گزارش سال 1401 برند تپسل

گزارش سال ۱۴۰۱ برند تپسل

پایگاه خبری دنیای برند، گزارش سال ۱۴۰۱ برند تپسل منتشر شد.

تپسل که یک شبکه هوشمند تبلیغات دیجیتال است، به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا انواع تبلیغات خود، از بنری گرفته تا ویدیویی، را درون اپلیکیشن‌ها و سایت‌های پرمخاطب نمایش دهند و از سوی دیگر به توسعه‌دهندگان ایرانی کمک می‌کند تا از طریق نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن و وبسایت، به درآمد قابل توجهی دست یابند. تعداد بالایی از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های برتر و پرمخاطب ایران که دارای اعتبار زیادی هستند، برای نمایش تبلیغات با تپسل همکاری می‌کنند. در سال گذشته تعداد کل ناشران تپسل به عددی بالای ۱۴۰ هزار وبسایت و اپلیکیشن رسید؛ همچنین تعداد کل تبلیغ دهندگان در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار برند بوده است.

آمار ارائه شده در گزارش سالانه تپسل بر اساس داده‌های مربوط به بیش از ۵۲۰ میلیارد نمایش تبلیغات به بیش از ۷۲ میلیون کاربر فعال ماهانه در طول سال ۱۴۰۱ است. در ادامه برخی از بخش‌های این گزارش را با هم مرور می‌کنیم:

حجم نمایش تبلیغات تپسل در سال گذشته

در سال گذشته میزان ایمپرشن ثبت شده برابر با ۵۲۰ میلیارد بوده که معادل ۱۶ نمایش در روز به ازای هر ایرانی است. همچنین میزان ایمپرشن ماهانه در سه سال متوالی منتهی به ۱۴۰۱ به شرح ذیل بوده است:

سال ۹۹: ۲۳ میلیارد ماهانه
سال ۱۴۰۰: ۳۶ میلیارد ماهانه
سال ۱۴۰۱: ۴۳ میلیارد ماهانه

Report of 1401 Brand Tapsel 1 - گزارش سال 1401 برند تپسل
حجم نمایش تبلیغات تپسل در سال گذشته

دانلود گزارش سال ۱۴۰۱ برند تپسل

وضعیت تبلیغ دهندگان در صنایع مختلف

نمودار زیر بیانگر این است که در هر صنعت چه تعداد کسب‌وکاری با تپسل همکاری می‌کنند. برای مثال در صنعت حمل و نقل تعداد برند کمتری تبلیغات انجام می‌دهند اما هزینه کرد بیشتری دارند. همچنین این نمودار میزان ایمپرشن در صنایع مختلف را نیز نشان می‌دهد و معمولا ایمپرشن بیشتر رابطه مستقیم با هزینه کرد دارد.

تاثیر مناسبت‌ها و رویدادها بر تعداد نمایش تبلیغات

نمودار زیر میزان تغییرات نمایش را در ماه‌های مختلف نشان می‌دهد.

Report of 1401 Brand Tapsel 0 1 - گزارش سال 1401 برند تپسل
تاثیر مناسبت‌ها و رویدادها بر تعداد نمایش تبلیغات

به طور معمول سالانه، ادورتایزرها ماه انتهایی از فصل‌های بهار، تابستان و پاییز را برای ماکزیمم کردن فعالیت‌های تبلیغاتی خود انتخاب می‌کنند؛ دلایل این انتخاب را می‌توان به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

  • خرداد ماه به دلیل پایان ترم‌های دانشگاه‌ها و مدارس از یک سو و بازی‌هایی انتهایی لیگ‌های معتبر فوتبال از سوی دیگر، بهترین موقع برای انجام تبلیغات و استفاده از این رویدادها می‌باشد.
  • شهریور ماه به دلیل مناسبت های بازگشت به مدرسه و دانشگاه و همچنین وارد شدن به شش ماه دوم سال که معمولاً پرتکاپوتر از شش ماه اول می باشد برندها شروع به ایجاد ارتباطات بیشتر برای بهره برداری در پاییز و زمستان می کنند. اما سال گذشته به دلیل تغییر شرایط سیاسی و اجتماعی، بسیاری از کمپین ها لغو شدند و بودجه تبلیغاتیشان را تا آذر ماه هزینه نکردند.
  • آذر ماه که همواره بهترین ماه برای صنعت تبلیغات دیجیتال بود، این بار سال متفاوتی را تجربه کرد. به دلیل بازگشت ادورتایزرها برای اجرای برنامه های تبلیغاتی بعد از دو ماه سکوت و همچنین وجود رویداد ویژه جام جهانی و رویدادهای مهم بلک فرایدی و شب یلدا در این ماه، مجدد توانست جزء بهترین ماه های سال برای تبلیغات انتخاب شود اما اختلالات اینترنتی سبب شد به ماکزیمم ظرفیت خود مطابق پیش بینی ها نرسد.
  • و اما زمستان همواره رویه متفاوتی در پیش می گیرد؛ چرا که بسیاری از عموم مردم مایلند خرید های عید خود را در دی و بهمن انجام دهند و تبلیغ کنندگان نیز به خوبی از این رفتار آگاهند. از همین رو و همچنین برای اینکه حجم ارسال بار و ارائه خدمات خود در روزهای آخر سال را قابل مدیریت تر نمایند بیشتر حجم پروموشن خود را به این دو ماه منتقل می کنند. هر چند دی ماه سال گذشته باز هم متفاوت تر از همیشه عمل کرده و با اینکه معمولاً نسبت به آذر ماه افت می کرد اما به دلایلی که بالاتر و به دلیل وقفه دو ماهه مطرح شد، توانست حجم بیشتری از تبلیغات را ازآن خود کند.

ترین‌های تپسل در سال ۱۴۰۱

طبق گزارش سالانه تپسل، در سال گذشته بیشترین حجم نمایش انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از ۷۳ میلیارد، بیشترین کلیک انجام شده برای یک تبلیغ دهنده بیش از ۳۸ میلیون، بیشترین نصب انجام شده برای یک ادورتایزر بیش از ۱.۵ میلیون نصب، بیشترین تعداد محتوای تبلیغاتی ساخته شده برای یک ادورتایزر بیش از ۵هزار محتوا و بیشترین قیمت کلیک ۳۰ هزار تومان بوده است که این قیمت در جام جهانی فوتبال و روز بازی ایران-ولز توسط مشتری ست شده است.

دانلود گزارش سال ۱۴۰۱ برند تپسل

همچنین ببینید

1401 report of Tipax brand 310x165 - گزارش سال 1401 برند تیپاکس

گزارش سال ۱۴۰۱ برند تیپاکس

پایگاه خبری دنیای برند، گزارش سال ۱۴۰۱ برند تیپاکس منشر شد. تیپاکس در سال ۱۴۰۱، …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x