Img20240207120531243 650x330 - فرهنگ ایثارگری به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک می‌کند

فرهنگ ایثارگری به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک می‌کند

اولین گردهمایی ایثارگران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در آستانه چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برگزار شد. ساسان شاه ویسی، دبیرکل اتاق ایران در این نشست با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری این گردهمایی را در راستای مسئولیت اجتماعی و دینی عنوان کرد و گفت: ما وام‌دار یک تفکر بزرگ به نام مکتب شهادت در کشورمان هستیم. در جریان ایثارگری، خیلی‌ها از خون خود گذشتند تا آرامش و پایداری کشور حفظ و زندگی در کشور تحت لوای تفکر دین مبین اسلام اجرایی شود.

او افزود: سعی کنیم به فرزندان بیاموزیم که دفاع مقدس، فقط یک جنگ و یک اتفاق تاریخی نبود. این سرزمین کهن از گذشته محل ددمنشی متجاوزین و تغییرات مختلف تاریخی بوده است. ما به شدت دچار انقراض شدیم اما دوباره سر بلند کرده‌ایم.

دبیرکل اتاق ایران تأکید کرد: با توجه به ایثارگری‌هایی که برای این خاک انجام شده است، در کشورمان  سرمایه‌های عظیمی را داریم که می‌توانند نقش یک اسوه را برای ما داشته باشند.

محمدرضا رحیمی‌نسب مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرای دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران بنیاد شهید هم در این نشست تصریح کرد: جریان ایثارگری بزرگ‌ترین اتفاقات را برای کشور رقم زده است اما بی‌بهره‌ترین افراد در این نظام، ایثارگران هستند.

او تصریح کرد: پرچم ایثارگران در هر نهاد و سازمانی مانند مسجد است. باید قدردان زحمات ایثارگران باشیم و خانواده‌های ایثارگر باید مانند پدرانشان که برای رفاه، آسایش کشور هزینه کردند، برای تولید و ترقی اقتصاد کشور تلاش کنند.

رحیمی‌نسب تأکید کرد: با تفکر ایثارگری، معضلات اقتصادی کشور قابل حل است. اگر امروز در کشور مشکل و معضلی است به دلیل فاصله گرفتن از مرام ایثارگری است.

رضی منصوری، مدیر امور مجلس و مسئول ایثارگران اتاق ایران نیز در این نشست با اشاره به چگونگی شکل‌گیری مجمع ایثارگران اتاق ایران، گفت: در مجموعه اتاق ایران تا امروز ۳۶ ایثارگر که شامل رزمنده، جانباز، فرزند شهید، فرزند ایثارگر و بردار شهید هستند شناسایی شده‌اند.

در این نشست، ایثارگران اتاق ایران نیز در سخنانی به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

همچنین ببینید

Img202405151113457433 310x165 - بخش خصوصی برای مدیریت و تجهیز مرزهای تجاری آماده است

بخش خصوصی برای مدیریت و تجهیز مرزهای تجاری آماده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: بخش خصوصی به دلیل تجربه بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *