سایت برتر نهال

مراقب درخت بادام خود باشید، با سایت برتر نهال باغبان باغ خود باشید

پایگاه خبری دنیای برند، وقتی یک سرمایه گذار و باغدار مراحل احداث باغ خود را به پایان رسانده است تازه قدم در مرحله جدیدی از باغداری گذاشته و آن هم مراقبت و نگهداری از نهال‌های کاشته شده است تا وقتی که به سن تکامل رسیده و باردهی اقتصادی خود را شروع کنند، حساس‌ترین برهه زمانی برای یک درخت بادام یک تا ۵ سال اولیه رشد است، نهال‌ها به آن درجه از سیستم دفاعی برسند تا بتوانند در برابر بیماری‌ها و ناملایمتی‌های طبیعی از خود مقاومت نشان دهند.

تامین نیاز سرمایی مورد نیاز درخت بادام

درخت بادام با وجود مقاومت و استقامت زیادی که دارد حتماً باید نیاز سرمایی خود را بگذراند در غیر این صورت شما نمی‌توانید عملکرد چندان مفیدی مشاهده کنید، شاخه‌های جوان درخت بادام که نیاز سرمایی خود را گذراندند با به اتمام رسیدن سرما و آغاز فصل بهار، جوانه‌های گلدهی آنها به تدریج آغاز می‌شود.

اگر شما شاخه‌های درونی درخت خود را دیدید که هیچ تغییر و اشتیاقی برای گلدهی ندارند، مطمئن باشید نیاز سرمایی خود را به اتمام نرساندند، معمولاً جوانه‌هایی که نتوانستند به خواب عمیق زمستانی فرو بروند خیلی دیرتر از درختان دیگر شروع به گلدهی می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که معمولاً کاربران از ما می‌پرسند این است، چرا گلدهی یک درخت تنها در یک هفته به اتمام می‌رسد، ولی گلدهی برخی از درختان تا چند هفته هم طول می‌کشد؟ درباره دلیل اصلی آنها گذراندن شرایط مناسب نیاز سرمایی است، اگر باغدار در مراحل اولیه گلدهی متوجه شد که درختان نتوانسته است به خواب به عمیق زمستانی فرو برود.

مراقب آبیاری  نهال بادام تازه کاشته شده باشید

معمولا توصیه می‌شود نهال‌های تازه کاشته شده در محوطه باغ باید به صورت سخاوتمندانه آبیاری شوند، چون آنها بسیار ضعیف هستند و نمی‌تواند رطوبت را از خاک جذب کنند منتهی به چند نکته دقت داشته باشید، اول اینکه زهکشی خاک شما به اندازه باشد تا رطوبت بعد از مدتی جذب شده و محیط اطراف نهال درخت را خیس نگه ندارد.

بعد از به تکامل رسیدن نهال درخت و شروع باردهی آن حتماً روتین آبیاری درخت بادام خود را تغییر بدهید، چون زیاده روی در آبیاری و استفاده از آبیاری سنتی و منسوخ شده باعث ایجاد مشکلات و کاستی‌هایی در باغ بادام شما خواهد شد و مهم‌ترین آنها از بین بردن آهن خاک است.

تاثیر آبیاری غیر اصولی در نابود کردن آهن خاک 

البته باید به این نکته اشاره کنیم که درخت بادام نسبت به کمبود عنصر آهن از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد، ولی جزو عناصر مهم و تاثیر گذار در کیفیت بادام تولید شده است، درخت بادام خود را به صورت زرد شدن برگ‌ها نشان داده و به مرور زمان این مورد باعث کاهش عمل فتوسنتز در نتیجه تاثیر ان بر روی کیفیت میوه بادام خواهد بود.

معمولاً کمبود آهن به خاطر آبیاری بی رویه درختان و آب رفته خاک باغ ایجاد می‌شود البته استفاده از کودهای فسفاته نیز بی تاثیر نیستند، از این رو به باغداران محترم توصیه می‌شود برای آبیاری باغ خود نهایت دقت را داشته و سعی کنند از روش‌های جدید و مدرن برای آن استفاده کنند، وجود آهن در خاک باعث باکیفیت بودن میوه بادام تولیدی خواهد بود

سایت برتر نهال

بیماری درخت بادام خود را بشناسید

جهت مراقبت از نهال بادام جوان همچنین درختان بارده شما وظیفه دارید چند مورد انجام دهید:

  • حتماً بیماری‌های شایع شده در منطقه احداث باغ را بشناسید از باغداران همسایه بیماری‌هایی که درختان آنها را آلوده کرده است را بپرسید و نسبت به آن تحقیقات لازم را انجام دهید، بیشتر بیماری‌ها از طریق وزش باد، چسبیدن به بدن حیوانات و حشرات  قابل انتقال دادن هستند.
  • آفت‌ها و حشرات موذی را بشناسید در مقابل حشرات مفید و تاثیر گذار را نیز بشناسید به طور مثال زنبورها و مورچه‌ها جزو حشرات مفید در باغ شما محسوب می‌شود، زنبورها با انجام دادن گرده افشانی و مورچه‌ها نیز با خوردن لارو آفت‌ها کمک زیادی به نگهداری از باغ به شما می‌کنند.
  • به هنگام آبیاری درختان خود حتماً به تنه درختان نگاه کنید تا دچار شکاف، ترشح شیره یا سوراخ نشده باشد، برگ‌های آن را بررسی کنید تا در زیر برگ‌ها از لانه کردن شته‌ها خبری نباشد، یا برگ‌های درخت بادام شما بیخودی زرد نشود، برگ‌های لول شده در باغستان بادام بسیار خطرناک بوده چون نشانگر بیماری قارچی هستند.

آیا با کود دهی اصولی باغ بادام خود آشنا هستید؟

هر درختی برای خود روتین خاصی جهت کوددهی احتیاج دارد، در مورد باغستان بادام باید بگوییم معمولاً نهال بادام چهار سال اولیه خود باردهی ندارد، البته برخی از نژادهای اصلاح شده وجود دارد که از سال دوم باردهی شان آغاز می‌شود ما در این مقاله به طور کل میانگین را در نظر می‌گیریم، بر اساس آن روتین کوددهی ما به دو دسته تقسیم بندی می‌شود:

  • کوددهی قبل از باردهی و رسیدن به سن تکامل نهال بادام
  • کوددهی بعد از باردهی و شروع رشد و باردهی اقتصادی نهال بادام

در هر کدام از موارد بالا شما باید آنالیزهای خاص خاک باغ خود را انجام دهید، میزان رشد نهال، باردهی و کیفیت میوه تولید شده را بررسی کرده و بر اساس آن با توجه به راهنمایی و مشورت‌های مشاوران اقدام به کوددهی کنید، یا از کودهای طبیعی و ارگانیک حیوانی استفاده خواهید کرد، یا از کودهای شیمیایی، انواع عناصر مغذی، عناصر میکرو و ماکرو بهره خواهید برد.

خرید نهال بادام و آشنایی با انواع بادام درختی

تمامی موارد فوق زمانی می‌تواند به یک نتیجه دلخواه برسد که شما بتوانید نهال بادام با کیفیت و اصلاح شده را از یک نهالستان معتبر و مجوز دار تهیه کنید، برای خرید نهال بادام روی لینک کلیک کرده و به صفحه فروش نهال مراجعه کنید.

از انواع نهال بادام پرتقاضا در کشور به موارد زیر اشاره کرد:

نهال بادام مامایی: این نهال بومی کشور فرانسه بوده و عمر اقتصادی آن را حدود ۷۰ سال تخمین زده اند البته با رسیدگی و مراقبت کشاورزان افزایش پیدا می‌کند معمولاً در سومین سال کاش با دهیاران شروع می‌شود.

نهال بادام اسرائیلی: این نهال از کشور اسرائیل وارد کشور ما شده از عمر اقتصادی آن ۵۰ سال بوده و بر پایه بذری تلخ قرار گرفته است از مهم‌ترین ویژگی‌های نهال بادام اسرائیلی می‌توان به نیاز آبی کم آن اشاره کرد، معمولاً روتین آبیاری ان هر ۱۵ روز یکبار است.

نهال بادام پالیز: جزوه نهالهای اصلاح شده قرار گرفته است و از همه مهم‌تر نهال زودبازده محسوب می‌شود چون در دومین سال کاشت آن کشاورز می‌تواند میوه بادام را برداشت کند.

خرید نهال گردو و بادام از سایت معتبر بصورت غیر حضوری

کشاورزان عزیز برای خرید نهال گردو [https://bartarnahal.ir/walnut-seedlings/] و بادام عجله نکنند آنها می‌توانند به صورت اینترنتی به سایت‌های مختلف مراجعه کرده و با مقایسه کردن قیمت، مقایسه کیفیت و مقایسه خدمات پس از فروش نسبت به خرید نهال گردو خرید نهال بادام اقدامات لازم را انجام دهند، نهالستان‌های  مجوزدار برای راحتی کار کشاورزان در مراکز استان‌ها سایت‌های فروش نهال راه اندازی کرده اند و بعد از سفارش کشاورز این محصولات را با بسته بندی و تضمین خدمات به دست کشاورزان می‌رسانند.

سایت برتر نهالکلام آخر

اگر به دنبال نگهداری و مراقبت از باغ خود هستید در مرحله اول سعی کنید از مشاوره و راهنمایی متخصصین در این زمینه نهایت استفاده را ببرید، شما به تنهایی نمی‌توانید مراقب چندین هکتار زمین و هزاران اصله نهال بادام باشید، سعی کنید در این زمینه همراه و کمک داشته باشید.

مدیریت صحیح باب شما باعث می‌شود تا سرمایه که برای احداث باغ در نظر گرفته‌اید تا سالیان طولانی به سودآوری مفید و کلانی برای شما داشته باشد، نهالستان‌های مجوز دار با سابقه طولانی و درخشان آماده ارائه هرگونه راهنمایی و کمک به شما کشاورزان هستند، اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در زمینه خرید نهال و همچنین احداث باغ هستید، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کرده و یا مستقیم با کارشناسان ما در تماس باشید:

تماس با ما:

09141832393

09144501003

وب سایت:

https://bartarnahal.ir/

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

شیبا

دنیای پاستیل‌های شیبا چه شکلیه؟

پایگاه خبری دنیای برند، شیبای محبوب و دوست‌داشتنی با کمپین «بیا به دنیای پاستیل‌های شیبا» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *