برند مشهد

برند مشهد نباید مراکز تفریحی باشد

پایگاه خبری دنیای برند، برند مشهد نباید مراکز تفریحی باشد، باید همواره امام رضا(ع) و زیارت برند باشد و اتفاقات تاریخی و فرهنگی مانند واقعه «زنان نوغان» به رویدادی ملی و بین‌المللی تبدیل شود و زائران از سراسر کشور و جهان در روز این واقعه به مشهد سفر کنند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: باید زیارت در محور فعالیت‌های گردشگری استان قرار گیرد و مشهد به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود.

سیدجواد موسوی در دیدار با مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خراسان رضوی اظهار کرد: کیفیت خدمات و استانداردسازی اسکان و اقامت در مشهد یک سر و گردن از دیگر شهرهای کشور بالاتر است. با توجه به شرایط کرونایی ارتقاء سطح خدمات و اعتمادسازی دوباره برای حضور زائران و گردشگری ضروری است.

وی افزود: باید زیارت در محور فعالیت‌های گردشگری استان قرار گیرد. مشهد باید به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود، همان‌گونه که گردشگران خارجی به کیش بدون ویزا وارد می‌شوند، زائران خارجی به مشهد نیز بدون ویزا وارد شوند، تا در پساکرونا گردشگری زیارت پرشتاب رونق گیرد.

موسوی بر ضرورت احیای مسیرهای گردشگری تاکید کرد و گفت: باید مسیرهای تشرف به حرم مطهر به عنوان مسیرهای گردشگری احیا، باززنده‌سازی، بازآفرینی و معرفی شود. همچنین باید برای بازگو کردن وقایع، اتفاقات و داستان‌های فرهنگی و تاریخی برنامه‌ریزی شود تا زمان حضور زائران در فضاهای فرهنگی و هویتی مشهد افزایش یابد، به عنوان مثال واقعه مسجد گوهرشاد باید برای زائران بازگو شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: آخرین منزلگاه امام‌رضا(ع) در رباط طرق که به موزه زیارت تبدیل شده مورد غفلت قرار گرفته است، این منزلگاه و موزه زیارت می‌تواند برای بازدید زائران و گردشگران مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برند مشهد نباید مراکز تفریحی باشد، باید همواره امام رضا(ع) و زیارت برند باشد و اتفاقات تاریخی و فرهنگی مانند واقعه «زنان نوغان» به رویدادی ملی و بین‌المللی تبدیل شود و زائران از سراسر کشور و جهان در روز این واقعه به مشهد سفر کنند.

موسوی با اشاره به اهمیت توجه به سوغات زائر اظهار کرد: سوغات مشهد با زیارت ارتباط موضوعی دارد و بسیاری از زائران معتقدند که سوغات مشهد شفابخش و امید آفرین است. همچنین همبستگی دستگاه‌های اداری و اجرایی استان برای توسعه متوازن گردشگری ضرورت دارد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

القای تصویر درشت و نادرست از مشهد حربه دشمن در جنگ نرم است

مجتبی محمودی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خراسان رضوی در این دیدار با اشاره به ضرورت همبستگی اجتماعی به عنوان مهم‌ترین کارکرد رسانه‌ها گفت: برای جبران ضرر و زیان وارد شده به حوزه گردشگری از طریق کرونا، باید با همدلی رسانه‌ها تلاشی مضاعف صورت گیرد.

وی افزود: مطبوعات و مراکز گردشگری به خصوص در مشهد و خراسان رضوی پس از بروز و شیوع کرونا دچار لطمه‌های جدی شدند که این درد مشترک می‌تواند باعث درک مشترک و هم‌افزایی بیشتری باشد.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، وی با تاکید بر اینکه مشهد دارای نگین مضجع شریف رضوی و هویت معنوی است، گفت: تخریب چهره مشهد در تصور عمومی و ارائه تصویر نادرست، درشت و سیاه‌نمایی پایتخت معنوی ایران اسلامی یکی از رویکردهای اصلی دشمن در جنگ نرم علیه کشور در سالیان اخیر بوده و رسانه‌های انقلابی با ارائه واقعی ضمن خنثی‌سازی تبلیغ مخدوش و تحریف شده از مشهد در القای چهره آرامبخش و زیبا از دومین کلانشهر مذهبی جهان و خراسان رضوی نقش اساسی دارند.

محمودی با اشاره به ضرورت رویکرد پیشگیرانه برای حفظ مواریث فرهنگی و ابنیه تاریخی پیش از فروپاشی و تخریب آن‌ها، ادامه داد: برای جلب توجه ویژه به بافت تاریخی و هویتی مشهد باید از رسانه‌ها کمک گرفته شود که همراهی رسانه‌ها به عنوان دیدبان فرهنگی و شاخک‌های حسی و عصبی جامعه با نهاد میراث فرهنگی به عنوان پاسبان هویت نیاکان و حافظ بخشی از تاریخ کشور برکات بسیاری دارد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با حمایت همراه اول عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیایی قرقیزستان را از آن خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *