موزه وستمین

سایت موزه «وستمین» ثبت جهانی می شود

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به واقع شدن سایت موزه وستمین دوره اشکانی در چهاردانگه گفت: این سایت موزه ثبت جهانی می شود.

صادق برزگر بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری بخش چهاردانگه در کیاسر با اشاره به اینکه بخش چهاردانگه و دودانگه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالای در حوزه گردشگری برخوردار است، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی برای منطقه چهاردانگه در حوزه گردشگری صورت گرفته است.

برزگریکی از پروژه‌های بخش چهاردانگه را سایت موزه وستمین متعلق به دوره اشکانی بیان کرد و گفت: تلاش است این سایت موزه دوره اشکانی به ثبت جهانی برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تاکید بر اینکه در سایت موزه وستمین تاکنون ۴ میلیارد تومان هزینه و در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

برزگر یکی دیگر از طرح‌ها چشمه سورت عنوان کرد و گفت: چشمه سورت یک دریاچه منحصر بفرد و یک ظرفیت بسیارخوب است که می‌تواند این منطقه را برند کند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تاکنون برای چشمه سورت اعتبار به‌صورت ملی و استانی اختصاص یافت، افزود: در سال جاری ۳ کیلومتر راه دسترسی را آسفالت و در بحث خط کشی و علائم مسیر آن برنامه‌ریزی شده و تلاش داریم یکسری زیرساخت‌ها به‌ویژه در حوزه برق را مرتفع کنیم

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: در خصوص ساختمان بین‌راهی و پنل خورشیدی چشمه سورت ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است تا بتواند انرژی آن را تأمین کند.

برزگر در خصوص حمام تیله بن، گفت: برای حمام تیله‌بن ۲۰۰ میلیون تومان مصوب و دیون آن به پیمانکار پرداخت شده است و همچنین ۲۰۰ میلیون تومان برای مرمت حمام تیلک مصوب شد.

وی به کاوش دیوار تاریخی چهاردانگه اشاره کرد و افزود: برای کاوش دیوار تاریخی ۸۲ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

همچنین ببینید

تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با حمایت همراه اول عنوان قهرمانی رقابت‌های آسیایی قرقیزستان را از آن خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *