شبیه ساز پرواز

سبک جدید آموزش خلبانی هواپیما با فناوری شبیه ساز پرواز

پایگاه خبری دنیای برند، استفاده از فناوری ای به نام شبیه ساز پرواز باعث شده علاقمندان رشته خلبانی به رویای پرواز دست پیدا کنند.

شبیه ساز پرواز چیست؟

شبیه ساز پرواز دستگاه یا نرم افزاری است که از آن استفاده های آموزشی و تفریحی می شود ، این نرم افزار شرایط پرواز و اتفاقاتی که در آن می افتد را به بهترین شکل شبیه سازی می کند و افراد می توانند با بهره گیری از این شرایط خلبانی را چه به صورت تفریحی چه به صورت حرفه ای دنبال کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره  نرم افزار شبیه ساز پرواز شما را به خواندن ادامه ای مطلب دعوت می کنیم.

مزیت های شبیه ساز پرواز چیست؟

شبیه ساز پرواز هم برای اهداف آموزشی و هم برای تفریح استفاده می شود این وسیله به دلیل اینکه بسیار به واقعیت نزدیک است ، کمک می کند که شخص در حال پرواز بیشتر با جزئیات هواپیما درگیر شود و یاد بگیرد.

اما در کنار این ها مزایای اقتصادی ، امنیتی و حفاظت از محیط زیست را نیز دارد ،ضمن اینکه شبیه ساز پرواز بازی ای است که جنبه ی تحقق رویا دارد و مخاطبان زیادی را به خودش جذب کرده .  برای اطلاع از مزایای شبیه ساز پرواز شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می کنیم.

 

تفریح با شبیه ساز پرواز

برای علاقه مندان خلبانی که به دنبال تفریحی مرتبط با پرواز هستند یکی از بهترین گزینه شبیه ساز پرواز است زیرا هیجانی که در طول انجام این بازی به دست می آورند بسیار ستودنی است همچنین این بازی برای تمام گروه های سنی مناسب می باشد.

آموزش با شبیه ساز پرواز

یکی از مهم ترین مزایای شبیه ساز پرواز آموزش است ، هم اکنون در مدارس آموزش رشته خلبانی از این نرم افزار برای شبیه سازی فضای پرواز و آموزش فرایند های کنترل هواپیما استفاده می شود زیرا این نرم افزار از لحاظ  اقتصادی به صرفه تر است و وانشجویان نیاز نیست برای تمرین و انجام ساعت های پروازی ، هزینه زیادی پرداخت کنند.

 

مزایای اقتصادی شبیه ساز پرواز چیست؟

دانشجویان رشته خلبانی برای قبولی در برخی درس های عملی نیاز به پرواز با هواپیما دارند که با ورود شبیه ساز پرواز به این صنعت مبلغ قابل توجهی از این هزینه ها کاسته شده است اما ابن به این معنی نیست که تمام پرواز های دانشجو با این نرم افزار یا دستگاه انجام می شوند زیرا یک دانشجوی خلبانی برای خلبان شدن حتما باید با هواپیمای واقعی پرواز کند

 

امنیت با شبیه ساز پرواز

با استفاده از شبیه ساز پرواز دیگر نیاز به نگرانی درباره امنیت نیست زیرا جان کسی در اختیار خلبان یا دانشجو نیست و شخص به راحتی می تواند تمرین کند و حتی گاهی سقوط کند و از ایرادات پرواز خود درس بگیرد

انواع شبیه ساز پرواز

شبیه ساز های پرواز به دو صورت غیر حرفه ای و حرفه ای هستند ، برای اطلاع از جزئیات آن به خواندن این مطلب ادامه دهید.

 

شبیه ساز پرواز غیر حرفه ای

این نوع از شبیه ساز ها بیشتر جنبه سرگرمی و بازی دارند و محیط آن ها با جزئیات دقیق شبیه سازی نشده اند

 

شبیه ساز پرواز حرفه ای

شبیه ساز پرواز حرفه ای بیشتر برای آموزش و فعالیت های حرفه ای کاربرد دارد و کمتر برای بازی و سرگرمی استفاده می شود ، محیط این نرم افزار با جزئیات بیشتری طراحی شده است تا مخاطب بتواند با آن ارتباط بهتری بگیرد و حس کند یک هواپیمای واقعی را خلبانی می کند.New style of airplane pilot training with flight simulator technology 01 - سبک جدید آموزش خلبانی هواپیما با فناوری شبیه ساز پرواز

بهترین نرم افزار های شبیه ساز پرواز کدامند؟

نرم افزار های شبیه ساز پرواز در انواع مختلف و برای سیستم های مختلف طراحی شده اند که بهترین آنها برای کامپیوتر است اما برای سایر سیستم های عامل این نرم افزار در دسترس است از جمله اندروید و آی او اس و …

این را هم در نظر داشته باشید که نرم افزار های شبیه ساز برای موبایل بیشتر جنبه ی سرگرمی دارند و نمی توان از آنها برای فعالیت های حرفه ای استفاده کرد. در ادامه لیستی از بهترین نرم افزار های شبیه ساز پرواز با جزئیات آنها برای شما توضیح می دهیم پس با ما همراه باشید.

 

 

شبیه ساز پرواز FSX

 

بازی FS X امکان کنترل چندین هواپیما که با جزئیاتی عالی طراحی شده‌اند  را به شما می‌دهد. همچنین حین هدایت هواپیماها ممکن است با تغییرات آب و هوایی مواجه شوید که نشان از پیاده سازی آب و هوای پویا در این بازی دارد. خلبانی تنها نقشی نیست که می‌توانید در این بازی بر عهده بگیرید و علاوه بر آن قادر به ورود به برج مراقبت و کنترل خطوط هوایی نیز خواهید بود.جزئیات محیط پرواز، فرودگاه‌ها و شهرها نیز به خوبی در FS X پیاده‌ سازی شده است.

در FS X هم می‌توانید در مأموریت‌ها شرکت کرده و هم می‌توانید در یک جهان آزاد به هدایت هواپیماهای محبوب خود بپردازید. شما می‌توانید با انتخاب هواپیمای دلخواه خود بین بیش از ۲۴ هزار فرودگاه تعبیه شده در بازی به رفت و آمد و پرواز بپردازید. بازی دارای دو نسخه استاندارد و لوکس است که نسخه استاندارد دارای ۱۸ هواپیما و نسخه لوکس دارای ۲۴ هواپیما است. تعداد فرودگاه‌ها و شهرها نیز در نسخه لوکس بیشتر است.

شبیه ساز پرواز X plane ۱۱

در این نرم افزار که  شامل ۱۳ هزار فرودگاه است و واقعی ترین شبیه ساز پرواز آماتور شناخته می شود مخاطب می تواند تغییرات آب و هوا ، بادهای جانبی و یا حتی از کار افتادن سیستم های هواپیمایی را تجربه کند.

نرم افزار Xplain۱۱ به قدری به واقعیت نزدیک است که حتی حرکت ماشین ها و هواپیما های داخل باند فرودگاه در آن مشاهده می شود.

شبیه ساز پرواز microsoft flight simulator ۲۰۲۰

 

شبیه ساز مایکروسافت از لحاظ گرافیکی بسیار قدرتمند است و تمام نقشه ها و اجسام با جزئیات در آن پیاده سازی شده،علاوه بر آن بیش از ۲۴ هزار فرودگاه و ۲۸ شهر و ۱۸ هواپیما را کاملا مشابه با واقعیت شبیه سازی کرده است.

مخاطب در این بازی می تواند هم خلبان و هم کمک خلبان باشد یا حتی در نقش یک کنترل کننده ترافیک هوایی ظاهر شود و آموزش ببیند، این نرم افزار برای سیستم های کامپیوتری و دستگاه های بازی ایکس  باکس طراحی شده است.

 

شبیه ساز پرواز Perpar3D

شبیه ساز پرواز Perpar3D یا به اختصار P3D  شبیه سازی است که بر اساس بازی FSX ساخته شده و از آن برای آموزش خلبانی در مدارس هوانوردی و آموزش به پرسنل نظامی استفاد می شود این شبیه ساز پرواز از کیفیت خوبی برخوردار است و طرفداران خاص خودش را دارد

 

دانلود شبیه ساز پرواز

حتما تاکنون به نرم افزار شبیه ساز پرواز بسیار علاقه مند شده اید ، شما برای دانلود شبیه ساز پرواز می توانید به سایت اسکایتو که لینک آن در زیر این صفحه قرار دارد مراجعه کنید

 

منبع: گروه هوانوردی اسکایتو

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *