حضور نماینده‌های برندهای متا، توئیتر، یوتیوب و تیک تاک در کنگره

حضور نماینده‌های برندهای متا، توئیتر، یوتیوب و تیک تاک در کنگره

پایگاه خبری دنیای برند، این جلسه با حضور کریس کاکس، نیل موهان (مدیران ارشد برندهای متا و یوتیوب)، ونسا پاپاس مدیر ارشد عملیاتی TikTok، و مدیر ارشد محصولات مصرفی برند توییتر برگزار شد. هدف از این نشست تمرکز بر تاثیر خدمات این برندها بر مسائل امنیت ملی آمریکا بود.
نکته قابل توجه این است که این دومین بار است که نمایندگان تیک توک و یوتیوب در جلسه استماع کنگره شرکت می کنند. مدیران عامل متا و توییتر چندین بار در مقابل کنگره حاضر شده اند. این اولین جلسه در خصوص امنیت نیز بود.
این جلسه یک روز قبل از حضور رئیس سابق امنیتی توییتر و افشاگر در مقابل کمیته دیگری در سنا برگزار شد. او در شهادت خود فاش کرد که FBI به شرکت هشدار داده بود که یک جاسوس چینی در آنجا کار می کند. اما هیچ یک از اعضای کمیته امنیت داخلی آمریکا از نماینده توییتر در این مورد سوالی نکردند.
قانونگذاران بیشتر جلسه را صرف پرسش از پاپاس در مورد رابطه TikTok با چین کردند. این موضوع مدت هاست که قانونگذاران را نگران کرده است. پاپاس به نمایندگان کمیته سنا گفت: تیک توک در چین کار نمی کند.
جاش هاولی همچنین سوالاتی در مورد اپراتورهای چینی تیک توک و اعضای حزب کمونیست چین پرسید. آقای پاپاس گفت: سناتور، ما بارها صحبت کرده ایم. ما هیچ مهندس چینی در کشور نداریم. ما فکر نمی کنیم که هیچ تریبونی در آمریکا بتواند در مورد آنچه شما می گویید بحث کند، زیرا این یک موضوع سیاسی است.
علاوه بر این، سوالاتی در مورد استفاده از داده های بیومتریک کاربران در Tik Tok مطرح شد. مدیر عامل این پلت فرم، صدا برای احراز هویت مردم است. او در پاسخ به آنها گفت که از فناوری تشخیص چهره یا بدن استفاده نمی کند.
البته وی افزود، فناوری تشخیص چهره برای جلوه های واقعیت افزوده در ویدئوهای کاربران استفاده می شود.
در این جلسه و همچنین در جلسات قبلی مدیران شرکت ها نخواستند به سوالات مطرح شده پاسخ مشخصی بدهند.

منبع: مهر

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x