سامانه جامع تجارت

ثبت اطلاعات صحیح تولید و توزیع در سامانه جامع تجارت برای جلوگیری از تخلفات است

پایگاه خبری دنیای برند، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در راستای ساماندهی بازار محصولات پتروشیمی طی هماهنگی به‌عمل‌آمده با اتحادیه سراسری تعاونیهای تأمین نیاز صنایع پایین ‏دستی، کلیه تعاونیهای مذکور مکلف شدند اطلاعات توزیع اعضای زیر مجموعه خود را از ابتدای مهرماه سال جاری در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند.

عباس تابش در نهمین نشست سامانه جامع تجارت و انبارها که با حضور روسای انجمنهای کالاهای هدف برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت ثبت شفاف از مرحله سفارش تا توزیع کالا در مراکز فروش در سامانه جامع تجارت خاطر نشان کرد: کلیه مجتمع های تولیدکننده محصولات پتروشیمی دارای مجوز خوراک از سوی شرکت‏ ملی‏ صنایع ‏پتروشیمی و یا فاقد مجوز مذکور، می ‏بایست اطلاعات تولید، موجودی، مصرف، توزیع داخلی و فروش صادراتی کالای خود را براساس شناسه‏ های اختصاصی در سامانه جامع تجارت ثبت کرده و در مقابل خریداران محصولات مذکور نیز مکلف به ثبت عملکرد خود در این سامانه می‏ باشند.

وی ادامه داد: بنابراین چنانچه واحدهای تامین‏ کننده و مصرف ‏کننده زنجیره صنعت پتروشیمی، از تکلیف فوق امتناع یا خلاف واقع اظهار نمایند، این امر به منزله تخلف تلقی شده و برابر قانون با واحد متخلف و یا فرد خاطی برخورد می ‏شود.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه تصریح کرد: در این نشست مقرر شد پیرامون مسائل و مشکلات بوجود آمده برای عاملین و نمایندگی های فروش شرکت های تولیدکننده روغن موتور در انتقال به واحدهای خرده فروشی و مراکز تعویض روغن در سطح کشور به دلیل نداشتن کد نقش در سامانه جامع تجارت، تمهیدات لازم و موثر اندیشیده شود.

تابش فروش کالا به فعالین فاقد کد نقش را ممنوع و عرضه آن را مشمول عرضه خارج از شبکه اعلام و تاکید کرد: در صورت عدم انجام این تکلیف قانونی، علاوه بر عدم امکان عرضه کالا با متخلفین براساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می‌شود.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با توجه به اضطرار و الزامات شدت بخشیدن به تحقق سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت به عنوان بخشی از مبارزه سیستمی با همه فعل و انفعالات و تحرکات مخفی و غیرقانونی در شبکه توزیع، باید زمینه تسهیل و تسریع اجرای این سامانه را سرعت بخشید تا از تخلفات گرانفروشی، احتکار و عرضه خارج از شبکه جلوگیری شود.

لازم بذکر است در این جلسه انجمن ها و نیز تولیدکنندگان، برنامه های پیشنهادی، رئوس و الزامات مورد نیاز برای اجرایی شدن هر چه سریعتر سامانه جامع تجارت را ارائه نموده و به تشریح برنامه ها و فعالیتهای خود در این راستا پرداختند.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240414152538919 310x165 - سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

در نشست اخیر کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق ایران که با حضور معاون اداره بررسی و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی برگزار شد، تداوم سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در سال جدید که قرار است در آن شاهد جهش تولید باشیم به عنوان یک مانع جدی در مسیر تحقق شعار سال مطرح شد.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x