بیزینس کوچینگ

مزایای تحلیل کسب‌وکارها توسط بیزینس کوچینگ چیست؟

پایگاه خبری دنیای برند، تجزیه و تحلیل کسب‌وکار فرآیند مطالعه یک کسب‌وکار یا هر سازمان برای شناسایی فرصت‌های تجاری، حوزه‌های مشکل و پیشنهاد راه‌حل‌های بالقوه است. تحلیل کسب‌وکارها توسط بیزینس کوچینگ یکی از مهم‌ترین حوزه‌های بازار کار است که سازمان‌های بزرگ برای مدیریت به آن تکیه می‌کنند.

اگر به حوزه تحلیل کسب‌وکار علاقه دارید می‌توانید این مقاله را که حاوی نکاتی برای تحلیل کسب‌وکارها است را مطالعه کنید؛ با این حال برای موفقیت در این مسیر می‌توانید برای نظارت بر کسب‌وکار توسط بیزینس کوچینگ از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

مزایای تجزیه و تحلیل کسب‌وکارها چیست؟

ممکن است بدیهی به نظر برسد که اکثر شرکت‌ها از اینکه چگونه تجزیه و تحلیل کسب‌وکار می‌تواند به آن‌ها کمک کند و تأثیر قابل توجهی در بهبود عملکرد آن‌ها داشته باشد آگاه هستند. استفاده از تجزیه و تحلیل کسب‌وکار یکی از اساسی‌ترین ابتکاراتی است که به کسب‌وکارها در موفقیت آن‌ها کمک می‌کند.

تحلیل کسب‌وکارها در واقع هم بر مشکلات و هم بر فرصت‌ها تمرکز دارد و از سه سطح اساساً متفاوت تشکیل می‌شود:

  • تحلیل استراتژیک کسب‌وکار (سطح سازمانی)
  • تحلیل تجاری تاکتیکی (سطح پروژه)
  • تحلیل تجاری عملیاتی (سطح عملیاتی)

تحلیل استراتژیک کسب‌وکار مطالعه چشم‌انداز، اهداف و استراتژی‌های کسب‌وکار برای شناسایی آینده مطلوب است. این مراحل شامل تجزیه و تحلیل ساختار سازمانی موجود، سیاست‌ها، سیاست‌ها، مشکلات، فرصت‌ها و معماری کاربردی برای ایجاد یک مورد تجاری برای تغییر است.

تجزیه و تحلیل تاکتیکی کسب‌وکار در سطح پروژه یا ابتکار است تا جزئیات راه‌حل پیشنهادی را مشخص کند و اطمینان حاصل کند که نیازهای جامعه تجاری را برآورده می‌کند. در این سطح، تجزیه و تحلیل کسب‌وکار ذینفعان تحت تأثیر را شناسایی می‌کند، نگرانی‌های فردی آن‌ها را بررسی می‌کند، نیازهای ذینفعان را برمی‌انگیزد، امکان سنجی را انجام می‌دهد، نیازمندی‌ها را تجزیه و تحلیل و اولویت بندی می‌کند و نیازهای متغیر را در طول عمر پروژه مدیریت می‌کند.

تجزیه و تحلیل تجاری عملیاتی بر روی برنامه‌های تجاری خاص کار می‌کند. این سطح در تحلیل کسب‌وکارها بیشتر به استفاده تجاری از فناوری اطلاعات مربوط می‌شود.

تجزیه و تحلیل کسب‌وکار در نهایت فرآیند بررسی کسب‌وکار است که اطمینان حاصل می‌کند که تکامل سازمان منعکس کننده اهداف تعیین شده توسط مدیریت اجرایی است.

ارائه راهکار با تحلیل کسب‌وکارها

ارائه راهکارها توسط کارشناسان فنی و بیزینس کوچینگ منطبق با نیاز صاحبان موسسه از مزایای تحلیل کسب‌وکارها است. اطمینان حاصل کنید که هر راه‌حل ایجاد شده در واقع به مشکلات پیش روی سازمان می‌پردازد و یک برنامه جامع از گردش کار ایجاد می‌کند.

What are the benefits of business analysis by business coaching 02 - مزایای تحلیل کسب‌وکارها توسط بیزینس کوچینگ چیست؟بازده سرمایه‌گذاری را افزایش دهید

تجزیه و تحلیل کسب‌وکارها همچنین به افزایش بازده سرمایه‌گذاری کمک می‌کند زیرا تحلیلگر تجاری سود را از طریق سرمایه‌گذاری به حداکثر می‌رساند، هزینه اجرا را کاهش می‌دهد و در نهایت بازده سرمایه‌گذاری سازمان را افزایش می‌دهد.

همان‌طور که یک تحلیلگر کسب‌وکار به دنبال راه‌حل‌های کم هزینه‌تر، سازنده‌تر و سودمند است. آن‌ها با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی منافع را به حداکثر می‌رسانند.

پروژه را از شکست نجات دهید

تجزیه و تحلیل کسب‌وکار جزء ضروری پروژه است. داشتن یک تحلیلگر تجاری قوی می‌تواند پروژه را از شکست نجات دهد. یکی از وظایف تحلیلگر کسب‌وکار این است که اطمینان حاصل کند که مدیر پروژه، پروژه درستی را رهبری می‌کند و همچنین تعیین می‌کند که کدام پروژه‌ها به بهترین نحو به اهداف سازمان می‌رسند.

کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان

بخش مهمی از مزایای تجزیه و تحلیل کسب‌وکار کاهش هزینه‌های متحمل شده توسط سازمان مانند هزینه‌های مجدد پروژه، مشاغل کم استفاده و عدم تعادل مورد نیاز است؛ که منجر به دستیابی به بهترین راه‌حل‌ها با کمترین هزینه می‌شود.

بخش بزرگی از بودجه پروژه به دلیل خطاهایی که ممکن است در الزامات رخ دهد، برای دوباره کاری تلف می‌شود؛ بنابراین، تجزیه و تحلیل کسب‌وکار به کاهش دوباره کاری و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند. بهتر است که با آموزش تخصصی کوچ و کسب‌وکار به مدیران خود از این هزینه‌های ناخواسته جلوگیری کنید.

مهارت‌های مورد نیاز تحلیل کسب‌وکار چیست؟

تحلیلگر کسب‌وکار به عنوان پلی بین الزامات کسب‌وکار و کارفرمایان عمل می‌کند و نقش مهمی ایفا می‌کند زیرا به بهبود آینده کسب‌وکار کمک می‌کند. تحلیلگر کسب‌وکار مسئول ایجاد برنامه‌های مؤثری است که به وضوح از الزامات کسب‌وکار پشتیبانی می‌کند، با در نظر گرفتن گزارشگری مالی و فناوری اطلاعات، به منظور ایجاد طرحی که عملکرد را بهبود می‌بخشد و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

اگر علاقه‌مند به ورود به حوزه تحلیل کسب‌وکار هستید، باید مهارت‌هایی داشته باشید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • ارتباط کلامی: برقراری ارتباط یک مهارت ضروری برای هر شغلی است، بنابراین وظیفه تحلیلگر تجزیه و تحلیل داده‌ها و انتقال نتایج به افراد با مقامات بالاتر است؛ بنابراین مهارت ارتباطی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هاست. تحلیلگر کسب‌وکار باید دستور کار را برای همه روشن کند تا برای مقامات بالاتر از او قابل درک باشد.
  • توانایی درک نیازهای سازمان: تحلیلگر داده باید الزامات گزارش شده توسط مدیریت یا کارکنان فنی را به‌طور کامل درک کند و آن‌ها را به درستی تجزیه و تحلیل کند. همان‌طور که گاهی اوقات اطلاعات جمع آوری شده حاوی شکاف‌ها یا خطاهای زیادی است، بنابراین تحلیلگر باید آن‌ها را درک کرده و حل کند. در صورت وجود مشکل در درک الزامات، باید از صاحب مؤسسه سؤال کند.
  • مهارت شنیداری خوب: مهارت‌های گوش دادن یکی از ضروری‌ترین مهارت‌ها برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر تجاری موفق است. تحلیلگر کسب‌وکار به خوبی به اطلاعات گوش می‌دهد، آن‌ها را جذب می‌کند و سپس الزامات را درک می‌کند.
  • توانایی مدیریت زمان: این یکی از مهارت‌های مورد تقاضا برای تحلیلگران کسب‌وکار است. مدیریت زمان اولین قدمی است که یک تحلیلگر داده با آن شروع می‌کند.

سخن پایانی

تحلیل کسب‌وکارها در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین وظایف در مدیریت کسب‌وکارها تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی مزایای تحلیل کسب‌وکارها توسط بیزینس کوچینگ پرداختیم که به نوبه خود ممکن است باعث رونق و توسعه قابل توجهی در عملکرد و بهره‌وری کسب‌وکارها شود. همچنین برای کمک گرفتن از یک متخصص بیزینس کوچینگ می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

۰۲۱۲۲۶۴۴۷۷۳

۰۲۱۲۶۶۴۳۰۶۴

۰۲۱۲۶۶۰۱۷۹۵

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

 drnemati_official

 nematiacademy

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما تمایل به ورود به صنعت تولید زغال دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *