images 1675681570 63e0df22e22fb 660x330 - بررسی چهار سبک پرطرفدار طراحی و ساخت ویلا

بررسی چهار سبک پرطرفدار طراحی و ساخت ویلا

پایگاه خبری دنیای برند، اگر قصد خرید یا ساخت یک ویلا را داشته باشید، مطمئنا یکی از دغدغه های شما این است که چه سبکی را برای طراحی، ساخت ویا خرید ویلای مد نظر خود انتخاب کنید.

می‌توان گفت که سبک‌های بسیار زیادی برای طراحی و ساخت ویلا وجود دارد؛ اما در کشور ما عمدتا دو سبک کلاسیک و مدرن هستند که طرفداران زیادی دارند که در طراحی و ساخت ویلا مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقاله قصد داریم به سبک‌های طراحی ویلا و ویژگی‌های هرکدام بپردازیم. اگر قصد ساخت یک ویلا یا خرید آن را دارید، اما در رابطه با این سبک ها هیچ اطلاعاتی ندارید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا متناسب با سلیقه خود سبک ویلای مد نظرتان را انتخاب کنید.

انواع سبک های معماری مورد استفاده در ساخت یک ویلا

سبک‌های معماری که در ساخت یک ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار زیاد هستند. اگر بخواهیم هر کدام از این سبک ها را به صورت کامل توضیح دهیم، زمان زیادی احتیاج است و احتمالا از حوصله شما ما خارج است. در ادامه به صورت مختصر هر کدام از این سبک معرفی خواهیم کرد.

  • طراحی و ساخت ویلا به سبک روستیک

این سبک از معماری در طراحی ویلا برای افرادی مناسب است که علاقه بسیار زیادی به طبیعت دارند و تعامل با طبیعت یکی از اهداف آنها از خرید و ساخت ویلا است. سبک روستیک برگرفته از زندگی ییلاقی است و تمام تلاش معمار در این سبک این است که از مصالح عمومی مانند چوب استفاده شود تا آن حس نزدیکی به طبیعت به ساکنان ویلا القا شود.

  • images 1675682436 63e0e2845698b - بررسی چهار سبک پرطرفدار طراحی و ساخت ویلاطراحی و ساخت ویلا به سبک مدرن

در سبک مدرن همه‌ چیز به ساده‌ترین شکل طراحی و اجرا شده و از هر گونه اغراق در طراحی جلوگیری می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک مدرن در طراحی ویلا استفاده از خطوط افقی و عمودی است. در این سبک از اشکال هندسی مستطیل و مربع استفاده می‌شود، به هیچ عنوان از تقارن چه در نما چه در پلان استفاده نمی شود. هزینه طراحی و اجرای ویلای مدرن بسیار کمتر از ویلای کلاسیک است، به همین علت است که با ویلای مدرن می‌توان با کمترین هزینه، مالک ویلایی بروز و کاملا منحصر به فرد شد.

از دیگر ویژگی‌های ویلا مدرن استفاده از بازشوهای زیاد است که ارتباط با فضای بیرون ویلا را  می‌کند و همین موضوع شیشه را تبدیل به یکی از متریال‌های اصلی در سبک مدرن کرده است. در رابطه با متریال‌های مورد استفاده در سبک مدرن باید به این موضوع اشاره کرد که می‌توان تا ۴ متریال را در این سبک مورد استفاده قرار داد با توجه به این که این متریال‌ها باید در تناسب با یکدیگر باشند.

  • طراحی و ساخت ویلا به سبک مینیمال

در سبک مینیمال نیز مانند سبک مدرن، سادگی اولویت است. شاید بتوان سبک مینیمال در طراحی ویلا را نزدیک‌ترین سبک به سبک مدرن دانست. تفاوت دو سبک مینیمال و مدرن در این است که در سبک مینیمال از یک متریال معمولاً به رنگ سفید استفاده می‌شود، اما در سبک مدرن همانطور که اشاره کردیم، امکان استفاده همزمان از دو تا چهار متریال وجود دارد.

  • طراحی و ساخت ویلا به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک سبکی است که به واسطه تزیینات بسیار و جزئیات پیچیده شناخته می‌شود. این سبک، سبکی تجملاتی و لوکس است و برای افرادی مناسب است که از بودجه کافی برخوردار هستند و توانایی مالی لازم را برای خرید یا ساخت ویلای پر کاری مانند ویلای کلاسیک دارند.

از اصول ویلای کلاسیک می‌توان به استفاده از تقارن در نما و پلان، همچنین استفاده از خطوط منحنی اشاره کرد. ویلا کلاسیک به صورت تک متریال اجرا می‌شود و  اجرای آن با مصالح گران قیمتی مانند سنگ صورت می‌گیرد. سبک کلاسیک در نمای ساختمان‌های لوکس بسیار زیادی دیده می‌شود، اما استفاده از آن در یک ویلا، جلوه ای مانند یک قصر با شکوه و یک عمارت دارد.

  • images 1675682342 63e0e226ccf21 - بررسی چهار سبک پرطرفدار طراحی و ساخت ویلاطراحی و ساخت ویلا به سبک رومی

سبک رومی نیز مانند کلاسیک به عنوان یکی از سبک های پرکار معماری شناخته می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این سبک تنها در کشور ما در مورد استقبال واقع شده و در طراحی نمای ساختمان ها به کار برده می‌شود. در طراحی ویلا به سبک رومی نیز مانند کلاسیک تزیینات بسیار زیادی وجود دارند، اما میزان استفاده از این تزئینات در سبک رومی بسیار بیشتر از ویلای کلاسیک است. در سبک رومی از المان‌های روم و یونان باستان نیز در این سبک استفاده می‌شود.

کلام آخر

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، در این مقاله به بررسی انواع سبک‌های طراحی و ساخت ویلا پرداختیم. در صورتی که در رابطه با هر کدام از این سبک‌ها سوالی دارید می‌توانید به وبسایت نمادیزاین مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x