تبدیل مازندران به برند گردشگری

فرصت تبدیل مازندران به برند گردشگری

پایگاه خبری دنیای برند، قطعی شدن حضور تیم نساجی مازندران در مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی از حریفان در ورزشگاه وطنی قائمشهر فرصتی راهبردی برای رونق گردشگری و صنایع وابسته به آن در این استان است.

مهدی رمضان‌زاده مدیر گروه جهانگردی دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه برای هدایت توریست‌هایی که برای تماشای فوتبال لیگ قهرمان باشگاه های آسیا به مازندران سفر می‌کنند، باید دید از کدام کشور هستند، گفت: اگر این مسافران از کشورهای عربی باشند، مسیرهای کلاسیک گردشگری آنان جنگل استان خواهد بود و طور کلی می توان از این ظرفیت بی نهایت بهره برد.

وی تصریح کرد: در کشورهای عربی، طبیعت استان‌هایی مانند مازندران وجود ندارد و گردشگر به دنبال تجربه تفاوت مبدا با مقصد سفر است و به طور قطع نقاط مختلف گردشگری مازندران انتخاب مسافران خواهند بود.

مدیر گروه جهانگردی دانشگاه مازندران با بیان اینکه مازندران برای پذیرایی از گردشگران فوتبالی باید بر روی گردشگری میراث سرمایه‌گذاری کند، خاطرنشان کرد: قلعه‌ها، باغ عباس‌آباد، گوهرتپه، خانه‌های قدیمی، محوطه‌های باستانی و غارها می‌تواند در اولویت قرار بگیرد و باید از همین امروز به دنبال برندسازی این مناطق بود.

رمضان‌زاده افزود: اگر محوریت گردشگری در مازندران دریا باشد، باید گفت که کشورهای عربی کشور هایی هستند که اطراف آن سواحل دوبی، بحرین، سواحل جنوبی ایران همانند کیش و غیره وجود دارد و مازندران نمی تواند از این طریق موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر گردشگر از کشورهای آفریقایی و عرب‌زبان باشند، مازندران برند محسوب می‌شوند، چرا که در استان‌های دیگر کشورمان، جاذبه‌های میراث مبتنی بر آب و هوای گرم و خشک است که این مسافران، در کشورهای خود، درگیر آن هستند و به سمت اماکنی خواهند رفت که بیشترین تفاوت با محل زندگی آنها دارند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

تماشای فوتبال با چاشنی گردش در مازندران

تصور این که در روزهای برگزاری لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا، نام مازندران نیز به عنوان یکی از مقصدهای پروازی در فهرست سفرهای هوایی هواپیمایی کشورهای مختلف بگیرد از هیجان وصف ناشدنی نگارنده این مطلب غیر قابل باور است، اما چندان هم دور از دسترس نیست. البته حتی اگر پرواز مستقیم به کشورهای حاشیه خلیج فارس هم انجام نشود، با توجه به فرصت راه‌اندازی مسیر پروازی جدید امکان جذب گردشگران و بخشی از تماشاگران لیگ قهرمانان آسیا در نقاط مختلف از جمله غرب استان وجود دارد؛ گردشگرانی که از کشورهای مختلف به مازندران سفر می‌کنند و در روزهایی که برنامه تماشای فوتبال ندارند شاید بدشان نیاید که در استان خنک و سرسبز مانند مازندران تفریح کنند.

اما این اتفاق و تحقق این هدف بدون برنامه‌ریزی میسر نیست. به عنوان مثال در شرایطی که کشورهای همسایه قطر بهترین زیرساخت‌ها و برنامه‌ها را برای جذب گردشگر دارند و از شهرت جهانی برخوردار هستند و در ایران هم مقاصد سفر شناخته شده‌ای مانند کیش، قشم، شیراز، اصفهان و منطقه آزاد اروند برای بهره‌برداری از چنین موقعیتی چندین گام از مازندران پیش‌تر هستند، مازندران باید از حالا گام‌های جدی‌تری برای سهم‌بری از حضور فوتبال‌دوستان جهان در قطر بردارند.

آماده میزبانی می‌شویم

مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران با بیان این که دولت سیزدهم در سال های گذشته ۶۷ میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه وطنی هزینه کرده است، گفت: میزبانی از تیم های فوتبال حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حق نساجی است.

ایزد سیف الله پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲ سال گذشته دولت حدود ۶۷ میلیارد تومان برای رفع مشکلات زیرساختی در ورزشگاه وطنی قائمشهر هزینه کرد اما این ورزشگاه مشکلات دیگری هم دارد که باید در شان میزبانی از تیم های آسیایی و بین المللی برای رفع آن تلاش کنیم.
وی با بیان این که، میزبانی از تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حق مردم قائمشهر و مازندران است، گفت: تماشاگران نساجی همواره ۲ ساعت مانده به بازی ها سکوهای ورزشگاه وطنی را پُر می کنند و حق آنان است که از نزدیک شاهد بازی های نساجی در مسابقات پیش رو باشند.
مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران تصریح کرد: اکنون با همت مسوولان ورزشگاه وطنی به تیم نساجی مازندران واگذار شده و این باشگاه برای رفع مشکلات زیرساختی این ورزشگاه در تلاش است.

سیف الله پور افزود: در بحث ورود و خروج تماشاگران، جایگاه خبرنگاران و VIP مشکلاتی وجود دارد که با برنامه ریزی اصولی برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.
مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران تصریح کرد: مسوولان پای کار بیایند تا با تلاش همگانی مسیر موفقیت های نساجی تداوم یابد.
به گزارش ایرنا، فصل آینده آخرین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با شکل فعلی برگزار می‌شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا آخرین سهمیه‌بندی در آخرین فصل لیگ قهرمانان آسیا یعنی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را اعلام کرد.
در این سهمیه‌بندی ایران موفق به کسب سهمیه ۳+۱ شد. پیش از این سهمیه کشورمان ۲+۲ بود.
از فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ دیگر لیگ قهرمانان آسیا برگزار نمی‌شود و طبق اعلام AFC مسابقات باشگاهی در ۳ سطح با درجه ۱ و ۲ و ۳ برگزار خواهد شد.
بدین‌ترتیب نساجی مازندران قهرمان جام حذفی ایران به‌عنوان یکی از سه نماینده ایران به‌طور مستقیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا خواهد کرد.

همچنین ببینید

پرورش ماهیان خاویاری

فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارا

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان خاویاری …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x