تیک تاک

دستور حذف اپلیکیشن تیک تاک از دستگاه های دولتی کمیسیون اروپا

پایگاه خبری دنیای برند، کمیسیون اروپا، با در نظر گرفتن شیوه‌های جمع آوری اطلاعات تیک‌تاک، استفاده از این اپلیکیشن شبکه اجتماعی چینی در تلفن‌های همراه و دستگاه‌های این نهاد را برای کارمندانش ممنوع کرد.

سخنگوی کمیسیون اروپا با تائید این ممنوعیت، اعلام کرد کارکنان این نهاد دستور یافته‌اند اپلیکیشن  تیک‌تاک را در تلفن‌های همراه و دستگاه‌های دولتی از جمله دستگاه‌های شخصی که از اپلیکیشن‌های کمیسیون استفاده می‌کنند، حذف کنند.

دولت‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس، نگرانی فزاینده‌ای نسبت به ریسک امنیت ملی بالقوه  تیک‌تاک پیدا کرده‌اند. این ممنوعیت از سوی کمیسیون اروپا در حالی اعلام شده است که کنگره آمریکا، اواخر سال گذشته، استفاده از  تیک‌تاک در دستگاه‌های دولت فدرال را ممنوع اعلام کرد.

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در بیانیه مکتوبی اعلام کرد هدف از این تدابیر، حمایت از کمیسیون اروپا در برابر تهدیدهای امنیت سایبری و اقداماتی است که ممکن است برای حملات سایبری علیه فضای سازمانی کمیسیون، مورد بهره برداری قرار بگیرند.

کارمندان کمیسیون اروپا تا ۱۵ مارس مهلت دارند این اپلیکیشن را حذف کنند.

سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد این کمیسیون سایر موسسات اتحادیه اروپا را در باره این تصمیم مطلع کرده و این اقدام، نتیجه فشار آمریکا نبوده است.

سخنگوی  تیک‌تاک در واکنش به این تصمیم گفت: ما از این تصمیم که معتقدیم بر اساس باورهای نادرست گرفته شده است، مایوس شدیم. ما با کمیسیون تماس گرفته‌ایم تا این اشتباه را اصلاح کنیم.  تیک‌تاک سه دیتاسنتر در اروپا ایجاد می‌کند تا اطلاعات را به صورت داخلی ذخیره کرده و دسترسی کارمندان به دیتای کاربران را کاهش داده و جریان اطلاعات به خارج از این بلوک را به حداقل برساند.

اتحادیه اروپا رویکرد جدی تر در خصوص  تیک‌تاک پیدا کرده است. پس از تماس با شو زی چو، مدیرعامل تیک‌تاک در ژانویه، تیه بری برتون، کمیسیونر بازار داخلی اتحادیه اروپا گفت: اگر  تیک‌تاک مقررات نظارت بر محتوا و دیتا را رعایت نکند، در این بلوک ممنوع خواهد شد. اگر بررسی‌ها، پایبندی کامل را نشان ندهند، ما در بکارگیری تحریم‌های کامل برای حمایت از شهروندانمان، تردید نخواهیم کرد.

مارگارت وستاگر، نائب رئیس اجرایی کمیسیون، در خصوص اعمال ممنوعیت کامل علیه تیک‌تاک مشابه ممنوعیتی که در آمریکا در دست بحث است، ماه جاری به یک رسانه سوئدی گفت: ممنوعیت  تیک‌تاک مطرح نیست.

 

آژانس اطلاعات هلند در حال تحقیق در خصوص ریسک‌های بالقوه مرتبط با استفاده کارکنان دولتی از  تیک‌تاک در گوشی هایشان است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم نگرانی‌هایی را نسبت به  تیک‌تاک و تاثیر آن بر کاربران جوان، ابراز کرده است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *