openai 4584 660x330 - OpenAI؛ خالق چت‌جی‌پی‌تی، بزرگترین تهدید برای بشریت؟

OpenAI؛ خالق چت‌جی‌پی‌تی، بزرگترین تهدید برای بشریت؟

محققانی که زمانی در ساخت چت‌جی‌پی‌تی نقش داشتند، اکنون معتقدند که این شرکت با بی‌توجهی به ایمنی هوش مصنوعی، بزرگترین تهدید برای بشریت است.

به گزارش توسعه برند به نقل از فارس، محققان سابق شرکت اپن‌ای‌آی پس از مخالفت این شرکت با لایحه ایمنی هوش مصنوعی، نسبت به آسیب فاجعه بار آن هشدار دادند.
دو محقق سابق شرکت اپن‌ای‌آی در مورد مخالفت این شرکت با «SB 1047»، لایحه‌ای پیشنهادی در کالیفرنیا که پروتکل‌های ایمنی سخت‌گیرانه‌ای را در توسعه هوش مصنوعی اجرا می‌کند هشدار دادند.کارمندان سابق در نامه‌ای نوشتند که مخالفت اپن‌ای‌آی با این لایحه ناامیدکننده است.
آنها نوشتند: ما به اپن‌ای‌آی پیوستیم زیرا می‌خواستیم ایمنی سیستم‌های هوش مصنوعی فوق‌العاده قدرتمندی که این شرکت در حال توسعه آن است را تضمین کنیم.
اما استعفا دادیم زیرا اعتمادمان را از دست دادیم که بتواند سیستم‌های هوش مصنوعی خود را ایمن، صادقانه و مسئولانه توسعه دهد.به گفته آنها هوش مصنوعی بدون اقدامات ایمنی کافی، خطرات قابل پیش‌بینی برای عموم ایجاد می‌کند.این دو محقق با استناد به شهادت آلتمن در کنگره، خواستار مداخله دولت شدند و نوشتند: سم آلتمن، مدیرعامل اپن‌ای‌آی، بارها و علناً از مفهوم مقررات هوش مصنوعی حمایت کرده، اما وقتی مقررات واقعی روی میز است، با آن مخالفت می‌کند.
لایحه SB 1047 نشان می‌دهد که بحث در مورد مقررات هوش مصنوعی به یکی از مهم‌ترین مباحث در دنیای فناوری تبدیل شده است. با توجه به سرعت پیشرفت هوش مصنوعی، نیاز به ایجاد قوانین و مقررات مناسب برای مدیریت این فناوری احساس می‌شود.
به نقل از بیزینس‌اینسایدر، اپن‌ای‌آی گفته که معتقد است این لایحه با وجود برخی نکات مثبت، به اندازه کافی جامع نیست و می‌تواند به جای بهبود ایمنی، مانع پیشرفت در این حوزه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *