خودرو

رتبه‌بندی بهترین برند‌های خودرویی سال ۲۰۲۰

پایگاه خبری دنیای برند،کانسومر ریپورتز هرساله با انجام آزمون‌های مختلف و نظرسنجی‌های گوناگون، بهترین و بدترین برند‌های خودرویی را اعلام می‌کند. برای رتبه‌بندی برندها، میانگین امتیازات هر محصول موردِ آزمایش از هر برند، ملاک قرار می‌گیرد. یک برند باید حداقل دو مدل آزمایش‌شده داشته باشد تا در این لیست جای گیرد. امتیازات کلی خودرو‌ها بر اساس چهار آیتم اصلی شامل تست جاده‌ای، قابلیت اطمینان، رضایت مالک و ایمنی داده می‌شود.

در آیتم اول، روی خودرو‌ها بیش از ۵۰ تست جاده‌ای مختلف انجام می‌شود. قابلیت اطمینان بر اساس مشکلاتی که توسط اعضای کانسومر ریپورتز گزارش می‌شود سنجیده می‌شود. در رضایت مالکین بررسی می‌شود که آیا دوباره همان خودرو را خریداری می‌کنند و آیتم ایمنی هم شامل نتایج آزمایش‌های تصادف و ویژگی‌های ایمنی پیشرفتهٔ استاندارد در خودرو‌ها می‌شود.

در رتبه‌بندی برند‌های امسال، پورشه با دو رتبه صعود، به صدر جدول رسیده و برترین برند خودرویی سال ۲۰۲۰ لقب گرفته است. پس از پورشه، جنسیس در جایگاه دوم قرار گرفته و سوبارو هم رتبهٔ سوم را به خود اختصاص داده است. مزدا، لکسس، آئودی، هیوندای، ب‌ام‌و، کیا و مینی هم دیگر برند‌های برتر از بین کل ۳۳ برند هستند. برند‌های برتر در این رتبه‌بندی از نتایج برجسته‌ای در آزمون‌های جاده‌ای، قابلیت اطمینان و نظرسنجی در مورد رضایت مالکین برخوردار هستند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

به همین دلیل، کانسومر ریپورتز خرید همهٔ محصولات پورشه، جنسیس و مزدا را توصیه می‌کند، اما سوبارو به دلیل پایین بودن قابلیت اطمینان سدان WRX مشمول این توصیهٔ کلی نمی‌شود. در بررسی‌های امسال همچنین تسلا به دلیل بهبود قابلیت اطمینان سدان‌های مدل S و مدل ۳، بیشترین پیشرفت را داشته است.

قعر جدول رتبه‌بندی برند‌های کانسومر ریپورتز، اما بدون تغییر باقیمانده و همچنان فیات آخرین رتبه را به خود اختصاص داده و میتسوبیشی و جیپ هم بالای آن جای گرفته‌اند. لندروور، کادیلاک، جگوار، آلفارومئو و جی‌ام‌سی هم از دیگر برند‌های قعر جدول هستند. از این برند‌ها مجموعاً ۳۶ مدل مختلف مورد آزمایش قرار گرفته که از بین همهٔ آن‌ها کانسومر ریپورتز فقط یک مدل یعنی جیپ چروکی را برای خرید توصیه می‌کند.

در این بررسی‌ها، اما کانسومر ریپورتز علاوه بر رتبه‌بندی برندها، ۱۰ خودروی برتر در کلاس‌های گوناگون را هم انتخاب می‌کند. این‌ها خودرو‌هایی هستند که کانسومر ریپورتز خرید آن‌ها را در هر کلاس توصیه می‌کند. امسال در این بخش تویوتا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است، زیرا از بین ۱۰ خودروی برتر هر کلاس، در چهار کلاس محصولات این شرکت انتخاب شده‌اند و در یک کلاس هم لکسس برترین بوده است.

2295876 781 300x239 - رتبه‌بندی بهترین برند‌های خودرویی سال ۲۰۲۰

طبق اعلام کانسومر ریپورتز، تویوتا کرولا بهترین خودروی کوچک، سوبارو فورستر بهترین کراس‌اوور کوچک، تویوتا پریوس بهترین خودروی هیبریدی، سوبارو لگاسی بهترین سدان میان سایز، تویوتا آوالون بهترین سدان بزرگ، کیا تلوراید بهترین کراس‌اوور فول سایز، هوندا ریج‌لاین بهترین پیکاپ کامپکت، لکسس RX بهترین کراس‌اوور میان سایز، تویوتا سوپرا بهترین خودروی اسپرت و تسلا مدل ۳ بهترین خودروی الکتریکی بازار هستند.

منبع: خبرگذاری اقتصادی ایران

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *