رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران

پیام رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران

پایگاه خبری دنیای برند، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، به مناسبت بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات بر عزم دولت در توسعه صادرات غیر نفتی تاکید کرد.

به گزارش شاتا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، متن این پیام به شرح زیر است:
جهانی شدن در پی انقلاب ارتباطات و ایده تقسیم کار جهانی تأثیرات عمیقی بر تجارت جهانی داشته به گونه ای که شرایط حضور بنگاه ها در بازارهای بین المللی نیز دستخوش دگرگونی شده است. در این میان با توجه به پیچیده شدن جریان تولید کالا و خدمات در سایه سرمایه و تکنولوژی، عبور از صادرات تک محصولی و خام فروشی و حرکت به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر به منظور حضور مثمر ثمر در فرآیند تولید جهانی ضروری می نماید.
با این وصف، و در حالی که دنیا با پیامدهای همه گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده و تجارت جهانی نیز با تاثیرپذیری از آن رکود قابل ملاحظه ای را تجربه میکند، غیورمردان و شیر زنان کشوری در استراتژیک ترین منطقه جهان، علیرغم تهدیدها و تحریم های بین المللی به فتح بازارهای جهانی و ارتقای جایگاه کالاها و خدمات ایرانی در چرخه تجارت بین الملل همت گماشته و در پرتو رهنمودهای مقام عظمای ولایت در شاهراه اقتصاد مقاومتی طی طریق میکنند.
بدون شک دستیابی به جایگاه در شأن کالاها و خدمات ایرانی در دل بازارهای دنیا و در فرآیند تجارت جهانی در گرو تلاشهای بی وقفه صادرکنندگان و فعالان تجاری در بحبوحه جنگ اقتصادی بوده و از این رو هرسال، ۲۹ مهرماه در آیین بزرگداشت روز ملی صادرات، با صادرکنندگان در راستای آرمانهای والای ایران اسلامی در مسیر توسعه همه جانبه، به ویژه اقتصادی، تجدید پیمان میکنیم.
عزم دولت سیزدهم در توسعه صادرات غیر نفتی در برنامه ریزی برای تنوع بازارهای هدف، اهتمام به ایجاد و تقویت زیر ساختهای صادراتی و حمایت از صادرکنندگان تبلور یافته و توجه به مقوله دیپلماسی اقتصادی از رویکردهای اصلی محسوب میشود که شاهد این مدعا، عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای در بدو فعالیت دولت است.
سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور در کسوت اولویت‌گذار، تنظیم‌گر، تسهیل‌گر و ناظر، در کنار صادرکنندگان که نقش آفرینان و جهادگران این عرصه هستند میتواند به اهداف توسعه ای کشور دست یابد.
در پایان، ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و ولادت رسول مهربانی ها، حضرت محمد مصطفی (ص)، بر خود لازم میدانم سپاسگزار و قدردان تلاش های بی دریغ صادرکنندگان و فعالان اقتصادی کشور باشم، امید است در پرتو الطاف امام هشتم، علی بن موسی الرضا (ع) در خدمتگزاری و آبادسازی ایران اسلامی توفیق چشمگیری داشته باشیم.

علیرضا پیمان‌پاک
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران

همچنین ببینید

Img20191211092525637 310x165 - 5 مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

۵ مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

مونیکا اشنیتزر استاد گروه اقتصاد تطبیقی دانشگاه لودویگ مونیخ (LMU) و رئیس شورای تخصصی اقتصاد …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x