The governments plan to curb inflation and economic growth was finalized - برنامه دولت برای مهار تورم و رشد اقتصادی نهایی شد

برنامه دولت برای مهار تورم و رشد اقتصادی نهایی شد

پایگاه خبری دنیای برند، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری هفتگی درخصوص نهایی‌شدن برنامه ۱۰‌گانه دولت برای مهار تورم و رشد اقتصادی توضیحاتی را ارائه کرد و از احتمال ترمیم دستمزد کارگران در صورت افزایش حقوق کارمندان خبر داد.

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، در نشست خبری در رابطه با برنامه اقتصادی کوتاه‌مدت دولت گفت: برنامه ۱۰گانه مهار تورم و رشد اقتصادی نهایی شده است و این بسته امروز توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود. دستورکار ۱۰ماهه دستگاه‌های اجرایی به تفکیک دستگاه‌های متولی و زمان‌بندی اجرای برنامه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه در سال‌جاری در عرصه مهار تورم به سمت انضباط پولی حرکت کنیم.

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر احتمال ترمیم دستمزد کارگران در صورت تجدیدنظر در حقوق کارمندان در سال‌جاری گفت: در مذاکرات شورای عالی‌کار این موضوع مطرح شده است، در صورت تجدیدنظر در حقوق کارمندان برای سال ۱۴۰۲، با توجه به تصمیمات شورای عالی کار در حقوق کارگران نیز این اصلاحات اعمال خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین با اشاره به طرح تبدیل قرارداد موقت کارگران به رسمی بعد از ۴ سال اعلام کرد: کارگروهی در خصوص امنیت شغلی کارگران برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب تشکیل شده و اصلاح ماده ۷ نیز در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است و در هنگام نهایی‌شدن آن، جزئیات این اصلاحات اعلام می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در پایان سال ۱۴۰۱ رشد نقدینگی به ۳۰ درصد رسیده است، گفت: با سخت‌گیری‌های صورت گرفته توانستیم نرخ رشد نقدینگی را از ۴۲/۸ درصد، در پایان سال ۱۴۰۱ به ۳۰ درصد برسانیم و هدف‌گذاری برای رشد نقدینگی برای سال ۱۴۰۲ از سوی بانک مرکزی ۲۵ درصد است.

خاندوزی با اشاره به روند ادامه‌دار کاهش نرخ تورم افزود: براساس داده‌های مرکز آمار شاهد کاهش یک درصدی تورم در فروردین سال‌جاری نسبت به اسفند و کاهش یک درصدی نرخ تورم اردیبهشت نسبت به فروردین هستیم.

کاهش زمان تشریفات گمرکی به ۷ روز

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه زمان تشریفات گمرکی به ۷ روز کاهش یافته است، گفت: فعالان اقتصادی اگر برای هر بخشی از استعلام‌ها به دستگاه‌ها مراجعه کردند باید ظرف ۷ روز شاهد تعیین‌تکلیف کار خود باشند.

وی همچنین تاکید کرد: دستگاه‌هایی که از این زمان ۷ روزه قانون تخطی کرده‌اند، تذکر گرفته‌اند و به آن‌ها تاکید شد مجوز‌های لازم را در مدت حداکثر ۷ روز صادر کنند.

صدور ۴ هزار مجوز در سامانه مجوز کسب‌وکار‌ها در یک روز

خاندوزی همچنین به صدور ۴ هزار مجوز در یک روز در سامانه مجوز کسب‌وکار‌ها اشاره کرد و گفت: این رقم به عنوان یک رکورد ثبت شده است. مجوز‌های ثبت محور نیز در یک هفته آینده نیز پیگیری می‌شود.

منبع

همچنین ببینید

Img20240422120922537 310x165 - میزان رضایت کارآفرینان، به شاخص ارزیابی عملکرد کارمندان دولت افزوده می شود

میزان رضایت کارآفرینان، به شاخص ارزیابی عملکرد کارمندان دولت افزوده می شود

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران گفت: یکی از شاخص‌های اصلی کارآفرینی، محاسبه‌گری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *