Advantages and disadvantages of earning money through social networks - مزایا و معایب کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی

مزایا و معایب کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی

پایگاه خبری دنیای برند، بسیاری از صاحبان کسب و کار سنتی برای افزایش درآمد خودشان به فکر اینترنتی کردن فروشگاهشان هستند. این افراد عموماً در اوایل فعالیت حرفه‌ای خودشان در اینترنت به سمت شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام می‌روند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی هزینه زیادی ندارد. از طرف دیگر مخاطبان زیادی روزانه به این پلتفرم سر می‌زنند. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با تولید محتوای جذاب مخاطبان را به سمت پیج خودتان هدایت کنید.

سؤالی که برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که آیا شبکه‌های اجتماعی به کسب و کار ما لطمه‌ای نمی‌زند؟ درآمدزایی از شبکه‌های اجتماعی کار راحتی است؟ طبیعتاً شروع هر کاری دردسرها و سختی‌های خاص خودش را دارد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این بخش به طور کامل مزایا و معایب شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها را بررسی کنیم.

تأثیرات شبکه‌های اجتماعی بر روی کسب و کارها

بسیاری از صاحبان کسب و کار فکر می‌کنند که با گسترش شبکه‌های اجتماعی کارشان کساد شده و دچار ضرر و زیان مالی می‌شوند. در حالی که چشم خودشان را روی فرصت بزرگ درآمدزایی از این شبکه‌های اجتماعی بسته‌اند.

شبکه‌های اجتماعی برای درآمدزایی هیچ پولی از شما نمی‌گیرند. با استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌توانید خیلی راحت کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید. مشتری‌های شما در شبکه اجتماعی فقط مخصوص به شهر و روستای خودتان نیستند.

مشتریان می‌توانند از سراسر شهرهای ایران شما را پیدا کنند و خریدشان را به صورت اینترنتی انجام دهند.

مزیت‌های کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی

اگر بخواهیم دیگر مزیت‌های کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی را نام ببریم شامل:

  • محدودیتی برای کسب درآمد از آنلاین شاپ ندارید: می‌توانید انواع و اقسام کالاها را برای فروش داشته باشید. از کالاهای دیجیتال گرفته تا محصولات دست ساز و کالاهای دیجیتال و مجازی را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی بفروشید.

  • امکان درآمدزایی از خدمات وجود دارد: می‌توانید به عنوان یک شرکت یا فرد خدمات قابل ارائه خودتان را در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید. مثلاً یک استاد زبان می‌توانید از این راه هنرجو جذب کند و با آموزش آنلاین درآمد خوبی داشته باشد.

  • مشتریان وفادار پیدا می‌کنید: مشتریان شما بعد از یک بار خرید موفق، همیشه شما را در یاد خودشان نگه می‌دارند. از طرف دیگر با عضویت در کانال یا پیج شما به صورت مداوم با شما در ارتباط است.

  • دنبال کنندگان شما به محصولات و خدمات علاقه مند هستند: بیشتر مشتریانی که شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، از محصولات یا خدمات شما خوششان آمده است. شما می‌توانید راحت‌تر این افراد را به مشتری تبدیل کنید.

  • هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد: برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می‌توانید بدون هزینه یک آنلاین شاپ داشته باشید. هزینه‌های مربوط به بازاریابی و تبلیغات شما هم بسیار کمتر خواهد بود.

  • امکان فعالیت به صورت دوکاری وجود دارد: کسب و کارهای اینترنتی نیازی به حضور در محل ندارند. شما برای فروش محصولات و خدماتتان به صورت حضوری نیاز دارید تا در مغازه و فروشگاهتان حاضر باشید. اما صاحب یک کسب و کار اینترنتی می‌تواند در سفر هم درآمد داشته باشد و پاسخگوی مشتریانش باشد.

  • با سرمایه کم می‌توانید محصولات فروشگاه خودتان را تأمین کنید: برای راه اندازی یک آنلاین شاپ کوچک نیاز به سرمایه زیادی ندارید. می‌توانید از هر مدل کالا ۵ مورد موجود کنید و کار خودتان را به عنوان یک کسب و کار مجازی آغاز کنید. هر زمان کسب و کارتان رونق گرفت محصولات بیشتری را در انبار موجود کنید.

  • فضایی برای آزمون و خطا وجود دارد: شما می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی زیادی را با قیمت کم راه اندازی کنید. ببینید که چه کمپین و ایده‌ای با استقبال بیشتر مردم روبرو شد و فروش شما را افزایش داده است.

Advantages and disadvantages of earning money through social networks - مزایا و معایب کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعیمعایب کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی

معایب کسب و کارهای اینترنتی و کسب درآمد با شبکه های اجتماعی هم شامل:

  • هیچ راه مشخصی برای شناخته شدن کسب و کارتان وجود ندارد: یک کسب و کار اینترنتی می‌تواند بعد از گذاشتن اولین پست مشتری جذب کند اما یک کسب و کار دیگر بعد از ۳ ماه هم فروشی نداشته باشد.

  • باید با فیش‌های پرداختی جعلی کنار بیایید: یکی از مشکلات کسب و کارهای اینترنتی ارسال فیش‌های جعلی و مزاحمت‌های پیامکی است. افراد زیادی در طول روز به شما پیام می‌دهند و سؤالات بی ربطی از شما می‌پرسند.

  • کاربران به خاطر وجود آنلاین‌های جعلی به شما اعتماد نمی‌کنند: ممکن است که کاربران به خاطر وجود محصولات فیک و جعلی در سطح اینترنت به آنلاین شاپ شما اعتماد نکنند. در این زمان کاری از دست شما برنمی‌اید.

  • امکان به خطر افتادن امنیت کسب و کار اینترنتی شما وجود دارد: در صورت عدم رعایت نکات امنیتی ممکن است در هر ساعت از شبانه روز اطلاعات اکانت شما به خطر بیوفتد. به همین خاطر باید حواستان به مسائل امنیتی باشد.

  • باید به خوبی از اینترنت و درآمدزایی در این پلتفرم آشنا باشید: برای اینکه بتوانید در شبکه‌های اجتماعی درآمدزایی کنید باید به خوبی در مورد اینترنت و راه‌های کسب درآمد در آن اطلاعات داشته باشید.

Advantages and disadvantages of earning money through social networks 0 - مزایا و معایب کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعیسخن آخر

در این بخش با مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا شدید؛ اما این معایب باعث نمی‌شود که شما این فرصت بزرگ را برای افزایش درآمدزایی از دست بدهید. بسیار از افراد بدون سرمایه اولیه یا با سرمایه بسیار کم از همین شبکه‌های اجتماعی کار خودشان را شروع کردند.

بعد از گذشت چند سال کارگاه یا مغازه خودشان را زدند و به عنوان کارفرما فعالیت کردند. شما هم برای شروع کسب و کار و افزایش درآمد می‌توانید از این راه نهایت استفاده را ببرید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *