بازار جهانی

پیاز هرسین بازار جهانی دارد

پایگاه خبری دنیای برند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: این شهرستان به واحدهای فرآوری پیاز نیاز دارد.

سیامک الیاس‌پور با بیان اینکه هیچ واحدی برای فرآوری پیاز هرسین به عنوان یکی از مرغوب‌ترین پیازهای تولیدی کشور نداریم، گفت: شهرستان هرسین به واحدهای فرآوری پیاز مثل واحد تولید پیاز داغ، چیپس پیاز و… احتیاج دارد.

الیاس‌پور با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری برای فرآوری پیاز با توجه به صاحب برند بودن آن با بازدهی بالایی همراه خواهد بود، ادامه داد: از متقاضیان ورود به حوزه فرآوری پیاز در شهرستان هرسین حمایت‌های تسهیلاتی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در ادامه با اشاره به مشکلات پیازکاران شهرستان در فصل برداشت محصول، گفت: به دلیل نبود واحد فرآوری پیاز در شهرستان، پیاز تولیدی در فصل برداشت اغلب روی دست کشاورزان می‌ماند و پیازکاران ناچار می شوند محصول تولیدی خود را با قیمت کف بازار به فروش برسانند و از درآمدهای خوب این محصول محروم بمانند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در ادامه اشاره‌ای هم به سطح زیر کشت پیاز در هرسین داشت و افزود: امسال ۳۴۵ هکتار پیاز در شهرستان هرسین کشت شد و در نهایت نزدیک ۱۸ هزار تن پیاز در این شهرستان تولید شد.

وی میانگین عملکرد پیاز هرسین را حدود ۶۰ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: رقم قرمز پیاز تولیدی شهرستان به دلیل قدرت ماندگاری زیاد از بازار پسندی بالایی برخوردار است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

 الیاس‌پور عطر، طعم و مزه تند و منحصر به فرد پیاز قرمز هرسین را از دلایل مرغوبیت آن عنوان کرد و افزود: بازارپسندی پیاز هرسین در حدی است که سالانه حدود ۱۰ درصد محصول تولیدی در شهرستان راهی بازارهای خارج از کشور می شود.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *