برند مایکروسافت

فروش فناوری تشخیص احساسات برند مایکروسافت متوقف شد

پایگاه خبری دنیای برند، مایکروسافت اعلام کرد فروش فناوری که احساسات یک نفر را بر مبنای تصویر چهره حدس می‌زند را متوقف خواهد کرد و دیگر دسترسی بدون قید به فناوری تشخیص چهره فراهم نخواهد کرد.

این اقدامات منعکس کننده تلاش‌های فراهم کنندگان خدمات ابری برای کنترل فناوریهای حساس، همزمان با تلاش قانونگذاران اروپایی و آمریکایی برای اعمال محدودیتهای قانونی جامع هستند.

از سال میلادی گذشته، مایکروسافت در حال بررسی این است که آیا سیستمهای تشخیص احساسات در علم ریشه دارند.

سارا بِرد، مدیر محصول گروه اصلی در واحد هوش مصونوعی آزور مایکروسافت در یک پست وبلاگ اعلام کرد: این تلاشها سوالات مهمی را در خصوص حریم خصوصی و عدم توافق نظر بر سر یک تعریف از احساسات و ناتوانی برای تعمیم ارتباط بین حالات چهره و وضعیت احساسی در موارد مورد استفاده، مناطق و گروه‌هایی به وجود آورد.

مشتریان فعلی مایکروسافت پیش از این که دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی که کار آنها تفکیک احساسات، جنسیت، سن، لبخند، موی صورت، مو و آرایش است را از دست بدهند، یک سال زمان خواهند داشت.

سرویس گوگل کلود سال میلادی گذشته ارزیابی مشابهی را انجام داد و ۱۳ احساسات برنامه ریزی شده را از ابزار خود برای خواندن احساسات، حذف کرد و چهار احساس دیگر مانند خوشحالی و اندوه را تحت بازبینی قرار داد. گوگل کلود سرگرم ارزیابی سیستم جدیدی است که حرکاتی مانند اخم کردن و لبخند زدن را بدون نیاز به مرتبط کردن آنها به یک احساس، توصیف می‌کند.

مایکروسافت اعلام کرد مشتریان اکنون باید برای استفاده از سرویسهای تشخیص چهره این شرکت که به افراد امکان می دهد وارد وب سایتها شوند یا قفل در را با اسکن چهره باز کنند، تایید دریافت کنند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

 بر اساس گزارش رویترز، این شرکت از مشتریانش خواست از مواردی که حریم خصوصی را نقض می‌کنند یا عملکرد فناوری دچار مشکل می‌شود مانند شناسایی خردسالان، اجتناب کنند اما به طور روشن این موارد استفاده را ممنوع نکرد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x