لوگو

طراحی لوگو و تاثیر در برندینگ

پایگاه خبری دنیای برند، لوگو  بخشی مهم از هر برند است. باید بدانید که طراحی لوگو پایه و اساس جلوه بصری برند شما را تشکیل می دهد. اگر از تاثیر طراحی لوگو در برندینگ و بازاریابی آگاه شوید، با دید دیگری به لوگو نگاه خواهید کرد.

در برندینگ به عنوان یکی از بخش های بسیار مهمِ کسب و کار های امروزی، لوگو نقشی بنیادین ایفا میکند.  لوگو پایه هویت بصری کسب و کار شما را تشکیل می دهد. در حالت کلی بهتر است ابتدا انواع لوگو را بشناسید. لوگو انواع مختلفی دارد از جمله مهترین ان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوگو مونوگرام
  • لوگو تصویری
  • لوگو تایپوگرافی
  • لوگو ترکیبی
  • لوگو مسکات
  • لوگو آمبلم

هر کدام این انواع لوگو برای کسب و کار های مختلف استفاده شده است. حال باید بدانید که هر کدام از این لوگو ها می تواند نتیجه متفاوتی در برندینگ شما داشته باشد. بهتر از با مثال توضیح دهیم.

برای مثال در صورتی که طراحی لوگو به صورت ترکیبی از لوگو تصویری و تایپوگرافی باشد، برای کسب و کار های نوپا بسیار مناسب است؛ از آن جهت که به برندینگ و بازاریابی این مشاغل نیز کمک خواهد کرد. در بسیاری از کسب و کار ها تازه تاسیس شده، کاربران هنوز اسم برند را نمیشناسند. بنابراین استفاده از لوگو ترکیبی تصویری و تایپوگرافی باعث می شود که کاربر در عین واحد هم  تصویر لوگو را ببیند و هم اسم آن توجهش را جلب کند. به این ترتیب راحت تر آن را به خاطر میسپارد.

نتفلیکس ترکیبی از مونوگرام و لوگو تایپوگرافی

نمونه دیگری که تاثیر لوگو در برندینگ را مشخص می کند، نتفیلیکس است. نتفلیکس برای لوگو از یک مونوگرام و یک لوگو تایپوگرافی استفاده کرده است. در ابتدا و برای شروع کسب و کار همیشه لوگو کامل در اوایل فیلم یا تبلیغات نتفلیکس به چشم می خورد، اما در حال حاضر فقط با دیدن لوگو مونوگرام N به راحتی می توانید نتفلیکس را تشخیص دهید.

Logo design and impact on branding - طراحی لوگو و تاثیر در برندینگلوگو توییتر ترکیبی از تایپوگرافی و لوگو تصویری

توییتر  شرکت دیگری است که در طراحی لوگو خود، از لوگو تایپوگرافی و لوگو تصویری استفاده کرده است. اما در حال حاضر شما توییتر را با لوگو تصویری می شناسید. دلیل این مسئله محبوبیت این پلتفورم است. حال این شرکت دو لوگو دارد، شما چه به تنهایی لوگو تصویری توییتر را ببینید یا چه به تنهایی لوگو تایپوگرافی ان را مشاهده کنید در نهایت به توییتر می رسید.

Logo design and impact on branding 0 - طراحی لوگو و تاثیر در برندینگاین دو مورد نمونه هایی از لوگو ترکیبی است.  پس با توجه به آنچه گفته شد بهترین گزینه  برای شروع برندینگ استفاده از لوگو ترکیبی است. چرا که هر کسب و کاری در ابتدای کار به( brand awareness )شناساندن برند نیاز دارد. بنابراین لوگو باید به گونه ای باشد که کاربران شما با دیدن ان در اولین نگاه متوجه اسم کسب و کار شوند. پس از مدتی با محبوبیت کسب و کار شما، دیگر استفاده از لوگو تایپ الزامی نیست و با تصویر هم کاربران شما شما را تشخیص می دهند.

از طرفی دیگر شما در اصل دو لوگو دارید که میتوانید هر کدام را در بخش های مختلف بازاریابی خود نیر به صورت مجزا استفاده کنید.

تاثیر ترکیب رنگ لوگو بر برندینگ

موضوع دیگری که در طراحی لوگو مهم است، تاثیر رنگ لوگو در ذهن مخاطب است. انتخاب رنگ توسط بسیاری از طراحان به دلیل زیبایی انجام می شود، اما باید بدانیم که رنگ لوگو از بخش های مهم در طراحی لوگو است و رنگ تاثیر بسیار مهمی در ذهن مخاطب ما دارد. انتخاب ترکیب رنگ لوگو از بخش های مهم است که در طراحی سایت و اپلیکیشن شما و حتی هویت بصری شما نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

برای مثال ترکیب رنگ زرد و قرمز، توجه کاربر را به سرعت به سمت مرکز لوگو می کشاند و همچنین رنگ قرمز ، رنگ جنب و جوش است و نام برند را بولد می کند. رنگ قرمز رنگی است که اشتها را تحریک میکند؛ پس انتخاب مناسبی برای برندهای غذایی خواهد بود. همانطور که در لوگو رستوران های معروف جهانی میبینیم! ماند رستوارنهای زنجیره ای مک دونالد، کی اف سی و یا برگرکینگ.

رنگ آبی نماد اعتماد و اعتبار است! آبی و سبز اغلب با آرامش همراه است، اما این آبی کهربایی و سبز لیمویی انرژی و جوانی را از خود نشان می دهد.

میبینید که رنگ لوگو تا چه حد در بازاریابی برند شما تاثیر خواهد داشت. پس شاید بخش مهم طراحی لوگو همان انتخاب رنگ باشد که در واقع تمام کننده رسالت برند خواهد بود.

 

دریافت مشاوره از متخصصان طراحی لوگو و برندینگ باعث می شود که شما بتوانید با کمترین هزینه بهترین بازدهی را داشته باشید.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *