برج خنک کننده خانگی

برج خنک کننده خانگی چیست؟

پایگاه خبری دنیای برند، برج خنک کننده خانگی قسمتی از سیستم تهویه مطبوع است که آب مصرفی را دوباره برای فعالیت آماده می‌کند. به این شکل که برج در قسمتی از چرخه فعالیت تهویه مطبوع برای مصارف خانگی قرار گرفته، آبی را که در طی مسیر چرخه به دمای بالا رسیده وارد خود کرده و به روش های مختلف دمای آب را پایین می­آورد. در واقع برج خنک کننده حرارت را از آب گرفته و آن را به هوای محیط منتقل می­کند. پس از کاهش دما، آب از برج خنک کن خارج شده و دوباره به چرخه فعالیت باز می­گردد. به این ترتیب لازم نیست که آب مصرفی دور ریخته شود، بلکه در چرخه­‌ای مشابه بازیافت قرار می­گیرد. برج خنک کننده در کاربری خانگی در آپارتمان های بزرگ و کوچک در بخش خنک کننده چیلر فعالیت می کند.

اطلاعات بیشتر در مورد: برج خنک کننده خانگی

مصرف و کاربرد برج خنک کننده خانگی

با گذشت زمان و افزایش جمعیت افراد به دلیل این که بتوانند در کنار هم دیگر زندگی کنند؛ به قطع درختان و جایگزین کردن آن ها با ساختمان های آسمان خراش پرداختند. روز به روز درختان زیادی جای خود را به سازه های مختلف دادند. قطع درختان سبب گرم شدن زمین شد. به همین خاطر افراد نیازمند دستگاه های خانگی مختلفی شدند؛ تا بتوانند این گرما را کمی پایین بیاورند. یکی از دستگاه های خانگی، چیلر بود.

چیلر ها، یک نوع دستگاه تهویه ی هوا هستند، که امروزه در ساختمان های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای بالا بردن کارایی چیلر ها شما مجبورید از یک دستگاه برج خنک کننده خانگی استفاده کنید. این مدل موجب شده چیلر ها بازدهی شان بالا برود و در نتیجه عمر مصرف شان نیز افزایش یابد. به همین دلیل دیگر شما مجبور به خرید چندین چیلر در یک بازه ی زمانی کوتاه نیستید.

برج خنک کننده خانگی نه به شکل و مقیاس برج‌های خنک کننده صنعتی، بلکه معمولاٌ برای چیلرهای آب خنک به کار گرفته می­شوند. در سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی و چیلرهای آب خنک، به جای برج های خنک کننده پرقدرت و گسترده با ابعاد بالا، متناسب با مصرف از برج خنک کننده خانگی با ظرفیت کمتر استفاده می­شود.

What is a home cooling tower 01 - برج خنک کننده خانگی چیست؟مزایای برج خنک کننده خانگی

  • افزایش کارایی برخی از دستگاه های خانگی مانند چیلر ها
  • صرفه جویی در منابع آب
  • مونتاژ آسان و سریع
  • مقاوم در برابر عوامل محیطی
  • مقاوم در برابر اشعه نور خورشید
  • کم حجم بودن و اشغال جای کم

انتخاب برج خنک کننده برای منزل

برج های خنک کننده خانگی در دو نوع مکعبی و مخروطی موجود هستند. برج های مخروطی و گرد برای مصارف خانگی معمول‌تر هستند و قیمت کمتری دارند. در مقابل اگر ایرادی در برج های خنک کننده مخروطی پدید آید، مانند خرابی قطعات یا رسوب، باید کل بدنه برج باز شود. این رسوبات ته‌ نشین شده در کف برج، مانع انتقال حرارت از آب به هوا می­شوند و عملکرد مفید برج را تحت تأثیر قرار می­دهند.اما برج‌های مکعبی شکل با مقوله تعمیر آسان­تر برخورد می­کنند و زمان کمتری برای تعمیراحتیاج دارید.

برج خنک کننده خانگی برای مصارف خانگی تولید می­شود اما معیارهایی برای طراحی آن وجود دارند که در نهایت منجر به تولید انواع مختلف برج خنک کننده می­‌شود. هر یک از این معیارها باعث می‍‍شوند یک برج خنک کننده خانگی برای منطقه به خصوصی با آب و هوای خاصی مناسب‌تر باشد. به این ترتیب قبل از تهیه یک برج خانگی که با نیازهای مصرف کنندگان تطابق داشته باشد باید به این موارد دقت کرد :

  • دمای مرطوب و دمای خشک محیط، که از جانب ایستگاه‌های هواشناسی هر منطقه تعیین شده و یک پارامتر اساسی برای طراحی برج‌های خنک کننده است.
  • رطوبت کلی محیط
  • ارتفاع از سطح دریا
  • دمای آب ورودی
  • دمای آب خروجی
  • دبی آب ورودی به برج خنک کننده
  • میزان سختی آب
  • میزان وجود گرد و غبار و خاک در هوای منطقه

جنس برج خنک کننده برای منزل

انواع کولینگ تاور خانگی به وسیله ی متریال های مختلفی تولید شده است. متفاوت بودن جنس برج های خنک کننده موجب شده کارایی و راندمان برج ها نیز با هم دیگر متفاوت باشد. در ساخت برج خنک کننده از متریال هایی هم چون چوب، بتن، گالوانیزه و فایبرگلاس استفاده شده است. هر چه این مواد اولیه دارای مرغوبیت بالاتری باشد ، برای تولید برج خنک کننده خانگی مناسب تر است.

چرا که مرغوبیت بالای مواد اولیه در ویژگی و مشخصات کولینگ تاور خانگی تاثیر بالایی دارد. به همین خاطر برج های خنک کننده خانگی اصل در بازار، مشتریان بیشتری را به سوی کیفیت خود جلب می کنند. برای ساخت برج‌های خنک کننده خانگی معمولا از گزینه فایبرگلاس استفاده می­شود.

What is a home cooling tower 02 - برج خنک کننده خانگی چیست؟دلایل استفاده از کولینگ تاور خانگی فایبرگلاس

دلیل استفاده از برج های خنک کننده فایبرگلاس در بخش خانگی ، وزن سبک ، سهولت در انتقال و جابجایی و تنوع در طرح و رنگ است . همچنین مقاومت بدنه برج های فایبرگلاس در مقابل عوامل محیطی بسیار بالاست . در برج های خنک کننده دو روش برای تبادل حرارت بین هوا و آب وجود دارد . یکی از روش ها ، کانترفلو یا جریان مخالف است و روش دیگر ، کراس فلو یا جریان متقاطع می باشد.

 در سیستم کانترفلو آب از بالا روی پکینگ ها جریان می یابد و فن برج خنک کننده که در بالای دستگاه قرار دارد هوا را از داخل به سمت بالا مکش می کند .در سیستم کراس فلو ، فن دستگاه برج خنک کننده ، هوا را به صورت عمود بر جریان پاشش آب حرکت می‌دهد.در اینجا جهت جریان هوا با جهت جریان آب به صورت متقاطع است .

خرید و قیمت برج خنک کن خانگی

در هنگام خرید برج های خنک کننده آب باید در مورد این محصول اطلاعات بسیاری کسب کنید؛ تا بتوانید به خرید محصولی با کیفیت که از کارایی بالایی بهره مند است بپردازید. اطلاعاتی که در زمینه ی برج خنک کننده به دست می آورید مانند یک راهنما در خرید عمل می کند و موجب می شود؛ نه تنها محصولی با کیفیت خریداری کنید. بلکه فروشندگان معتبر را نیز بشناسید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Translation of the top 4 YouTube podcasts for the first time 310x165 - ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

پایگاه خبری دنیای برند، در شلوغی‌های عصر دیجیتال، جایی که مرزهای با کلیک روی یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *