برنج برند مازندران

برنج، برند محصول کشاورزی مازندران

پایگاه خبری دنیای برند، سیدمحمود حسینی‌پور «استاندار مازندران» روز سه شنبه در دیدار با معاون وزیر امور خارجه در تهران افزود: مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی از جمله استان هایی است که در مسیر کریدور شمال جنوب قرار دارد و این یک فرصت بسیار بزرگ برای ایران اسلامی است برای برقراری ارتباط با کشورهای cis و کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران، با موقعیت سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر می تواند تا ارزش ۱۰ میلیون تن کالا را در کریدور شمال جنوب انتقال دهد.
وی خاطر نشان کرد: این استان در حال حاضر با ظرفیت های موجود چهار فرودگاه دارد که سه فرودگاه آن فعال است که از این تعداد ۲ فرودگاه دارای مجوز بین المللی است و یک فردوگاه نیز در حال اخذ مجوز است که این ظرفیت ها می تواند در مسیر ترانزیت و تجارت کالا فعال شود.
حسینی پور اضافه کرد: یکی از محوری ترین زنجیره ارزش در مازندران کشاورزی است و مازندران با تولید ۱۴ محصول استراتژیک و مهم مقام نخست در تولید محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد که ارزش زنجیره هر کدام از آنها می تواند اشتغال ایجاد کند.

برنج، برندترین محصول کشاورزی مازندران

مقام عالی دولت در مازندران ادامه داد: به طور شاخص برنج مازندران یکی از برند ترین محصولاتی است که در طول سال ها نیاز داخلی کشور را تامین می کند و هم اکنون از برنج نه تنها بعنوان محصول سبد سفره غذایی بلکه از آن در طول سال های اخیر با مک مراکز دانش بنیاین از طریق صنایع تبدیلی ۱۱ مدل محصولات جدید احصا می شود.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود این میزان تا ۲۰ قلم افزایش یابد و مجوز صادرات برنج اخذ شد و تعرفه های گمرکی آن هم به صفر رسید که نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا می کند.

۱۱.۵ گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می شود

وی افزود: مازندران هم اکنون تولید ۱۱.۵ درصد مرغ کشور را در اختیار دارد و مقام نخست طیور را داریم. مازندران در تامین پروتئین سفید و گوشت مرغ و متعلقات مربوط به آن در کشور نقش مهمی دارد.
وی اضافه کرد: هم کانون ۲ شرکت چینی با مراجعه به تولید کنندگان مازندرانی در ارتباط با واردات پای مرغ به چین در حال مذاکره هستند. این مقام مسوول تصریح کرد: صنایع مرغ مازندران تولیدات متنوعی را برای کشور دارند که هم مصرف داخلی می شود و صادرات آن به کشورهای عربی و همسایه خزر و این آمادگی را داریم تا تولید مرغ را در مازندران تا ۲۵ درصد افزایش دهیم.

خاویار، محوری ترین زنجیره ارزش

وی افزود: یکی از محوری ترین زنجیره ارزش بحث تولید خاویار است. خاویار در مقایسه با نفت ارزش بیشتری دارد و با توجه به وضعیت فعلی نرخ ارز و با محاسبات صورت گرفته یک کیلو خاویار، ۷۵ میلیون تومان ارزش دارد اگر بتوانیم زنجیره تولید خاویار و صنایع تبدیلی آن را در مازندران راه اندازی کنیم مازندران می تواند به یکی از موثرترین زنجیره ارزش در تولید خاویار و تولید آبزیان در استان و حتی کشور باشد.
وی تصریح کرد: در کشور روسیه سالانه پنج میلیارد دلار واردات محصولات آبزیان داریم اگر بتوانیم با فعال کردن بخش خصوصی یک میلیارد دلار را بدست بگیرم تاثیر مثبتی در اقتصاد مازندران دارد.

رتبه ممتاز مازندران در کشاورزی

حسینی پور اضافه کرد: در بحث مرکبات مقام اول تولید مرکبات کشور را در اختیار داریم و مرکبات مازندران مورد علاقه بسیاری از کشورها است. کشورهای روسیه و عربی مشتری مرکبات مازندران هستند و زنجیره ارزش مرکبات نیز هم اکنون نتوانسته جایگاه واقعی خود را پیدا کند. مجموع روماک که در حوزه سورتینگ و صادرات مرکبات فعال است توانست مجوز بهداشت صادرات به چین و روسیه را اخذ کند و سال گذشته نخسیتن محصول وارد بازار چین شد و امسال بازار چین را در اختیار داریم.
وی اضافه کرد: زنجیره مرکبات در مازندران زنجیره مهمی است و صنایع تبدیلی مرکبات نیز می تواند تاثیر گذار باشد که البته در این بخش ناملایماتی داریم و این زنجیره نقص دارد که باید رفع شود و در ارتباط با برنج هم نقص داریم که اقدمات انجام دادیم تا با کمک بخش خصوصی ماندران را صادرات محور کنیم.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x