گواهینامه

گواهینامه SSL چیست؟ چگونه http را به https تبدیل کنیم؟

پایگاه خبری دنیای برند، جلب اعتماد کاربران و مشتریان یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای فعالیت وب‌سایت‌ها است. اگر دقت کرده باشید برخی از URLها با Http و برخی دیگر با Https شروع می‌شوند. وب‌سایت‌هایی که معمولا به امنیت بالایی برای حفاظت اطلاعات کاربران خود نیاز دارند، دارای حرف s در کنار http هستند. در واقع می‌توان گفت این سایت‌ها دارای گواهینامه SSL هستند. در این مقاله می‌خواهیم به شما توضیح دهیم گواهینامه SSL چیست؟ چگونه Http را به Https تبدیل کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

گواهینامه SSL چیست؟

گواهینامه SSL اتصال به وب‌سایت را ایمن و رمزگذاری می‌کند. SSL مخفف Secure Sockets Layer است و با استفاده از رمزگذاری انتقال اطلاعات را ایمن می‌کند. به صورتی که به غیر سیستم شما و سرور که دارای کلید رمز هستند، سیستم دیگری توانایی خواندن اطلاعات را نداشته باشد.

گواهینامه SSL به صورت فایل‌های کوچکی حاوی اطلاعات است که با رمزگذاری پیوند امنی بین وب‌سرور و مرورگر ایجاد می‌کند و این پیوند، خصوصی بودن انتقال داده‌ها بین وب‌سرور و مرورگر را ضمانت می‌کند. کاربران شما در وب‌سایت‌ها اطلاعات بانکی، شخصی و کاری خود را وارد می‌کنند و باید به امنیت آن‌ها اطمینان داشته باشند. هکر‌ها هرلحظه به دنبال حمله به وب‌سایت‌های ناامن هستند تا با به دست آوردن اطلاعات کاربران از اطلاعات آن‌ها سواستفاده کنند.

انواع گواهینامه SSl چیست؟

با توجه به سطح اعتبارسنجی، پروتکل‌های رمزگذاری و تعداد دامنه‌ها وب‌سایت‌ها طبقه‌بندی می‌شوند و برای ‌آن‌ها انواع مختلف گواهی‌های SSL مناسب است. در ادامه انواع گواهینامه SSL را برای ما توضیح می‌دهیم.

  1. گواهینامه اعتبار‌سنجی دامنه DV

این گواهی، دارای اطمینان و قدرت کم‌تری به نسبت دیگر گواهینامه‌ها در رمزگذاری است و معمولا برای وب‌سایت‌های شخصی و وبلاگ‌ها استفاده می‌شود. روند دریافت و تایید هویت این گواهینامه‌ها بسیار ساده و آسان است.

  1. گواهینامه اعتبار‌سنجی سازمانی OV

این گواهی مناسب برای ایمن‌سازی اطلاعات حساس در سازمان‌ها است و دارای امنیت بیشتری نسبت به به نوع DV هستند. این نوع گواهینامه SSL، اطلاعات مالک را در نوار آدرس نمایش می‌دهد تا کاربران اطمینان از امنیت وب‌سایت داشته باشند.

  1. گواهینامه اعتبار‌سنجی گسترده EV

این گواهی مهم‌ترین و امن‌ترین نوع گواهینامه SSL است. در بخش مرورگر این گواهی، نام مشاغل و کشورها نمایش داده می‌شود. نمایش اطلاعات مالکان وب‌سایت‌ها در نوار آدرس به تشخیص وب‌سایت امن از نا امن بسیار کمک می‌کند.

What is an SSL certificate 01 - گواهینامه SSL چیست؟ چگونه http را به https تبدیل کنیم؟حملات هکرها چگونه اتفاق می‌افتد؟

رایج‌ترین حملات به این صورت است که هکرها برنامه ناشناسی را در سرور میزبان وب‌سایت قرار می‌دهد و این برنامه منتظر می‌ماند تا کاربران شروع به وارد کردن اطلاعات خود در وب‌سایت کنند و بعد از اطلاعات را دریافت می‌کند و به دست هکرها می‌رساند. در این بین گواهینامه SSL به امنیت وب‌سایت کمک می‌کند. هنگامی که در حال بازدید وب‌سایتی هستید که با استفاده از گواهینامه SSL ایمن شده است، مرورگر کاربر با وب‌سرور ارتباط برقرار می‌کند و اطلاعات گواهی را دریافت و بعد سرور و مرورگر را به یکدیگر متصل می‌کند.

این اتصال باعث می‌شود که هیچ‌کس به غیر از کاربر و وب‌سایت نمی‌تواند اطلاعات خصوصی را ببیند یا به آن دسترسی داشته باشد.

گواهی SSL در سئو چگونه عمل می‌کند؟

هدف گواهی SSL ایمن کردن اطلاعات کاربران وب‌سایت‌ها است. در حالی که گواهی SSL به روند سئوی وب‌سایت‌ها کمک می‌کند. طبق گفته Google Webmaster Trends، گواهینامه SSL یکی از الگوریتم‌های رتبه‌بندی جستجوی گوگل است.

چگونه گواهی SSL را روی سرور فعال‌سازی کنیم؟

برای فعال‌سازی گواهی SSL روی سرور باید اقداماتی را انجام دهید:

  • آدرس IP اختصاصی و مناسبی انتخاب کنید.

اولین اقدام برای فعال‌سازی امنیت، این است که اطمینان پیدا‌ کنید از IP اختصاصی میزبانی کنید. در برخی موارد شما نیازمند ارتقا و بروزرسانی وی‌پی‌اس و سرور اختصاصی هستید.

  • خرید گواهینامه SSL را انجام دهید.

برای خرید گواهینامه SSL لازم است آی‌پی اختصاصی تهیه کنید که به عنوان کارت شناسایی شما عمل می‌کند. این گواهی برای این استفاده می‌شود که داده‌هایی که به سرور منتقل شده است را برای نصب در محلی که گواهی ذخیره شده، رمزگذاری کند.

  • گواهی خریداری شده را نصب کنید.

این مورد یکی از آسان‌ترین اقدام‌ها است. شما بعد از دانلود گواهینامه خود آن را رو سرور خود نصب می‌کنید.

What is an SSL certificate 02 - گواهینامه SSL چیست؟ چگونه http را به https تبدیل کنیم؟

  • برای فعال‌سازی HTTPS لازم است وب‌سایت را بروزرسانی کنید.

بعد از بروزرسانی، مطمئن شوید که https برای وب‌سایت شما قابل اجرا است. هنگامی که وب‌سایت شما بارگذاری شد دیگر نصب SSL انجام و HTTPS فعال شده است. کاربران خود را از وب‌سایت HTTP به HTTPS انتقال می‌دهید و اطلاعات اصلی با امنیت کامل در آن ذخیره می‌شود.

جمع‌بندی 

گواهینامه SSL یک فناوری امنیتی است و پروتکلی برای ایمن‌سازی داده‌های کاربران، بین سرورها و مرورگرها است. گواهی SSL با استفاده از رمزگذاری ایمن‌سازی را انجام می‌دهد. ما در این مقاله گواهینامه SSL و نحوه فعال‌سازی آن را برای شما توضیح دادیم. شما می‌توانید برای خرید گواهینامه SSL به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان حرفه‌ای و مجرب این مجموعه گواهی SSL مناسب با نیاز وب‌سایت خود را تهیه کنید.

منابع:

  digicert.com

Bertina.ir

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما تمایل به ورود به صنعت تولید زغال دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *