شهرستان ملایر در سه سال گذشته موفق به کسب دو برند جهانی

ملایر در سه سال گذشته موفق به کسب دو برند جهانی شد

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان ملایر در سه سال گذشته موفق به کسب دو برند جهانی شد که به کمتر شهری در دنیا این برندها تعلق می‌گیرد اما در کنار آنها باید صنایع جانبی و توسعه این صنایع به خوبی ایجاد شود.

استاندار همدان از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سامن خبر داد و بیان کرد: در صورت ایجاد این منطقه، تحول عظیمی در جنوب شهرستان ایجاد می‌شود و اعتباری برای شروع عملیات آماده سازی منطقه تخصیص یافته است.

سید سعید شاهرخی شامگاه روز دوشنبه ۲۲ شهریور ماه در دیدار با علماء و روحانیون شهرستان ملایر ضمن قول پیگیری مشکلات حوزه‌های علمیه در شهرستان، اظهار کرد: هر سال حدود سه تا چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در اختیار حوزه‌های علمیه سطح استان قرار می‌گیرد ضمن اینکه ما از مشکلات و وضعیت سخت حوزه‌ها مطلع هستیم و تا جایی که امکان داشته باشد، این مشکلات را پیگیری و رفع خواهیم کرد.

شاهرخی ادامه داد: ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های جاری بین حوزه‌های علمیه شهرستان ملایر متناسب با نیازشان توزیع خواهد شد.

وی در بخش دیگری ایجاد فضایی برای حرکت به نفع مردم را مهم‌ترین اولویت در سراسر استان دانست و مطرح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، ما همیشه به دنبال ایجاد فضایی بودیم که با همدلی و دوری از حواشی بتوان به مردم خدمت کرد و در انتخاب فرمانداران شهرستان‌ها نیز دوری از حواشی و خدمت خالصانه را اولویت قرار دادیم.

شاهرخی ضمن اشاره به انتخاب فرماندار ویژه ملایر بعنوان فرماندار برتر کشوری، گفت: حاشیه‌هایی که سودی برای مردم ندارد را دنبال نکردیم تا سرمایه و وقت مردم تلف نشود و خوشبختانه نتیجه آن ایجاد همدلی بین مسئولان استانی و شهرستانی بود.

وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های عمرانی و اشتغال در سطح استان و نیز در شهرستان ملایر، استان همدان نسبت به دیگر استان‌ها، شاخص‌های رو به رشدی داشته است.

استاندار همدان به سند سه ساله راهبردی تدوین شده استان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تیمی مشغول تدوین اهداف راهبردی پنج سال آینده استان همدان هستند چرا که تدوین برنامه راهبردی به ما کمک می کند دچار روزمرگی نشویم.

شاهرخی اضافه کرد: خوشبختانه اغلب شاخص‌های سند راهبردی سه ساله با درصد بالا در شهرستان ملایر محقق شده است.

وی ضمن اشاره به دو برند جهانی انگور و مبلمان منبت شهرستان ملایر، مطرح کرد: شهرستان ملایر در سه سال گذشته موفق به کسب دو برند جهانی شد که به کمتر شهری در دنیا این برندها تعلق می‌گیرد اما در کنار آنها باید صنایع جانبی و توسعه این صنایع به خوبی ایجاد شود.

شاهرخی اجرای طرح فراز را از دیگر اقداماتی برشمرد که با تکمیل آن میزان برداشت محصول از باغات به چندین برابر خواهد رسید و گفت: همچنین ۱۱۸ هکتار کشت گلخانه‌ای با هدف افزایش بازده محصولات کشاورزی در سطح شهرستان ایجاد شده است.

استاندار همدان سیاست سند راهبردی سه ساله استان را بهره‌وری بیشتر از منابع آب، خاک و معدن دانست و اظهار کرد: روی آوردن ۲۵ هزار نفر از مردم ملایر به منبت کاری و ۲۰ هزار نفر به کار خیاطی، نشان دهنده غیرت و سخت کوشی این مردم است که در تمدن آنها ریشه دارد.

وی یادآور شد: در شهرک امام رضا(ع) شهر جوکار، چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که علاوه بر اشتغال، ارزش افزوده برای شهرستان خواهد داشت.

شاهرخی از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سامن خبر داد و بیان کرد: در صورت ایجاد این منطقه، تحول عظیمی در جنوب شهرستان ایجاد می شود و اعتباری برای شروع عملیات آماده سازی منطقه تخصیص یافته است.

این مقام مسئول ایجاد شهرک خیاطان ازندریان، فاز دوم شهرک مبل و منبت و ایجاد شهرک صنعتی ازندریان را از دیگر پروژه های در حال اجرای شهرستان برشمرد و افزود: چالش عمده ما در شهرستان ملایر تامین برق بود که خوشبختانه با احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، تا مدت زیادی برق واحدهای صنعتی این شهرستان تامین می شود.

وی با اشاره به مشکل آب شرب بعنوان دغدغه اصلی مردم شهرستان ملایر از سال‌ها پیش، گفت: امروز طبق تایید وزرات نیرو، کیفیت آب منتقل شده از سد کلان به ملایر از آب معدنی هم بیشتر است و فاز اول آن وارد مدار شده و فاز دوم نیز به زودی وارد مدار خواهد شد.

شاهرخی با بیان اینکه نگاه ما ایجاد زیر ساخت‌های لازم مانند ساخت نیروگاه یا منطقه ویژه اقتصادی بوده است، تصریح کرد: سعی کردیم برنامه‌های توسعه استان و نیز شهرستان ملایر را در افق بلند مدت ببینیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با اخذ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، اتصال راه آهن ملایر به همدان در حال انجام است و امیدواریم این خط ریلی از ملایر به بروجرد، درود و سپس خوزستان وصل شود.

شاهرخی یادآور شد: همیشه به اعضای شورای شهر و شهرداران تاکید می‌کنم که کاری کنید نام و یادتان برای مردم ماندگار شود و همه از اقدامی که انجام دادید، بهره‌مند شوند.

بودجه‌های اختصاص یافته به حوزه‌های علمیه پاسخگوی نیازها نیست

امام جمعه ملایر نیز در این مراسم با تاکید بر وجود اتحاد و همدلی در بین مسئولان شهرستانی، اظهار کرد: اختلاف سلیقه‌ها همیشه وجود دارد اما خوشبختانه در شهرستان ملایر مسئله نگران کننده‌ای نداریم.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری با بیان اینکه باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری شود، گفت: این مهم همکاری اعضای شورای تامین با مسئولان فرهنگی شهرستان را می‌طلبد.

برقراری با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرستان، تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان ملایر ظرفیت اقتصادی خوبی دارد و قدم‌های موثری در این زمینه برداشته شده است. دارا بودن دو برند جهانی انگور و مبلمان منبت، پایه کار است که باید در کنار آن با ایجاد صنایع تبدیلی، این برندها را رونق بخشیم.

وی ادامه داد: در صورت ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای انجام صفر تا صد ساخت مبلمان یا صنایع تبدیلی انگور، تحول عظیمی در حوزه اشتغال ایجاد خواهد شد.

برقراری در بخش دیگری از وجود ۹ حوزه علمیه در شهرستان خبر داد و افزود: یکی از ویژگی‌های شاخص شهرستان ملایر این است که ما به تعداد دانشگاه حوزه علمیه داریم، حوزه‌هایی ارزشمند و پرکار که از امتیازات خوبی برخوردار هستند.

امام جمعه ملایر ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند اساتید حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: وحدت بین مدیران، کادر و اساتید حوزه‌های علمیه با وجود اختلاف سلیقه‌ها، ارزشمند است و بسیاری از شبهات مردم در سطح شهر با تشکیل جلساتی توسط این اساتید پاسخ داده می شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌های اختصاص یافته به حوزه‌های علمیه پاسخگوی نیازهای این حوزه‌ها نیست، خواستار رفع مشکلات خرید و فروش زمین های اهالی روستای ده میانه، حل مشکلات مسکن دژ چنار و انتصاب نماینده‌ای از طرف استاندار برای احصاء مشکلات عمرانی و دیگر مشکلات حوزه‌ها و انتقال آنها به استاندار به منظور پیگیری و رفع شد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

برند اپل

برند اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند

برند اپل اعلام کرده است که یک رویداد مجازی را در تاریخ ۷ مه(۱۸ اردیبهشت) و پیش از برگزاری منفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل(WWDC) میزبانی خواهد کرد که احتمالا بر روی آیپدها متمرکز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *