COVID-19

چگونه COVID-19 نقطه عطف تجارت دیجیتال و طراحی سایت های آنلاین را آغاز کرد

پایگاه خبری دنیای برند، چگونه COVID-19 نقطه عطف تجارت دیجیتال و طراحی سایت های آنلاین را آغاز کرد

در سال های آینده، به سال ۲۰۲۰ به عنوان لحظه ای نگاه خواهیم کرد که همه چیز را تغییر داد. هیچ جای دیگری مانند بخش دیجیتال و تجارت الکترونیک که در بحبوحه بحران COVID-19 رونق گرفته است، رشد بی سابقه و پیش بینی نشده ای رخ نداده است.

در میان کندی فعالیت اقتصادی، کووید-۱۹ منجر به افزایش طراحی سایت فروشگاهی آنلاین یا  تجارت الکترونیک و سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال شده است.

با عادی شدن قرنطینه ها، کسب و کارها و مصرف کنندگان به طور فزاینده ای دیجیتالی شدند، کالاها و خدمات بیشتری را به صورت آنلاین ارائه و خریداری کردند و سهم تجارت الکترونیک از تجارت جهانی خرده فروشی را از ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۷ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش داد.

این یافته‌ها و سایر یافته‌ها در گزارش جدیدی با عنوان COVID-19 و تجارت الکترونیک: یک بررسی جهانی توسط UNCTAD و eTrade برای همه شرکا به نمایش گذاشته شده‌اند که بر تحولات قدرتمند صنعت جهانی و منطقه‌ای ثبت شده در طول سال ۲۰۲۰ منعکس شده است.

ولکان بوزکیر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مراسمی برای انتشار این گزارش گفت که روند به سمت تجارت الکترونیک احتمالاً در طول بهبودی از COVID-19 ادامه خواهد داشت.

او گفت: «ما باید چالش ها را بشناسیم و گام هایی برای حمایت از دولت ها و شهروندان برداریم، زیرا آنها همچنان به روش های جدید کار می پردازند.

ایزابل دورانت، سرپرست دبیر کل UNCTAD گفت: “کسب و کارها و مصرف کنندگانی که توانستند “دیجیتال” شوند، به کاهش رکود اقتصادی ناشی از همه گیری کمک کردند.

او گفت: «اما آن‌ها یک انتقال دیجیتال را نیز تسریع کرده‌اند که تأثیرات ماندگاری بر جوامع و زندگی روزمره ما خواهد داشت – که همه برای آن آماده نیستند. اقتصاد دیجیتال.»

برخی سود می برند، برخی دیگر عقب می مانند
یافته‌ها نشان می‌دهد که تجارت الکترونیک در سراسر مناطق جذب شده است و مصرف‌کنندگان در اقتصادهای نوظهور بیشترین تغییر را به سمت خرید آنلاین انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، بازار آنلاین آمریکای لاتین Mercado Libre، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، دو برابر تعداد اقلام در روز فروخته است. و پلتفرم تجارت الکترونیک آفریقایی جومیا جهش ۵۰ درصدی در معاملات را طی شش ماه اول سال ۲۰۲۰ گزارش کرد.

سهم آنلاین چین از خرده فروشی از ۱۹.۴ درصد به ۲۴.۶ درصد بین اوت ۲۰۱۹ تا اوت ۲۰۲۰ افزایش یافته است. در قزاقستان، سهم خرده فروشی آنلاین از ۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۹.۴ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

تایلند شاهد افزایش ۶۰ درصدی دانلود اپلیکیشن های خرید در طی یک هفته در مارس ۲۰۲۰ بود.

در این گزارش آمده است که روند جذب تجارت الکترونیک که در سال ۲۰۲۰ مشاهده شد، احتمالاً در طول دوره بهبودی ادامه خواهد داشت.

اما در بسیاری از کشورهای کمتر توسعه‌یافته جهان، مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها از فرصت‌های تجارت الکترونیک ناشی از بیماری همه‌گیر به دلیل موانع مداوم استفاده نکرده‌اند.

این خدمات شامل خدمات پهنای باند پرهزینه، اتکای بیش از حد به پول نقد، عدم اعتماد مصرف کنندگان، مهارت های دیجیتال ضعیف در میان مردم و توجه محدود دولت ها به تجارت الکترونیک است.

Shamika N. Sirimanne، UNCTAD، گفت: «کشورهایی که از پتانسیل تجارت الکترونیکی یا طراحی سایت شرکتی استفاده می کنند، در موقعیت بهتری برای بهره مندی از بازارهای جهانی برای کالاها و خدمات خود در این اقتصاد دیجیتالی قرار می گیرند، در حالی که کشورهایی که در انجام این کار کوتاهی می کنند، خطر عقب افتادن بیشتر را دارند. مدیر فناوری و لجستیک

این گزارش می‌گوید یکی از چالش‌ها این است که این همه‌گیری بیشتر به نفع پلتفرم‌های دیجیتال پیشرو در جهان بوده است.

بسیاری از راه حل های مورد استفاده برای تجارت الکترونیک، دورکاری و رایانش ابری توسط تعداد نسبتا کمی از شرکت های بزرگ که عمدتاً در چین و ایالات متحده مستقر هستند ارائه می شود.

بازیگران کوچک‌تر ممکن است جای پای عمیق‌تری به دست آورده باشند، اما حضور آنها در بازار هنوز توسط غول‌های دیجیتال کم‌رنگ است، که می‌تواند نقش غالب آنها را در طول همه‌گیری تثبیت کند.

توربیورن فردریکسون، رئیس اقتصاد دیجیتال UNCTAD، گفت: «خطر این است که شکاف‌های دیجیتالی عظیمی که قبلاً بین کشورها و در داخل کشورها وجود داشت، پس از همه‌گیری، بدتر خواهد شد.

وی افزود: «نتیجه نابرابری‌های عمیق‌تر خواهد بود که پیشرفت در اهداف توسعه پایدار سازمان ملل را به خطر می‌اندازد».

How COVID 19 marked the beginning of digital commerce and online site design 01 - چگونه COVID-19 نقطه عطف تجارت دیجیتال و طراحی سایت های آنلاین را آغاز کردپاسخ های دولت
بیشتر دولت‌ها پاسخ‌های کوتاه‌مدت به همه‌گیری را در اولویت قرار دادند، اما برخی نیز شروع به رسیدگی به الزامات استراتژیک بلندمدت برای بهبودی کرده‌اند. چندین دولت در کشورهای در حال توسعه برای حمایت از مشاغل و درآمدهای افراد مداخله کرده اند.

به عنوان مثال، در آمریکای لاتین و دریای کارائیب، دولت کاستاریکا یک پلتفرم برای مشاغل بدون حضور آنلاین با طراحی سایت و یک اپلیکیشن تلفن هوشمند و سرویس پیامک برای تسهیل تجارت بین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، گوشت و ماهی راه اندازی کرد.

در آفریقا، سنگال یک کمپین اطلاعاتی، آموزشی و آگاهی در مورد مزایای تجارت الکترونیک در تمام اقشار مردم راه اندازی کرد.

در آسیا، اندونزی یک برنامه ظرفیت سازی را برای تسریع دیجیتالی شدن و دیجیتالی شدن در بین شرکت های خرد، کوچک و متوسط ​​راه اندازی کرد.

نقاط اقدام برای تجارت الکترونیک فراگیر
این گزارش اقداماتی را ترسیم می‌کند که باید توسط سه گروه ذینفع برای تضمین انجام شود

How COVID 19 marked the beginning of digital commerce and online site design 02 - چگونه COVID-19 نقطه عطف تجارت دیجیتال و طراحی سایت های آنلاین را آغاز کرد
این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *