مناطق آزاد

استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در جهت گسترش بازارهای صادرات

پایگاه خبری دنیای برند، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از امضای تفاهم‌نامه ما بین این سازمان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در جهت گسترش بازارهای صادراتی خبر داد.

علیرضا پیمان‌پاک اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با رویکرد ارتقای سطح همکاری‌های دو طرف و با هدف گسترش و توسعه تجارت خارجی‌، بازاریابی‌، تبلیغ و گسترش بازارهای جهانی کالا و خدمات صادراتی، توانمندسازی بنگاه‌های تجاری و افزایش ظرفیت آنها به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود تراز بازرگانی‌، توسعه همکاری‌های دوجانبه‌، چندجانبه و منطقه‌ای ‌با سایر کشورها و نیز ارائه تسهیلات و کمک برای توسعه صادرات و اطلاع‌رسانی تجاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی منعقد شد.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه و به منظور نیل به اهداف صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مقرر شد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران نسبت به تهیه و تدوین سند توسعه صادرات اقدام کنند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به انعقاد قرارداد فی‌مابین شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی برای شناسایی ظرفیتها و توانمندی های مناطق آزاد کشور در بازارهای هدف، طراحی ساز و کارهای مناسب برای نیل به این هدف از جمله محورهای دیگر تفاهمات صورت گرفته است.

پیمان پاک اضافه کرد: همچنین به منظور توسعه و گسترش پیوندهای استراتژیک میان مناطق آزاد با کشورهای هدف و توسعه همکاری و همگرایی اقتصادی منطقه‌ای کشور برای کسب درآمد ارزی و ایجاد ارزش افزوده، مقرر شد سازمان توسعه تجارت ایران همکاری و مساعدت لازم برای تشکیل مناطق آزاد بین مرزی و فرامرزی را به عمل آورد.

خاطر نشان میسازد، این تفاهم‌نامه میان سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور منعقد شد.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240413145413334 310x165 - طرح «سفیران مهارت» با همکاری اتاق ایران و آموزش و پرورش اجرا می شود

طرح «سفیران مهارت» با همکاری اتاق ایران و آموزش و پرورش اجرا می شود

در تازه‌ترین نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران ضمن تأکید بر اهمیت برقراری ارتباط بیشتر …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x