انگلیس

اوضاع نابسامان ارزی در انگلیس در پی بحران برگزیت

پایگاه خبری دنیای برند، ترس از عدم ایجاد توافق بین اروپا و بریتانیا بر سر Brexit دوباره بازارهای مالی انگلیس را ملتهب کرده است.

با رسیدن روابط اتحادیه اروپا و انگلیس به سطح جدیدی از اختلاف ، ارز انگلیس با چنان کاهش هایی مواجه شده است که از اوج شیوع ویروس کرونا در ماه مارس دیده نشده بود.

سرمایه گذاران مطمئن اند که بانک انگلیس برای اولین بار در تاریخ ۳۲۶ ساله خود نرخ های بهره را به زیر صفر کاهش می دهد. احتمالا اواسط مارس ، هفته به عنوان بدترین فروش استرلینگ از سال ۲۰۱۶ ثبت خواهد شد.

ند رومپلتین ، رئیس بخش استراتژی ارزی در تورنتو-دومینیون بانک در لندن ، گفت:

“برگزیت مانند یک بیماری بد بازگشته است.”

و این تنها سرمایه گذاران نگران کننده برای نیست. ویروس کرونا بار دیگر در انگلیس به سرعت در حال گسترش است و این نگرانی وجود دارد که اگر برنامه حمایت از دستمزد دولت در پایان ماه آینده به پایان برسد ، شرکت ها استخدام خود را کاهش دهند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید
به کانال پایگاه خبری دنیای برند در تلگرام بپیوندید

استرلینگ در هفته ۳.۷٪ کاهش یافت و به ۱.۲۸ دلار رسید ، که کمترین میزان از ۲۳ ژوئیه است. این ضعف حتی در برابر یورو شدیدتر است ، و نسبت اش به ۹۲.۵۸ در برابر یورو رسیده است که بالاترین سطح در پنج سال گذشته است.

در این میان خطر بزرگ این است که فرصت ها برای ایجاد یک توافق جامع بین اتحادیه اروپا و بریتانیا از بین برود.

منبع: بلومبرگ

همچنین ببینید

The spring cosmetic and care routine that you need to start today 310x165 - روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

روتین آرایشی و مراقبتی فصل بهار که نیاز است از همین امروز آن را شروع کنید

پایگاه خبری دنیای برند، عبور از فصل زمستان و رسیدن به بهار، همیشه یک احساس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *