f 911 660x330 - فولکس واگن: از کارخانه تا کارگران، همه در تلاطم

فولکس واگن: از کارخانه تا کارگران، همه در تلاطم

غول خودروسازی آلمان، فولکس واگن، با لغو قراردادهای کارگری، موجی از نگرانی را در میان کارگران و اتحادیه‌ها ایجاد کرده است. این تصمیم که در پی چالش‌های اقتصادی و رقابت شدید در صنعت خودرو گرفته شده، می‌تواند آینده‌ی تولید در کارخانه‌های فولکس واگن و امنیت شغلی هزاران کارگر را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش دنیای برند به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، غول خودروسازی آلمان، فولکس واگن، روز سه شنبه اعلام کرد که در حال لغو شش توافق کارگری است، زیرا اختلاف این شرکت با اتحادیه‌ها و شورای کارگری آن تشدید شده است.

فولکس واگن در بیانیه‌ای که توسط سی‌ان‌بی‌سی ترجمه شده است، گفت: “این شرکت خود را مجبور می‌بیند که به دلیل چالش‌های اقتصادی فعلی این کار را انجام دهد.”

فولکس واگن اعلام کرد که قصد دارد توافق حفاظت از اشتغال خود را که از سال ۱۹۹۴ برای نیروی کار آلمانی خود اجرا شده بود، به همراه یک توافق دستمزد برای کارمندان با موقعیت‌های تخصصی یا رهبری، پایان دهد. همچنین توافقنامه‌های مربوط به کارگران موقت و کسانی که تصریح می‌کنند شرکت باید کارآموزانی را که آموزش خود را تکمیل کرده‌اند استخدام کند، لغو خواهد شد.

گونار کیلیان، رئیس منابع انسانی فولکس واگن، در این بیانیه گفت: “مرحله فعلی به عدم اطمینان کمک می‌کند. ما می‌توانیم با ایجاد چشم‌اندازهای آینده‌نگر برای شرکت خود در آینده نزدیک، با این امر مقابله کنیم. این امر هم برای شرکت و هم برای سطوح توافق دستمزد اعمال می‌شود.”

فولکس واگن گفت که امنیت شغلی برای کارمندان تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۵ حفظ خواهد شد و افزود که اکنون مذاکرات با نمایندگان کارگران را آغاز خواهد کرد.

دانا کاوالو، رئیس شورای کارگری فولکس واگن، در بیانیه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد، تکرار کرد که به برنامه‌های فولکس واگن اعتراض خواهد شد.

وی گفت: “اکنون این شرکت در واقع کاری را انجام داده است که روزها انتظار آن را داشتیم. و همچنان همین است: ما مقاومت شدیدی در برابر این حمله تاریخی به مشاغل خود خواهیم کرد. با ما، هیچ اخراجی نخواهد بود.”

تورستن گروگر، مذاکره‌کننده اصلی اتحادیه IG Metall، روز سه شنبه گفت که اعتراضاتی به پایان توافق حفاظت از اشتغال و احتمال تعطیلی کارخانه‌ها، به ویژه، وجود خواهد داشت.

وی در بیانیه‌ای که توسط سی‌ان‌بی‌سی ترجمه شده است، گفت: “یک تضمین شغلی نه تنها در زمان‌های خوب، بلکه به ویژه در چالش فعلی باید یک کیسه هوا برای همکاران باشد. اکنون که جاده لغزنده است و موانع بیشتری در جاده وجود دارد، فولکس واگن این کیسه هوا را برمی‌دارد. ما این را به طور خاموش و بدون اقدام قبول نخواهیم کرد.”

این در حالی است که غول‌های خودرویی اروپا با طوفان کاملی از چالش‌ها در مسیر الکتریکی شدن کامل دست و پنجه نرم می‌کنند.

فولکس واگن هفته گذشته اعلام کرد که دیگر قادر به رد کردن تعطیلی کارخانه‌ها در کشور مادری خود آلمان نیست – اقدامی که قبلاً غیرممکن تلقی می‌شد.

این خودروساز در آن زمان گفت که در حال اقدام برای تضمین “تنظیمات ساختاری فوری مورد نیاز برای رقابت بیشتر در کوتاه مدت” است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *