برند انگلیسی

هزاران برند انگلیسی ورشکسته می شوند

پایگاه خبری دنیای برند، مدیران تجاری انگلیس در پی برنامه دولت برای کاهش بسته حمایتی مربوط به هزینه‌های انرژی از آوریل، از این واهمه دارند که هزاران شرکت کوچک در این کشور دچار فروپاشی شوند.

جیمز کارتلیج، وزیر خزانه‌داری انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد برنامه جدید برای کسب و کارها حداکثر ۵.۵ میلیارد پوند (۶.۷ میلیارد دلار) برای یک سال هزینه خواهد داشت که به میزان چشمگیری کمتر از ۱۸ میلیارد پوندی خواهد بود که در شش ماه گذشته هزینه شده است.

مارتین مک‌تاگ، رئیس ملی فدراسیون کسب و کارهای کوچک با اشاره به هزینه‌های بالا عمده فروشی که ناشی از حمله نظامی روسیه به اوکراین بوده است، گفت: این بسته بسیار کوچک‌تر، شرکت‌های کوچک را بی‌دفاع و آسیب پذیر می‌کند. وی گفت: این یک ناامیدی عظیم است. رها کردن این همه شرکت، وقتی دولت این همه پول برای سپری کردن زمستان هزینه کرده است، کاملا دیوانگی به نظر می‌رسد.

وی گفت: اگر شرکت‌های کوچک با افزایش بزرگ هزینه‌های انرژی روبرو شوند، از هر چهار شرکت کوچک، یکی برای دوام آوردن به مشکل برخواهد خورد. در کسب و کارهای کوچک ۱۶ میلیون نفر مشغول به کار هستند و بنابراین موج ورشکستگی آنها، تبعات عظیمی برای اقتصاد انگلیس خواهد داشت.

گرانت شاپس، وزیر کسب و کار انگلیس در پاسخ به سوال رادیو ال‌بی‌سی که آیا بعضی از شرکت‌ها در نتیجه برنامه جدید دولت ورشکسته خواهند شد، گفت: امیدوارم که چنین اتفاقی نیافتد.

طیب امجد، موسس یک کافه در شهر منچستر در این باره گفت: انتظار دارم قبض‌های نیروی که پرداخت می‌کنم، به میزان ۱۵۰ هزار پوند افزایش پیدا کنند. حمایت مالیات دهنده تغییر یافته، بخش ناچیزی از هزینه‌های انرژی را کفاف می‌دهد.

برای شرکت زنجیره‌ای لایت سینما که ۱۲ سالن را در انگلیس اداره می‌کند، افزایش هزینه‌های انرژی در ۱۲ ماه گذشته، هزینه انرژی این شرکت را از یک میلیون، به سه میلیون پوند در سال افزایش داده است. کیت پولینگر، موسس این شرکت اظهار کرد: این هزینه‌ها می‌تواند این شرکت از وضعیت سودآور به غیرسودآور تبدیل کند.

بحران هزینه زندگی به معنای آن است که این شرکت نمی‌تواند همه این هزینه را به دوش مصرف کنندگان منتقل کند. قرارداد انرژی لایت سینما در اکتبر به پایان می‌رسد و این شرکت با نوسان نرخ بازار برای انرژی روبرو خواهد بود.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

تولیدکنندگان در برابر این تغییرات آسیب پذیرتر هستند. شرکت کوال پلاست بخشی از زنجیره تامین خودروسازی است که مشتریانش، برندهای خودروسازی بزرگی نظیر رولزرویس، جگوار لند روور و بنتلی هستند. دیوید کارو، کوال پلاست را به مدت ۴۶ سال اداره کرده است اما چند ماه گذشته، دشوارترین دوره برای او بوده است. طی ۱۲ ماه گذشته، هزینه انرژی این شرکت، ۴۵۴ درصد افزایش یافته و به ۱۰ هزار پوند در ماه رسیده است. کاروی ۷۲ ساله می‌گوید وضعیتش بین سر به سر شدن هزینه‌ها و ضررده شدن، تلو تلو می‌خورد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x