برندسازی

ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و برندسازی محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت بالای «سلسله» در حوزه تولید حبوبات، گردو و زعفران بایستی به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی و برندسازی در این شهرستان برویم.

پایگاه خبری دنیای برند، اسفندیار حسنی مقدم روز سه شنبه در شورای جهاد کشاورزی شهرستان سلسله اظهار داشت: ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی، ۱۹ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات کشور در حوزه کشاورزی قرار دارد اما سهم این وزارتخانه از بودجه کشور تنها پنج درصد است.

وی با با بیان اینکه به دنبال گرفتن سهم بخش کشاورزی از اعتبارات ملی این وزارت خانه با حمایت نمایندگان استان هستیم، افزود: ۲۳ درصد اراضی استان آبی بوده این در حالی است که این میزان به طور متوسط در کشور ۴۶ درصد است و این نشان دهنده کم لطفی وزارت نیرو به لرستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: بر اساس برآوردها برای تأمین آب اراضی آبی حال حاضر استان نیازمند دو و نیم میلیارد متر مکعب آب در لرستان هستیم اما اکنون سهم استان یک میلیارد متر مکعب است.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه با سرمایه دولتی و تسهیلات بانکی نمی‌شود بخش کشاورزی را توسعه داد، تصریح کرد: بایستی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم که خوشبختانه در حال حاضر با رایزنی انجام شده برنامه‌هایی در در دست اقدام داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان سلسله در حوزه تولید حبوبات، گردو و زعفران بایستی به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی و برندسازی در شهرستان برویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: شهرستان‌های سلسله و دلفان با توجه به شرایط جغرافیایی در حوزه توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار و گیاهان دارویی بسیار مستعد هستند اما متأسفانه تا به امروز در این زمینه اقدامات مهمی صورت نگرفته است.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه مدیران شهرستان‌ها بایستی برنامه‌های خود را برای کیفیت زندگی عشایر ارائه دهند، اظهار داشت: شهرستان سلسله نیازمند اقدامات زیادی در حوزه آبخیزداری است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی خاطرنشان کرد: در لرستان یک هزار و ۲۰۰ روستا با مساحت یک میلیون ۳۰۰ هکتار زمین نیازمند رفع تداخل زمین‌های کشاورزی با منابع طبیعی است.

به کانال پایگاه خبری دنیای برند در تلگرام بپیوندید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در استان لرستان دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال وجود دارد که تنها ۶۰۰ کیلومتر از آنان بتنی است؛ لازم به ذکر است برای بتنی کردن یک کیلومتر کانال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است و بنابراین برای انجام این کار بایستی نمایندگان استان حمایت ویژه‌ای از سازمان جهاد کشاورزی انجام دهند.

براساس این گزارش، ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی و اعطا مجوز به متقاضیانی که تمکن مالی جهت اجرای طرح را دارند، احصاء طرح‌های نیمه تمام شهرستان سلسله و اتمام آنها از محل اعتبارات تملکی و سرمایه‌ای، پیگیری احداث مرغ ماهان و تولید جوجه یک روزه در شهرستان الشتر، پیگیری تغییر کیفیت زندگی عشایر در قالب یک بسته تعریف شده و برش شهرستانی توسط اداره کل امور عشایر استان لرستان، پیگیری احداث پایانه صادراتی، احداث ساختمان مستقل شیلات در شهرستان سلسله، پیگیری زنجیره تولید تخم مرغ و زنجیره تولید آبزیان در شهرستان سلسله، افزایش اعتبارات آبخیزداری شهرستان سلسله توسط اداره کل منابع طبیعی استان لرستان، اجرای سریع رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی در حوزه‌های دو شهرستان سلسله و دلفان، ممنوعیت خروج علوفه تولیدی استان به استان‌های همجوار، توسعه واحدهای کوچک دام سبک روستایی و به روز رسانی کشتارگاه دام شهرستان سلسله با اعطای تسهیلات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بر اجرایی شدن آنها تاکید شد.

منبع: مهر

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *