برند لوکس

مراحل ساخت برند لوکس در ایران چگونه است؟

پایگاه خبری دنیای برند، آرزوی اصلی تمامی کسب و کارها این است که در ذهن مردم با برند لوکس یادآوری شوند؛ اما موضوع اصلی این جا است که چگونه باید برند خود را به شکل لوکس و شیک جلوه دهیم؟ اصلا لوکس بودن برند چه تاثیری روی کسب و کار دارد؟

البته پاسخ سوال دوم را می توانید حدس بزنید. امروزه افراد به دنبال زیبایی و لاکچری بودن مرکز خرید خود هستند. بنابراین طبیعی است که برند های لوکس و خاص را برای خرید خود هم انتخاب کنند.

حتما این سوال برای شما پیش می آید که آیا حتما همه برندها باید لوکس باشند؟ اصلا ملاک لوکس بودن برند چیست؟ باور غلط بسیاری از افراد بر این است که تنها برندهایی لوکس هستند که محصولات گران قیمت تری را در بازار عرضه کنند؛ در حالی که منظور از لوکس بودن برند، چیزی فراتر از این ها است.

از طرفی با وجود این که هر کسی در ذهن خود تعریف برند لوکس را به گونه ای پرورش می دهد؛ یک نفر، مشخصه اصلی را در سفارش طراحی لوگو و دیگری ظاهر زیبای محصولات خود می داند. اما برای آن که از تمامی ابعاد برند لوکس آگاهی پیدا کنید، در ادامه این مطلب از وبسایت برنداکسین همراه ما باشید.

 

برند لوکس چیست؟

به طور کلی برند لوکس آن دسته برندهایی است که اصولا افراد خاص با قدرت مالی قوی به سراغ آن ها می روند. همچنین تمامی محصولاتی که این برند ها تولید می کنند، در بین محصولات دیگر ارزش بیشتری دارند. برندهای لوکس، در ذهن افراد جایگاه فوق العاده ویژه ای دارند؛ از همین رو اکثر افراد آرزوی خرید محصول از این برندها را دارند.

از طرفی شاید بگویید که آیا در تمامی قسمت های زندگی نیاز به خرید از برند لوکس داریم؟ در پاسخ باید بگوییم که اصولا کالای برند های لوکس، تاثیر چندانی روی زندگی افراد ندارد. در واقع اگر آن را خرید نکنید، باز هم جایگزین های مناسب تری برای شما وجود دارد. اما نکته این جا است که کالاهای برند های لوکس، اعتبار و قیمت بالایی دارند؛ از همین رو شاید برای افراد خاص پسند و قشر متمول، اولویت های اول باشند. توجه کنید که تمامی برندها توانایی تبدیل شدن به برند لوکس را ندارند؛ چرا که هیچ شرکتی به راحتی و بدون به کار گیری ابزارهای مختلف، نمی تواند در ذهن مردم به عنوان برند لوکس شناخته شود.

مشخصه های اصلی برند لوکس چیست؟

شناسایی برند لوکس، کار تقریبا سختی به شمار می رود؛ چرا که در حال حاضر مفهوم برند لوکس در ذهن افراد به صورت غلط قرار گرفته است. این که حتما هر محصولی که قیمت فوق العاده بالایی دارد، حتما برند لوکس محسوب می شود، ذهنیت کاملا اشتباهی است. اما برای آن که بتوانید لوکس بودن برند را تشخیص دهید، باید به عوامل زیر توجه کنید:

۱.قیمت

قیمت یکی از عوامل تاثیر گذار در برند لوکس است. گاهی اوقات شما با محصولاتی رو به رو می شوید که در عین سادگی، قیمت گرانی دارند. توجه کنید که قیمت گران با قیمت سر سام آور و بی ارزش کاملا متفاوت است. این محصولات نسبت به دیگر موارد مشابه خود، کمی گران تر عرضه می شوند؛ چرا که در صورت عادی نبودن قیمت، تقاضای مشتریان هم کمتر از قبل می گردد.

۲.کیفیت

اصلی ترین مشخصه برند لوکس، ارائه محصولات فوق العاده باکیفیت است. در واقع اگر بخواهیم عامل اصلی برای متمایز کردن برند لوکس و عادی را شرح دهیم، باید به این مورد اشاره کنیم. هر برندی که بتواند محصولات فوق العاده باکیفیت و ماندگار را تولید کند، شانس لوکس بودن را دارد. کیفیت محصولات برند لوکس در همان نگاه اول هم قابل تشخیص است؛ از همین رو نباید با دیگر برندها یکسان باشد.

 

What are the stages of building a luxury brand in Iran 0 - مراحل ساخت برند لوکس در ایران چگونه است؟۳. زیبایی

جالب است بدانید که اکثر برندهای لوکس، به تجمل گرایی اهمیت فوق العاده زیادی می دهند؛ از همین رو این مورد را در تولید محصولات خود هم به کار می گیرند. استفاده از یک اسم خاص و مفهومی و طراحی برند خیلی خاص و چشم نواز، جزو هویت اصلی برند لوکس محسوب می شود. یک کالای لوکس باید کملا منحصر به فرد و شیک باشد.

۴. پر مفهوم

اگر کمی به محصولات برندهای لوکس در اطراف خود توجه کنید، متوجه این مورد خواهید شد. برندهای لوکس تمامی قسمت های کاری خود را بر اساس معنا و مفهوم خاصی طراحی می کنند؛ به طوری که حتی طراحی شیشه ها و بسته بندی های آن ها هم تجمل گرا و پر مفهوم است. از طرفی تمامی آن چیزی که به عنوان تبلیغ به شما ارائه می کنند، واقعا صحیح است؛ از همین رو افراد به طور کامل می توانند به این برند ها اعتماد کنند.

۵. کمیاب بودن

اصولا برندهای لوکس، تعداد محصول کمتری را هم تولید می کند؛ چرا که برای طراحی هر مورد، باید مدت ها وقت و فکر خود را به کار بگیرند تا بهترین نوع خود را تحویل دهند. از همین رو باتوجه به مشتریان خاص برندهای لوکس، مانند دیگر کالاها، تعداد خیلی زیادی از آن ها در بازار وجود ندارد.

۶. فعالیت های فوق العاده

برند لوکس، دقیقا همان کسب و کاری است که جدای از فروش محصولات، مردم روی آن حساب دیگری باز می کنند و اطمینان کامل دارند. از همین رو در زمینه های اجتماعی و اقتصادی مرتبط با محصول خود هم فعالیت های خاصی را انجام می دهند.

مراحل ساخت برند لوکس چیست؟

اگر می خواهید شما هم برندی لوکس را بسازید، باید مراحل زیر را طی کنید:

۱.روی افزایش کیفیت محصولات خود کار کنید.

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، کیفیت حرف اول را در لوکس بودن کالا و برند شما می زند؛ از همین رو بهتر است که روی افزایش کیفیت محصولات خود بیشتر کار کنید. خلاقیت خود را بالا ببرید و بهترین و زیباترین شکل محصول را تولید کنید. اگر نتوانید در وهله اول کالای ماندگار و باکیفیتی را تولید کنید، باید فکر لوکس شدن را از سر خود بیرون کنید.

۲.رفتار رقیبان خود را در نظر بگیرید.

تحقیقات درباره استراتژی رقیبان، جزو دومین مرحله در ساختن برند لوکس است. این تحقیقات به شما کمک می کند که فعالیت خود را برای ساخت محصول و برند به صورت استاندارد و اصولی پیش ببرید. همچنین بر اساس رضایت مشتریان از برندهای دیگر، می توانید تبلیغات خود را بر اساس رضایت مشتریان اجرا کنید. البته برای تحقیقات در جهت بهبود فعالیت های برند و برندسازی، شرکت های مشاوره برندینگ از جمله برنداکسین هم گزینه خوبی به شمار می رود.

۳. جایگاه محصول و ویژگی های خاص آن را تعیین کنید.

برای آن که بتوانید برجسته تر از برندهای دیگر ظاهر شوید، باید برای برند لوکس خود ویژگی منحصر به فردی را تعیین کنید. موارد مختلفی در این باره اهمیت دارد که برخی از آن ها شامل سریع بودن، ارزان بودن، اولین بودن یا خاص بودن می شود.

توجه کنید که این مورد را خیلی دقیق بررسی کنید؛ چرا که در سال های آینده هم قرار است با همین ویژگی های شناسایی شوید. همچنین باید دقت کنید که به هیچ عنوان مورد تکراری را انتخاب نکنید؛ چرا که مشتریان به سرعت متوجه این موضوع می شوند. از طرفی در بسته بندی محصولات و استراتژی های فروش خود هم باید دقت زیادی داشته باشید.

۴. تصویر خوبی را در ذهن مشتریان از برند خود ایجاد کنید.

دقت کنید که خودتان می توانید تصویر خوب یا بدی را در ذهن مشتریان ایجاد کنید؛ بنابراین حتما خود را به شکل فوق العاده خاصی معرفی کنید. این کار می تواند از راه های مختلفی از جمله لوگو، نام برند و رنگ سازمانی باشد. همچنین از انتخاب شعار تبلیغاتی فوق العاده خاص هم نباید غافل شوید؛ چرا که این مورد تا مدت ها شما را به یاد مشتریان می آورد.

بنابراین بهتر است که برای انتخاب شعار تبلیغاتی، نام برند و طراحی لوگو بسیار خاص و منحصر به فرد، به مراکز متخصص این کار مانند برنداکسین مراجعه کنید.

۵. بازاریابی برای برند لوکس را شروع کنید.

حالا وقت آن رسیده است که برند خود را به افراد معرفی کنید. این کار را می توانید از راه های مختلفی از جمله سفیر برند، اینفلوئنسرها و تبلیغات دهان به دهان انجام دهید. همچنین می توانید از طریق فضای مجازی هم خود را به دیگران نشان دهید.

۶. به تعهدات خود عمل کنید.

پس از آن که برند شما معرفی شد، مشتریان منتظر انجام تعهدات شما و اعتبار سنجی برند لوکس هستند. بنابراین تمامی آن چیزهایی را که در تبلیغات خود ارائه دادید را باید اجرا کنید. اگر بتوانید به قول های خود عمل کنید، آنگاه جایگاه خود را در بین افراد حفظ می کنید؛ اما اگر به هر دلیلی موفق نشدید، عملا تمامی مراحل قبل را بی ارزش می کنید.

۷. آنالیز رقبا را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

برای آن که بتوانید از پیروز شدن خود مطمئن شوید، نگاهی به نظرات رقیبان درباره خود داشته باشید. همچنین می توانید عملکرد خود و رقیبان را در مدت زمان خاصی مقایسه و آنالیز کنید.

تفاوت برند لوکس با برند پریمیوم چیست؟

برای آن که بتوانید تفاوت برند لوکس با برند پریمیوم را بدانید، باید با مفهوم پریموم آشنا شوید. پریمیوم به معنای کیفیت بالای خدمات یا رفتار خاصی از کسب و کارها است که تجربه متفاوتی را ایجاد می کند. اما لوکس بودن بیشتر روی قیمت بالای محصولات و خاص بودن آن ها تاکید دارد.

 

What are the stages of building a luxury brand in Iran 1 - مراحل ساخت برند لوکس در ایران چگونه است؟ابزارهای لازم برای برند لوکس را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که ذکر کردیم، لوگو و نام برند خاص یکی از مهمترین ابزارها برای افزایش ارزش برند لوکس است؛ از همین رو خیلی مهم است که شما این موارد را از کجا تهیه کنید. به طور کلی در حال حاضر شرکت های برندینگ زیادی در این زمینه های فعالیت می کنند که می توانید با مقایسه محصولات آن ها، بهترین را انتخاب کنید. یکی از این مراکز، شرکت برنداکسین است که به عنوان سایت پیشنهاد نام برند و مشاوره به شما خدمت رسانی می کند. بنابراین در صورت تمایل، می توانید به وبسایت برنداکسین مراجعه کنید.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Translation of the top 4 YouTube podcasts for the first time 310x165 - ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

پایگاه خبری دنیای برند، در شلوغی‌های عصر دیجیتال، جایی که مرزهای با کلیک روی یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *