فرش قزوین

برند فرش قزوین با مرکز حامی تجارت و کارآفرینی تقویت می شود

پایگاه خبری دنیای برند، فاطمه غفوری، رئیس کانون زنان بازرگان استان قزوین در مورد راه اندازی مرکز حامی تجارت و کارآفرینی فرش برای توانمندسازی و اشتغال بانوان در قزوین اظهار کرد: کانون زنان بازرگان استان قزوین در قالب توانمندی هایی که در اعضای آن وجود دارد ظرفیت هایی را ایجاد کرده است تا افراد بتوانند از ظرفیت نخبگان و کارآفرینان استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی از این موضوعات فرش است که با استفاده از  ظرفیت اعضا، هماهنگی و همکاری با دانشگاه فنی شهید بابایی، مرکز آموزش های آزاد و  سازمان فنی حرفه ای، کانون اقدام به ایجاد مرکز حامی تجارت و کارآفرینی فرش کرده است.

وی افزود: هدف اصلی این مرکز تقویت برند فرش قزوین است، در واقع پر کردن خلأها و حلقه های مفقودی که در زنجیره عرضه و تامین فرش قزوین وجود دارد، مدنظر است.

غفوری با بیان این که بیش از سه هزار قالی باف در استان قزوین داریم، گفت: این تعداد قالی باف بصورت متمرکز، نمی توانند در کنار هم باشند، این مرکز برای متمرکز کردن قالی بافان استان ایجاد شده است و قدم اول مهارت آموزی  است یعنی به افراد آموزش داده می شود و سپس افراد مستعد با توجه به ظرفیتی که دارند  و سفارشی که کانون در اختیارشان  قرار می دهد جذب کانون می شوند.

رئیس کانون زنان بازرگان استان قزوین با اشاره به بازاریابی برای اعضا گفت:  بخش اصلی این موضوع، توسعه بازار بوده است و هدف ما توسعه بازار صادراتی است.

غفوری در پایان گفت : در حال حاضر ۲۰ نفر در این مرکز فعالیت دارند و از سال ۱۴۰۰ هر دو ماه و نیم بیست نفر تربیت و وارد چرخه تولید فرش خواهند شد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *