کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده انسان»

ترجمه کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده انسان» منتشر شد

پایگاه خبری دنیای برند، کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده انسان» تألیف هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دانیل هوتنلاکر به تازگی با ترجمه پوریا هامونی توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب نتیجه سال‌ها اندیشه، پژوهش و زورآزمایی ذهنی چند تن از بزرگ‌ترین اندیشمندان رشته‌های گوناگون درباره هوش مصنوعی و آینده انسان زیر سایه بلند آن است. نویسندگان نیاز به معرفی ندارند و می‌خواهند با نگاهی متفاوت هوش مصنوعی را بررسی کنند. آنچه این کتاب را از آثار دیگر جدا می‌سازد، رویکرد میان‌رشته‌ای آن است. کسانی که دوستدار تاریخ و فلسفه هستند کتاب را بسیار خواندنی خواهند یافت؛ چرا که با نگاهی فلسفی، تاریخِ اندیشه، جنگ و دفاع، دانش، فناوری، آموزش و معنای انسان بودن را می‌کاود و مؤلفه‌های اصلی هر یک را در دوره‌های تاریخی گوناگون نشان می‌دهد. سپس هوش مصنوعی را به هریک از این زمینه‌ها می‌آورد و دگرگونی‌هایی را که هوش مصنوعی تاکنون پیش آورده و شاید در آینده رقم بزند، نشان می‌دهد. سرانجام گرته‌ای از آینده انسان و خطرها و گرفتاری‌های زندگی در دوران هوش مصنوعی می‌کشد.

این کتاب با زبانی روان، چیستی هوش مصنوعی و آثار آن را بر بخش‌های گوناگون تمدن بررسی می‌کند. نویسندگان کتاب از شناخته‌ترین چهره‌های رشته خود هستند و این کتاب نتیجه چند سال گفت‌وگوی پیوسته میان آن‌ها برای شناختن و فهمیدن دگرگونی‌هایی است که هوش مصنوعی در زندگی انسان پیش خواهد آورد.

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری نیکسون و سپس فورد، یکی از شناخته‌شده‌ترین اندیشمندان و صاحب‌نظران روابط بین‌الملل است و اکنون ریاست شرکت مشاوره بین‌المللی کیسینجر و همکاران را برعهده دارد.

اریک اشمیت، کارشناس فناوری، کارآفرین و مدیر اجرایی پیشین گوگل است. با راهبری او گوگل توانست از یک شرکت نوبنیاد خوش‌آتیه تبدیل به یکی از غول‌های فناوری جهان شود.

دانیل هوتنلاکر، از مدیران پیشین آمازون و صاحب اختراع در زمینه فناوری‌های تصویری است. وی ریاست دانشکده محاسبات دانشگاه ام. آی. تی و ریاست دانشکده فناوری کورنل را هم در کارنامه خود دارد.

این کتاب در ۲۶۲ صفحه، قطع رقعی، شمارگان ۱۰۰ نسخه عرضه شده است.

به نقل از مهر

همچنین ببینید

19239198 936 310x165 - برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند

برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، کیومرث هاشمی وزیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *