اهمیت قد در ازدواج

اهمیت قد در ازدواج (راز های ازدواج با افراد کوتاه قد و بلند قد)

بررسی اهمین قد در ازدواج

موضوع اهمیت قد در ازدواج جزو سوال هاییست که ممکن است برای ما پیش بیاید. آیا قد همسر و شریک زندگی، جزو معیارهای ازدواج برای عموم زنان و مردان است؟ آیا تحقیقاتی در این زمینه وجود دارد؟

طبق بررسی هایی که توسط مشاوره خانواده انجام گرفته زنان در کنار مردانی که قد آنها بلندتر است، احساس زنانگی بیشتری می کنند. به طور کلی اینکه مرد از زن بلندتر باشد، یک ترکیب ایده آل در ازدواج و روابط زناشویی است.

زوج هایی که در آنها مرد بلندتر از زن است، روابط بهتری با یکدیگر دارند. البته مسئله به همینجا ختم نمیشود. در ازدواج هایی که مرد بلندتر است، رضایت جنسی بیشتری نیز وجود دارد و مردانی که از همسرانشان بلندتر هستند، از نظر جنسی فعال ترند.

اما اینکه قد مرد از زن بلند باشد برای یک ازدواج موفق کافیست؟ مسلما خیر! اما ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله به طور تخصصی به اهمیت قد در ازدواج بپردازیم. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا ازدواج با دختر قد کوتاه و یا مرد قد کوتاه درست است؟ بهترین اختلاف قد در روابط زناشویی چقدر است؟ اهمیت قد در ازدواج چقدر است؟ و… با ما همراه باشید.

اهمیت قد در ازدواج چقدر است؟

درست است که اهمیت اختلاف قد در روابط زناشویی نسبتا بالاست، اما به طور کلی شما هر قدی که داشته باشید، میتوانید ازدواج خوب و موفقی داشته باشید. در ازدواج عوامل بسیار زیادی وجود دارند که باعث رضایت و یا نارضایتی شما میشود. اگر تمام عواملی که باعث رضایت شما از زندگی زناشویی میشود را ردیف کنیم، قد در رتبه های آخر قرار میگیرد.

البته بررسی ها نشان میدهد که زنان به دلایل تکاملی به هنگام ازدواج، مردان قد بلند را انتخاب میکنند و زنان با مردان قد بلندتر احساس شادی و رضایت بیشتری میکنند. اما هیچ دلیل علمی مبنی بر این وجود ندارد که زنان با شوهران قد بلند خوشبخت تر خواهند شد.

آیا قد و هیکل در ازدواج برای زنان مهم است؟

به طور کلی ازدواج با مرد قد کوتاه برای زنان، چالش برانگیز است. اهمیت قد در ازدواج برای زنان، بسیار بیشتر از مردهاست. طبق بررسی های انجام گرفته زنان به دو دلیل ترجیح میدهند با مردان قد بلند ازدواج کنند. اول اینکه حس زنانگی آنها در ازدواج با مردان بلندتر تقویت میشود. دوم اینکه زنان در کنار مردان قد بلند احساس امنیت بیشتری دارند و آنها را نوعی محافظ برای خود میدانند.

طبق تحقیقات دانشگاه تگزاس شمالی و دانشگاه رایس، وقتی از زنان پرسیده میشد که چرا مردان قد بلند را ازدواج ترجیح میدهند یکی از آنان گفت: به عنوان یک دختر، زمانی که کنار مردی قد بلند هستم احساس لطافت و امنیت بیشتری دارم. من در کنار مرد قد بلند میتوانم کفش پاشنه بلند بپوشم و باز هم از اون کوتاه تر باشم. زمانی که یک مرد قد بلند را در آغوش میگیرم دستهایم را به سمت بالا میبرم و اوست که بر من احاطه و تسلط دارد. به طور کلی قد، با القای حس قدرت همراه است.

در واقع مردان با قد بلند توانایی بیشتری برای القای حس محافظ بودن برای زنان را دارند. زنان از اینکه مردی از آنها به صورت فیزیکی حفاظت کنند، استقبال میکنند. طبق کلیشه هایی که وجود دارد زنان تشویق به تسلیم بودن و سلطه پذیری در مقابل مردان میشوند. همین کلیشه باعث میشود اهمیت قد در ازدواج و ازدواج با مردان قد بلند برای زنان تقویت شود.

اختلاف قد در روابط زناشویی باید چقدر باشد؟

The importance of height in marriage 01 - اهمیت قد در ازدواج (راز های ازدواج با افراد کوتاه قد و بلند قد)طبق مطالعه که در مورد اهمیت قد در ازدواج انجام شد، این نتیجه به دست آمد که مردان زمانی که ۸ سانت از شریک عاطفی خود بلندتر باشند، احساس مردانگی، رضایت و قدرت بیشتری دارند. در مقابل زنان ترجیح میدهد با مردانی ازدواج کنند که ۱۰ الی ۲۰ سانت از آنها بلندتر باشند. در این تحقیقات مشخص شد اکثریت مردان دوست دارند با زنانی وارد رابطه شوند که قد آنها کوتاه تر از آنهاست و ازدواج با دختر قد کوتاه (قد کوتاه نسبت به خودشان) را ترجیح میدهند.

آیا قد در ازدواج، ملاک خوشبختی است؟

مسلما خیر! اینکه برخی از زنان و مردان وسواس قد گرفته اند و اهمیت قد در ازدواج برایشان بسیار افراطی شده، یک نقطه ضعف برای آنها محسوب میشود. در قرن ۲۱ مقایسه قد دختر و پسر در ازدواجبه خصوص در کشورهای اروپایی، بسیار کاهش یافته است.

جامعه از مردان انتظار دارد قد بلند و قوی باشند و این از هر نظر فشار روانی بسیاری را به آنها تحمیل میکند. در مقابل زنان نیز تشویق به نیازمندی و سلطه پذیری میشوند که این مسئله نیز استقلال و تمامیت زنان را زیر سوال میبرد.

به طور کلی دلیل نمیشود یک مرد قد بلند از نظر عاطفی و ذهنی هم قوی و قدرتمند باشد. عوامل متعددی در این زمینه دخیل هستند که از آنها میتوان به تربیت خانواگی، فرهنگ، میزان تحصیلات، تجربیات شخصی و حتی ژنتیک اشاره کرد. مهم تر از کوتاهی و بلندی در ازدواج، باید به میزان تفاهم، علاقه، نزدیکی فرهنگ ها، عقاید، هم مسیر و همراه بودن و… توجه کرد که بیشترین اهمیت را دارند و میتوانند ضامن خوشبختی و یا علت شکست شما در ازدواج باشند.

سخن پایانی در مورد اهمیت قد در ازدواج

The importance of height in marriage 02 - اهمیت قد در ازدواج (راز های ازدواج با افراد کوتاه قد و بلند قد)عددی که به هنگام محاسبه اختلاف قد در روابط زناشویی به دست می آید، ضامن خوشبختی نیست! جوامع پیشرفته به سمتی حرکت میکنند که در آن ازدواج با مرد قد کوتاه، مانند گذشته تابو نیست. در این مقاله با اهمیت قد در ازدواج و میزان استاندارد اختلاف قدی در زندگی زناشویی شدید. ضمن اینکه دانستید به چه دلایلی زنان، ازدواج و رابطه با مردان قد بلندتر را ترجیح میدهند.

اگر در شرف ازدواج هستید و موضوع قد همسر آینده شما برایتان مطرح است توصیه ما استفاده از مشاوره آنلاین ۲۴ ساعته رایگان در وبسایت مشاورمود است. این وبسایت با روانشناسان و مشاوران حاذق، به حل و فصل مشکلات زناشویی قبل و بعد از ازدواج میپردازد. برای ارتباط با مشاوران این مرکز، از هر جایی در ایران و در هر ساعتی از شبانه روز میتوانید وارد وبسایت مشاور مود شده و با متخصص مورد نظر خود صحبت کنید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Translation of the top 4 YouTube podcasts for the first time 310x165 - ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

پایگاه خبری دنیای برند، در شلوغی‌های عصر دیجیتال، جایی که مرزهای با کلیک روی یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *