استرابورد

استرابورد یک رسانه تبلیغاتی پر قدرت

پایگاه خبری دنیای برند، استرابورد ها از زمان ظهورشون خیلی زود مورد استقبال صاحبان کسب و کار های کوچیک و بزرگ قرار گرفتن و تونستن خلاء های تبلیغاتی بیلبورد ها رو پوشش بدن و در پاره ای از موارد هم جایگزین بیلبورد تبلیغاتی شدن و به رقابت با بیلبوردها پرداختن. حالا در ادامه مفصل در مورد این موارد صحبت خواهیم کرد.

تعریف استرابورد؟

استرابورد ها رو میشه فرزندان پرتال های تبلیغاتی دونست . در چند دهه گذشته شهرداری ها تصمیم گرفتن که فضاهای شهری و حضور مردم رو مغتنم بشمارن و پیام های خودشون رو از طریق پرتال های تبلیغاتی به گوش مردم برسونن. این پوسترها شامل ، اطلاع رسانی در مورد تجمع ها ، گوشزد کردن قوانین شهروندی ، آموزه های دینی و تربیتی و … بود. ابعاد پرتال های تبلیغاتی مناسب با فضاهای شهری طراحی شده بود وسازه سبکی داشت.
خب به مرور زمان شهرداری که از هر راهی به فکر درآمد زایی هست به این فکر افتاد که وقتی میشه بیلبورد اجاره داد چرا نشه پرتال های تبلیغاتی رو اجاره بدیم و وقتی هم که پای بخش خصوصی وسط میاد ،پشت سرش پیشرفت هم میاد . بنابراین معایب پرتابل ها برطرف شد و استرابورد ها متولد شدن ها

تفاوت های بیلبورد و استرابود چیست ؟

بیلبورد ها و استرابورد ها دارای تفاوت ها و شباهت هایی باهم هستن از جمله :

  • شباهت : بیلبورد ها و استرابورد ها هر دو در دسته تبلیغات محیطی و آفلاین قرار دارن
  • تفاوت : بیلبورد ها بیشتر در جاده ها و بزرگراه ها و عموما بیرون از شهر مورد استفاده قرار می گیرن ، اما استرابورد ها در محیط های شهری استفاده میشن
  • تفاوت : بیلبورد ها سازه بسیار ساده و سبکی دارن . بیلبورد ها اما دارای سازه غول آسا هستند و نیاز به مهندسی سازه دارن
  • تفاوت : ابعاد استرابورد ها ثابت است اما ابعاد بیلبورد ها قابل تغییر می باشد.

Strawboard is a powerful advertising medium - استرابورد یک رسانه تبلیغاتی پر قدرتسازه استرابردها چگونه است؟

اولین چیزی که باید بگیم اینه که سازه استرابورد ها همون طور که گفتیم بر خلاف بیلبورد ها ثابت هست . ابعاد سازه استرابورد ۳ *۴ متر می باشد.با در نظر گرفتن ابعاد واقعی ، چاپ و نصب بنر ۲.۸۰ *۳.۸۰ متر می باشد. فاصله بنر از زمین حدود ۶ متر است. دلیل ثابت بودن ابعاد استرابورد اینه که نظم بصری شهری از بین نره . چون در ابعاد شهری که کوچیک تر از خارج شهر هست ، تفاوت سایز تابلو های تبلیغاتی ،آشفتگی بصری بیشتری ایجاد میکنه .
از طرفی این ثابت بودن ابعاد پوستر ها در استرابورد ها باعث راحت تر شدن کار طراحای شهری شده .

استرابورد های تبلیغاتی چه مزایای تبلیغاتی دارن ؟

  • یکی از گزینه های مناسب برای تبلیغات محلی و کسب و کار های کوچک هستند.
  • سازه استرابورد ها بسیار سبک هست ، پس در زمان های بحرانی ، مثل طوفان های شدید ، زلزله و سیل ، حتی زمانی که سقوط کنن هم خسارت جانی ندارن.
  • نصب پوستر در استرابرد ها خیلی راحت تر از بیلبورد هاست و در صورتی هم که پوستر آسیب ببینه ، تعمیر یا تعویض پوستر به راحتی انجام میشه .
  • هزینه اجاره یه استرابورد خیلی خیلی کمتر از اجاره بیلبورد هست بنابراین به جای اجاره مثلا ۱۰ تا بیلبورد میشه ۵۰ تا استرابورد اجاره کرد.
  • همون طور که می دونید بالای سازه یه سری پروژکتور نصب میشه ، تامین نور سازه ، باعث میشه که در شب هم استرابورد ها کارایی داشته باشن.
  • جایگزین بسیار مناسبی به جای پرتال های قدیمی سطح شهر هستن
  • مناسب برای معرفی و تبلیغ یک محصول جدید از یک کمپانی بزرگ هستن
  • مناسب برای پیاده راه ها ، خیابان های شهری و پارک های درون شهری هستن .

Strawboard is a powerful advertising medium 0 - استرابورد یک رسانه تبلیغاتی پر قدرت

کاربرد های استرابورد در تبلیغات محیطی

افزایش نقاط تماس

به گفته متخصصان حوزه تبلیغات برای اینکه کسب و کار ، برند یا محصول ما در ذهن خریداران ماندگار بشه حداقل باید سه نقطه تماس داشته باشه . دقت کنید حداقل سه نقطه تماس ! یعنی چی ؟ یعنی مشتری بالقوه ما باید حداقل از سه طریق مختلف در جریان تبلیغات ما قرار بگیره . بنابراین حتی کمپانی های بزرگ که از بیلبورد ها استفاده می کنن هم از استرابورد ها به عنوان یکی از طرق ایجاد تماس با مشتری بهره می برن.

کمپین های تبلیغاتی یادآور

تا حالا به این فکر کردید که کمپانی های بزرگ مثل مک دونالد یا نوتلا و کوکاکولا با اینکه خیلی خیلی شناخته شده ان ولی چرا بازم برای تبلیغات هزینه می کنن ؟ یا بهتره بگیم حتی بیشتر از سایر برندهای شناخته نشده تبلیغ می کنن ؟ خب دو تا دلیل داره
اول اینکه الان فضای رقابت بسیار تنگاتنگ شده ، اگه تو ذهن مخاطب رو درگیر نکنی یکی دیگه پیدا میشه که بیاد و توجه ها رو جلب کنه بنابراین هر از چند گاهی باید خودتو به مشتری ها یادآوری کنی .
دوم اینکه اون بچه کوچولویی که به دنیا میاد هیچی از هیچ برندی نمیدونه اما همین که ۱۰ ، ۱۲ سالش شد میخواد نوشابه بخوره میگه کوکا میخوام . چرا چون باید برای نسل جدید هم تبلیغ بشه .
استرابورد ها ابزار تبلیغاتی بسیار مناسبی برای کمپین ها ی تبلیغاتی یادآور برند هستن.

کمپین های مناسبتی

در مناسبت های مختلف ، کمپانی ها یا فروشگاه ها برای کالا یا خدمات خودشون تخفیف در نظرمیگیرن . بنابراین باید از یه طریقی این حراج ها یا تخفیفات رو به گوش مخاطبان خودشون برسونن . استرابورد ها یکی از روش های ارزان و موقت برای این نوع کمپین های تبلیغاتی هستن.

تبلیغات کسب وکار های محلی

پیش از ظهور استرابورد ها یه خلاء بزرگ در تبلیغات محیطی برای کسب و کار های کوچک و متوسط و به ویژه کسب و کار های محلی حس میشد. اول اینکه هزینه های بیلبورد ها انقدر زیاد بود که علنا برای کسب و کارهای محلی توجیه اقتصادی نداشت .
دوم اینکه بیلبوردی که در بزرگراه ها نصب میشد مخاطب هدف کسب و کار های محلی رو شامل نمیشد . سایر ابزارهای تبلیغاتی هم به قول خودمون کلاس کافی رو نداشتن . با اومدن استرابورد ها یه ابزار تبلیغاتی قدرتمند و مفید در اختیار صاحبان کسب و کار های محلی قرار گرفت .

ادنل چیست ؟

ادنل یک سامانه رزرواسیون تبلیغات محیطی هست. ادنل فضایی رو در بستر وب فراهم کرده تا صاحبان رسانه های تبلیغاتی بتونن ، ابزار تبلیغاتی خودشون رو در معرض دید قرار بدن . از طرفی صاحبان کسب و کار ها که خواهان اجاره رسانه های تبلیغاتی هستن می تونن به راحتی تابلو تبلیغاتی مورد نظر خودشون رو انتخاب و به صورت آنلاین اجاره کنن.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *