوده و انجام این فرایند چه ویژگی هایی دارد؟ در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی حمل و نقل جاده ای پرداخته و در مورد آن توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

مزایای حمل و نقل جاده ای

اگر بخواهیم نگاهی به مزایای حمل و نقل جاده ای انداخته و در مورد آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، می توان به موارد مختلفی اشاره کرد. این مزایا شامل موارد زیر است:

سرمایه بسیار کم برای حمل و نقل جاده ای

یکی از مهم ترین مزایای حمل و نقل جاده ای این است که شما به منظور انجام این فرایند لازم نیست تا سرمایه بسیار زیادی داشته باشید و در برابر سایر روش های مختلف حمل و نقل مثل حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و… حمل و نقل جاده ای هزینه بسیار کمی دارد.

از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشته باشید که برای دولت ها نیز ایجاد جاده ها و زیر ساخت های مناسب به منظور انجام فرآیندهای حمل و نقل جاده ای یک روش بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی تر به نسبت سایر روش ها است و این مسئله باعث شده تا امروزه این شیوه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و حتی شاهد انجام حمل و نقل بین المللی از طریق جاده ها باشیم.

کاهش هزینه های جانبی

یکی دیگر از مزایای بسیار مهمی که به منظور بررسی حمل و نقل جاده ای باید به آن توجه داشته باشید این است که در این شیوه هزینه های جانبی نظیر هزینه های بسته بندی، بارگیری، بار اندازی و… به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند و در واقع مزیت این شیوه آن است که کالا ها از درب انبار در شهر مبدا گرفته شده و به درب انبار در شهر مقصد می رسد.

این مسئله باعث شده تا افرادی که به دنبال یک روش سریع و کم هزینه برای حمل و ترانزیت کالا هستند، به سراغ این شیوه آمده و از آن به منظور انجام فرایند ترانزیت و حمل و نقل کالا استفاده کنند.

ارائه خدمات به مناطق روستایی

یکی دیگر از مزایای بسیار مهمی که حمل و نقل جاده ای دارد، امکان ارائه خدمات به روستاها و مناطق کم برخوردار است و همین مسئله باعث شده تا افراد بتوانند به راحتی فرآیند حمل و نقل جاده ای را حتی در مناطقی که زیرساخت های مناسب نیز ندارند انجام داده و نیاز این دسته از افرادی که در چنین مناطقی زندگی می کنند نیز برطرف شود.

بخواهیم در این رابطه نیز مثالی بیان کنیم باید به این نکته اشاره کرد که انجام حمل و نقل از طریق خطوط ریلی و یا از طریق مسیرهای هوایی نیاز به زیرساخت های پیشرفته دارد، این در حالی است که حمل و نقل جاده ای می تواند با هزینه بسیار کم و با زیرساخت های محدود صورت گیرد.

 

Advantages and disadvantages of road transport 0 - مزایا و معایب حمل و نقل جاده ایانعطاف پذیری بالا

به نسبت سایر روش های حمل و نقل اگر شما از حمل و نقل جاده ای استفاده کنید می توانید با انعطاف پذیری بالایی نیاز خود را برطرف کنید. در واقع در این روش انتخاب مسیر و زمان بندی ترانزیت کالا را خودتان مشخص می کنید و به همین دلیل قادر خواهید بود تا با انعطاف پذیری بالایی این فرآیندها را انجام دهید.

انجام سریع و کم هزینه فرایند ترانزیت در مسافت های کم

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرایند ترانزیت کالا برای مسیرهای کوتاه بسیار سریع و کم هزینه است و همین موضوع باعث شده تا افرادی که به دنبال حمل و نقل کالا با هزینه بسیار کم و سرعت بالا در مسافت های کوتاه هستند به سراغ روش حمل و نقل جاده ای رفته و از این روش برای حل نیازهای خود استفاده کنند.

معایب حمل و نقل جاده ای

پس از بررسی مزایای حمل و نقل جاده ای باید به این نکته توجه داشته باشید که در روش حمل و نقل بین المللی جاده ای شاهد معایب مختلفی هستیم. توجه به این مسئله باعث می شود تا شما با دید کاملی بتوانید از این روش به منظور حمل و نقل استفاده کنید. در همین راستا اگر بخواهیم شما را با معایب حمل و نقل جاده ای آشنا کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر پذیری مستقیم از شرایط فصلی

یکی از مهم ترین معایب حمل و نقل جاده ای، تأثیرپذیری این روش ترانزیت از فصول سال است. در واقع به دلیل شرایط خاصی که حمل و نقل جاده ای دارد، در شرایط نامساعد جوی و فصول بارانی جاده ها گزینه ای مناسب و ایمن به منظور ترانزیت نیستند، چرا که در اثر وقوع هر یک از اتفاقات غیر مترقبه در فصول مختلف سال، جاده ها آسیب پذیر شده و همین مسئله باعث می شود تا حمل و نقل بین المللی و داخلی به صورت جاده ای با چالش های جدی مواجه شود.

درصد بالای تصادفات و خطرات جاده ای

از معایب بسیار مهمی که حمل و نقل کالا از طریق مسیرهای زمینی وجود دارد، درصد بالا امکان تصادفات جاده ای است. در واقع به دلیل شرایط خاصی که حمل و نقل جاده ای دارد شما باید این نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید که در هر زمان امکان بروز مشکلاتی چون تصادف در این مسیرها وجود دارد. این در حالی است که مسیرهای ریلی هوایی و یا دریایی با چنین مشکلاتی مواجه نیستند اما در مسیرهای جاده ای تصادفات بخش جدایی ناپذیری از آن به حساب می آیند.

 

Advantages and disadvantages of road transport 01 - مزایا و معایب حمل و نقل جاده ایچالش های مختلف در مسیر های طولانی

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حمل و نقل جاده ای در مسافت های طولانی می تواند چالش ها و مشکلات مختلفی برای شما داشته باشد.

به منظور بررسی این مسئله در وهله اول باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل کند بودن این روش ترانزیت، در مسافت های طولانی شاهد افزایش زمان ترانزیت کالا هستیم. همچنین به هر میزانی که مسافت طولانی شود هزینه های جانبی به منظور ترانزیت کالا افزایش پیدا کرده و همین مسئله می تواند بسیاری از افراد را با مشکل مواجه کند.

در همین راستا به شما پیشنهاد می دهیم تا اگر قصد ترانزیت و حمل و نقل کالا در مسافت های طولانی را دارید به جای این که به سراغ روش هایی مثل حمل و نقل بین المللی جاده ای بروید، از روش ها مختلف حمل و نقل ریلی هوایی و یا دریایی استفاده کنید تا با انجام این کار هم در زمان خود صرفه جویی کرده و همه هزینه ها را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

توجه به این نکات به شما کمک می کند تا با دید کاملی از حمل و نقل جاده ای به نظر ترانزیت کالا استفاده کرده و از این طریق نیاز خود را برطرف کنید.

شرکت کارگو

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *