سامسونگ

برند سامسونگ قصد بازگشت به روسیه دارد

پایگاه خبری دنیای برند، سامسونگ مانند بسیاری از شرکت‌ها پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، از بازار این کشور خارج شد اما با طولانی شدن جنگ و رکود در بازارهای دیگر، این غول کره‌ای ممکن است فعالیتش در روسیه را از سر بگیرد.

سامسونگ پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین، مانند بسیاری از شرکت‌ها، با اشاره به تحولات ژئوپلیتیکی، فروش محصولات و تراشه به روسیه را متوقف کرده بود. این اقدام متهورانه‌ای برای شرکتی بود که ۳۴ درصد سهم در بازار تلفن هوشمند روسیه داشت و فروش در این کشور، حدود چهار درصد از درآمد جهانی سامسونگ را تشکیل می‌داد. همچنین سامسونگ شش میلیون دلار برای کمک به اقدامات بشردوستانه در اوکراین، اهدا کرد. با گذشت شش ماه از جنگ که هیچ نشانی از پایان ندارد، این غول فناوری کره جنوبی ممکن است مجددا فعالیتش در روسیه را از سر بگیرد.

روزنامه روسی”ایزوستیا” به نقل از یک منبع آگاه، مدعی شد: سامسونگ ممکن است عرضه تجهیزات به فروشندگان را از سر گرفته و فروشگاه آنلاین خود را تا ماه اکتبر بازگشایی کند. سامسونگ این تصمیم را تائید نکرد. بنابراین معلوم نیست آیا این شرکت به طور جدی قصد بازگشت به روسیه را دارد یا خیر. این شرکت ممکن است به دلیل روبرو شدن با کاهش فروش تلفن هوشمند در بازارهای دیگر جهان، به فکر چنین اقدامی باشد. اگر سامسونگ فعالیت در روسیه را از سربگیرد، باید دید چطور تحریم‌های مختلف علیه این کشور را دور می زند.

سامسونگ تنها فروشنده بزرگ تلفن هوشمند نیست که پس از آغاز جنگ در اوکراین، ناچار شد از روسیه خارج شود. اپل در ماه مارس سال ۲۰۲۲ از این کشور خارج شد. خروج این دو غول تلفن هوشمند، به برندهای چینی مانند “شیائومی”، “آنر” و “ریلمی” اجازه داد حضور در بازار روسیه را گسترش دهند. با وجود کاهش تقاضا برای تلفن هوشمند، برندهای چینی از غیاب سامسونگ و اپل در روسیه، بیشترین استفاده را برده اند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

اگر سامسونگ به بازار روسیه برگردد، ممکن است سایر شرکت‌های فناوری مانند مایکروسافت و ادوب، اقدام مشابه را دنبال کنند. این اقدام ممکن است با انتقاد طرفداران و مشتریانی روبرو شود که مخالف جنگ روسیه در اوکراین هستند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x